اخبار فناوری

همکاری اوپو و Hasselblad سیستم دوربین HyperTone را به وان پلاس ۱۲ می‌آورد

دیروز یعنی ۱۷ آبان ۱۴۰۲ و در جریان رویداد سالانه انجمن عکاسی در فرانسه، اوپو و Hasselblad از پروژه مشترک خود به نام سیستم دوربین Hasselblad HyperTone رونمایی کردند. این سیستم برای گوشی‌های پرچمدار اوپو و وان پلاس که در سال 2024 عرضه می شوند، استفاده خواهد شد. این محصولات با سری اوپو Find X7 شروع و با وان پلاس ۱۲ ادامه پیدا می‌کند. سیستم Hasselblad HyperTone با هدف پیشروی در قلمرو عکاسی محاسباتی و استفاده از فن‌آوری در کنار افکت‌های زیبایی‌شناختی توسعه داده شده است.

همکاری اوپو و Hasselblad برای سیستم دوربین HyperTone

به گفته اوپو، موتور تصویر HyperTone  یک فناوری انقلابی است که از عکاسی محاسباتی برای مقابله با چالش‌های رایج عکاسی موبایل، از جمله اعوجاج، استفاده می‌کند. این سیستم از حذف نویز هوش مصنوعی در عکاسی RAW استفاده می کند و با استفاده از فناوری ماتریس فوتون، تصحیح روشنایی پیکسلی دقیقی را ارائه می دهد. نتیجه این پیشرفت ها افزایش 30 درصدی وضوح تصویر و کاهش قابل توجه 60 درصدی نویز تصویر است. پردازش تصویر جدید شامل کنترل نگاشت تن و تلفیق تصویر با نگاتیوهای دیجیتال است.

سیستم دوربین HyperTone ترکیبی از پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری بوده که شامل سه جزء کلیدی می‌شود:

  1. ۱- سیستم دوربین اصلی، که زوم بهبود یافته و زوایای دید متعدد را برای خلاقیت بیشتر ارائه می دهد
  2. ۲- موتور تصویر، که از محاسبات پیشرفته برای کاهش نویز و افزایش وضوح تصویر استفاده می کند
  3. ۳- صفحه نمایش ProXDR که تا 8 برابر محدوده دینامیکی بیشتری را برای خروجی واقعی تر ارائه می دهد.

در طول این رویداد، این شرکت قابلیت‌های نمونه‌گیری رنگ بهبودیافته خود را به نمایش گذاشت که امکان بازیابی دقیق ویژگی‌های رنگ پوست و رسیدگی به مشکلاتی مانند blooming effect را با هوش مصنوعی داخلی فراهم می‌کرد. این پیشرفت‌ها همچنین حس دقیق‌تری از عمق را برای عکس‌های پرتره به ارمغان می‌آورند.

وقتی صحبت از عکاسی پرتره می شود، سیستم دوربین HyperTone ظاهر سه بعدی چهره ها را بهبود می بخشد. Oppo با گسترش بلوک های رنگی نمونه برای رنگ پوست از 2 به 90، به بازیابی دقیق ویژگی های رنگ پوست دست می یابد. علاوه بر این، موتور پردازش تصویر، افکت بوکه پرتره طبیعی‌تری را با تارکردن نور محیط از طریق پردازش داخلی شبیه سازی می کند.

سیستم دوربین HyperTone برای اولین بار روی گوشی‌های پرچمدار سری Find X7 که انتظار می‌رود زمستان ۱۴۰۲ عرضه شود، استفاده خواهد شد. این شرکت اضافه کرد که سری Find X7 دارای قوی‌ترین لنز زوم صنعت موبایل است که تطبیق پذیری بیشتر برای بزرگنمایی را تضمین می‌کند. سیستم دوربین HyperTone در گوشی‌های سری OnePlus 12 و Oppo Reno 11 نیز وجود خواهد داشت.

نظر شما درباره این موتور تصویر جدید اوپو و هسلبلاد چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/09/%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D9%BE%D9%88-%D9%88-hasselblad-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-hypertone-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D9%88%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا