اخبار فناوری

نسل اول اسنپدراگون AR2 کوالکام برای عینک های واقعیت افزوده به طور رسمی معرفی شد

علاوه بر رونمایی از آخرین تراشه پرچمدار خود، کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2برای گوشی های هوشمند، همچنین پلتفرم واقعیت افزوده جدیدی را برای نسل بعدی عینک های هوشمند AR در این رویداد به نمایش خواهد گذاشت. Snapdragon Summit خودش را معرفی کرد. Snapdragon AR2 Gen 1 جدید بخشی از یک سری تراشه های توسعه یافته توسط Qualcomm (XR) است و چندین پیشرفت را نسبت به Snapdragon XR2 Gen 1 از سال 2019 به ارمغان می آورد. با این حال، برعکس اسنپدراگون XR2 نسل 1 و XR2 Plus Gen 1 که اخیراً معرفی شده است، چیپست جدید به طور منحصر به فردی برای بهبود تجربیات AR طراحی شده است.

اسنپدراگون AR2 نسل اول

Snapdragon AR2 Gen 1 جدید از ابتدا بر اساس معماری پردازش توزیع شده چند تراشه با بلوک های IP سفارشی ساخته شده است. کوالکام ادعا می کند تراشه جدید 2.5 برابر عملکرد هوش مصنوعی بهتری نسبت به اسنپدراگون XR2 Gen 1 ارائه می دهد و در عین حال 50 درصد انرژی کمتری مصرف می کند، و برای عینک های AR که کمتر از 1 وات انرژی مصرف می کنند ایده آل است.

معماری چند تراشه ای Snapdragon AR2 Gen 1 از یک پردازنده AR، یک پردازشگر AR و یک پلت فرم اتصال تشکیل شده است. کوالکام می گوید پردازنده واقعیت افزوده استفوتون برای تأخیر حرکت کم بهینه شده است در حالی که از 9 دوربین به طور همزمان برای درک کاربر و محیط اطراف پشتیبانی می کند. قابلیت های ادراک پیشرفته تراشه شامل یک موتور شتاب دهنده سخت افزاری اختصاصی است که ردیابی و محلی سازی حرکات کاربر را بهبود می بخشد.»

اسنپدراگون AR2 نسل اول

اسنپدراگون AR2 نسل اول

پردازنده AR داده‌ها را از دوربین‌ها و حسگرهای متصل جمع‌آوری می‌کند و ویژگی‌هایی مانند ردیابی چشم و احراز هویت عنبیه را برای رندرها فعال می‌کند. این پردازنده همچنین بارهای کاری را بهینه می کند تا فقط در جایی که کاربر به آن نگاه می کند تمرکز کند و مصرف انرژی را کاهش می دهد. در نهایت، این پلتفرم از سیستم FastConnect 7800 برای باز کردن قفل اتصال Wi-Fi 7 با تأخیر زیر 2 میلی‌ثانیه بین عینک‌های AR و گوشی هوشمند یا دستگاه میزبان استفاده می‌کند.

کوالکام اضافه می‌کند که Snapdragon AR2 Gen 1 می‌تواند وظایف پیچیده‌ای را روی گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی یا سایر دستگاه‌های میزبان با قابلیت Snapdragon بارگذاری کند تا تأخیر را کاهش دهد و تجربه تماشای روان‌تری ارائه دهد. این پلتفرم همچنین شامل فضاهای اسنپدراگون است. این بدان معناست که توسعه‌دهندگان می‌توانند از پلتفرم توسعه Snapdragon Spaces XR برای ایجاد محتوای AR فراگیر برای عینک‌های AR که توسط تراشه جدید پشتیبانی می‌شوند، استفاده کنند.

کوالکام با چندین سازنده از جمله Lenovo، LG، Nreal، Oppo، Pico، QONOQ، Rokid، Sharp، TCL، Tencent، Vuzix و Xiaomi همکاری می‌کند تا نسل جدیدی از عینک‌های هوشمند AR را با اسنپدراگون AR2 به بازار عرضه کند. در حال حاضر، این شرکت ها هیچ جزئیاتی در مورد عینک هوشمند آینده خود به اشتراک گذاشته اند. اما امیدواریم در ماه های آینده بیشتر بدانیم.

نظر شما درباره تراشه نسل اول اسنپدراگون AR2 کوالکام برای عینک های واقعیت افزوده چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا