اخبار فناوری

هواوی میت 60 از اتصال ماهواره ای با امکان برقراری تماس صوتی و ارسال SMS پشتیبانی خواهد کرد

سری میت 50 هواوی سال گذشته با پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای عرضه شد. بااین‌حال، این گوشی‌ها فقط می‌توانستند ازطریق ماهواره پیام ارسال کنند و درواقع امکان برقراری هیچ تماسی وجود نداشت. بااین‌حال، گفته می‌شود که هواوی اکنون درحال توسعه سری میت 60 است و انتظار می‌رود این گوشی‌های پرچمدار به قابلیت اتصال ماهواره ای پیشرفته مجهز شوند؛ به‌طوری‌که حتی ممکن است به‌لطف تراشه‌های تقویت‌کننده جدید، از تماس صوتی و ارسال SMS نیز پشتیبانی کنند.

اتصال ماهواره ای هواوی میت 60

انتظار می‌رود که سری میت 60 هواوی دارای تراشه‌های تقویت‌کننده (PA) ساخته‌شده توسط تراشه‌سازان چینی باشد. این تراشه‌های PA به‌طور خاص برای سیستم ارتباط ماهواره‌ای Tiantong-1 طراحی شده‌اند. این سیستم ماهواره‌ای را می‌توان برای ارتباطات صوتی، انتقال تصویر، موقعیت‌یابی دقیق و گزارش داده استفاده کرد.

تراشه‌های PA در دستگاه‌هایی که از این ویژگی‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند، نقش مهمی دارند. این تراشه‌ها درحال‌حاضر در سری Mate X3 و P60 هواوی استفاده شده‌اند که هر دو از ارتباطات ماهواره‌ای دو طرفه ازطریق پیامک پشتیبانی می‌کنند. این تراشه‌ها همچنین سیگنال فرکانس بالا تولیدشده توسط مدار مجتمع ارتباطی (RF-IC) را تا سطح خروجی موردنیاز تقویت کرده و آن را به یک آنتن می‌رساند. این فرآیند تقویت برای فعال کردن ارتباطات ماهواره‌ای مؤثر ازجمله تماس‌های صوتی ضروری است.

اتصال ماهواره ای هواوی میت 60

اتصال ماهواره ای هواوی میت 60

گفته می‌شود تراشه‌های PA که احتمالاً در سری Mate 60 استفاده خواهند شد، توسط هواوی تولید نشده‌اند. درعوض، این شرکت این مسئولیت را به یک سازنده تراشه چینی ناشناس سپرده است. گنجاندن این تراشه‌ها نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند سری Mate 60 ممکن است از تماس صوتی ازطریق ماهواره پشتیبانی کنند.

اگر این خبر درست باشد، اولین نمونه از تماس صوتی ازطریق اتصال ماهواره‌ای در یک گوشی هوشمند خواهد بود. به‌عنوان یادآوری، سری آیفون 14 اپل فقط از تماس‌های SOS اضطراری ازطریق ماهواره پشتیبانی می‌کند.

اتصال ماهواره‌ای در تلفن‌ها یک فناوری نوظهور است و برندها عجله دارند تا آن را روی گوشی‌های هوشمند خود پیاده‌سازی کنند. چندی پیش نیز گزارش دیگری منتشر شد مبنی‌بر اینکه سری گلکسی اس 24 آینده سامسونگ نیز از فناوری اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد.

نظر شما درباره اتصال ماهواره‌ای هواوی میت 60 چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/24/%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%AA-60-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا