اخبار فناوری

همکاری کوالکام و متا در ارائه هوش مصنوعی Llama 2 برای گوشی‌های هوشمند سال آینده

نمی‌توان انکار کرد که ما رسماً در عصری هستیم که هوش مصنوعی به نقطه کانونی تقریباً همه شرکت‌های فناوری تبدیل شده است. پیش از این، کوالکام در یک گوشی آزمایشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 و بدون نیاز به اتصال اینترنت، فناوری هوش مصنوعی Stable Diffusion را به‌نمایش گذاشته بود. بااین‌حال، به‌منظور ارتقای این فناوری، کوالکام به‌تازگی اعلام کرده است که با متا همکاری می‌کند تا در سال 2024، گوشی‌های پرچمدار به‌طور کامل از هوش مصنوعی Llama 2 بهره‌مند شوند.

همکاری کوالکام و متا در ارائه هوش مصنوعی

کوالکام اعلام کرده است که قصد دارد با متا همکاری کند و پشتیبانی از هوش مصنوعی on-device را برای گوشی‌های پرچمدار سال آینده و همچنین رایانه‌های شخصی ارائه کند. این کار ازطریق مدل زبانی بزرگ Llama 2 متا انجام می‌شود. سازنده تراشه اشاره کرده است که چگونه این پشتیبانی به شما امکان می‌دهد از هوش مصنوعی در تلفن خود به‌صورت داخلی استفاده کنید؛ به‌طوری‌که نیازی به اینترنت نخواهید داشت. این ممکن است چیز کوچکی به‌نظر برسد، اما می‌تواند مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را به گوشی‌های هوشمند شما بیاورد و آن‌ها را حتی قدرتمندتر کند.

همچنین شایان‌ذکر است که اگرچه متا هم‌اکنون Llama 2 را راه‌اندازی کرده است، اما ما هنوز نمی‌دانیم که آیا برنامه‌ای وجود دارد که این شرکت با مشارکت کوالکام آن را برای جدیدترین گوشی‌های پرچمدار ارائه کند یا خیر. بااین‌حال، باید ببینیم که هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به گوشی‌های هوشمند در آینده کمک کند و خوشبختانه، سال 2024 چندان دور نیست.

همکاری کوالکام و متا در ارائه هوش مصنوعی

همکاری کوالکام و متا در ارائه هوش مصنوعی

در مورد اینکه چه دستگاه‌هایی قرار است از این فناوری جدید پشتیبانی کنند، کوالکام اشاره کرده است که گوشی‌های پرچمدار سال آینده از هوش مصنوعی on-device پشتیبانی خواهند کرد. این بدان معناست که گوشی‌هایی مانند OnePlus 12 ،Galaxy S24 و Xiaomi 14 از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد و ما قطعاً گوشی‌های بیشتری را نیز دریافت خواهیم کرد که از این ویژگی برخوردار باشند.

نکته دیگری که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که همکاری بین کوالکام و متا بدان معناست که اسنپدراگون 8 نسل 3 اولین چیپستی خواهد بود که به‌طور کامل از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برد.

سال 2024 چندان دور نیست و ما از قبل می‌دانیم که OnePlus 12 قرار است از اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده کند. داشتن هوش مصنوعی به‌صورت on-device تقریباً برای همه بسیار عالی است، حتی اگر فقط به‌دنبال کمک گرفتن در مورد چیزی هستید یا درواقع یک تولیدکننده محتوا هستید که به ایده نیاز دارد. امکانات این فناوری بی‌حدوحصر هستند و با توجه به اینکه چگونه این تنها آغاز کار است، مشتاقانه منتظریم تا ببینیم واقعاً تا کجا پیش می‌رود.

دیدگاه شما پیرامون همکاری کوالکام و متا در ارائه هوش مصنوعی برای گوشی‌های هوشمند چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/20/%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D9%88-%D9%85%D8%AA%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا