اخبار فناوری

میزو رسماً از تجارت گوشی هوشمند خارج شد؛ تمرکز کامل بر روی هوش مصنوعی

برند چینی Meizu اخیراً یک تغییر استراتژیک مهم را در کسب‌وکار خود ایجاد کرده است. میزو روز یکشنبه تصمیم خود را برای خروج از تجارت گوشی های هوشمند اعلام کرد و بیان داشت که به‌طور کامل بر روی توسعه هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد.

خروج میزو از کسب‌وکار گوشی هوشمند

Meizu تصمیم گرفته است تا تلاش‌های خود را بر توسعه و ایجاد «دستگاه‌های فردا» متمرکز کند که توسط هوش مصنوعی (AI) هدایت می‌شوند. با استفاده از پتانسیل هوش مصنوعی، این شرکت اکنون رویکرد «همه‌جانبه در هوش مصنوعی» را پذیرفته است.

به‌نظر می‌رسد این تغییر مدتی است که درحال انجام بوده است. Shen Ziyu، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل گروه Xingji Meizu، خاطرنشان کرد که در سال 2023، Meizu با موفقیت از یک «شرکت تلفن همراه» به یک «گروه زیست‌محیطی» تبدیل شد.

خروج میزو از کسب‌وکار گوشی هوشمند

خروج میزو از کسب‌وکار گوشی هوشمند

قابل‌ذکر است، میزو تجارب چند ترمینال همه‌جانبه‌ای را توسعه داده و شایستگی‌های اصلی خود را ازطریق پلتفرم باز Unbounded Zhixing با شرکای خود به اشتراک گذاشته است و برند MYVU خود را به یک رهبر در عینک‌های AR تبدیل کرده است.

شن همچنین تغییرات در بازار گوشی‌های هوشمند را تأیید کرد. او گفت که مصرف‌کنندگان اکنون زمان بیشتری را برای ارتقای دستگاه‌های خود (به‌طور متوسط 51 ماه) می‌گذرانند، زیرا گوشی‌های برندهای مختلف عملکرد قابل‌مقایسه‌ای را در زمینه‌هایی مانند طراحی، عکاسی و ویژگی‌ها ارائه می‌دهند.

به نظر او، نوآوری گوشی‌های هوشمند این روزها به‌طور فزاینده‌ای به مسابقه تسلیحاتی «پارامترها» شباهت دارد که شامل حافظه بیشتر، حسگرهای تصویر بزرگ‌تر، شارژ سریع‌تر درکنار تاکتیک‌های صنعتی مانند ترول کردن و آشکار کردن کاستی‌های یکدیگر برای به‌دست آوردن تبلیغات است.

درنتیجه، میزو تصمیم گرفته است از تجارت گوشی‌های هوشمند خود که شامل لغو توسعه مدل‌های آینده مانند Meizu 21 Pro ،Meizu 22 و Meizu 23 نیز می‌شود، کناره‌گیری کند. شن می‌گوید تصمیم به دور شدن از تجارت گوشی‌های هوشمند با تاریخچه Meizu طنین‌انداز شده است.

در گذشته، این شرکت خط تولید موفق MP3 خود را درمیان فروش قوی رها کرد تا بازار روبه‌رشد گوشی‌های هوشمند را در آغوش بگیرد. به‌طور مشابه، توسعه عینک هوشمند MYVU نشان‌دهنده تمایل Meizu برای سرمایه‌گذاری در فناوری آینده به‌جای گوشی‌های هوشمند است.

پس از دو سال آماده‌سازی، ازجمله تیم‌سازی، تخصیص منابع و برنامه‌ریزی محصول، شن می‌گوید Meizu آماده پذیرش کامل حوزه هوش مصنوعی است.

برنامه‌های این شرکت شامل راه‌اندازی یک سیستم‌عامل جدید تلفن همراه متناسب با عصر هوش مصنوعی در سال 2024 و رونمایی از اولین محصول سخت‌افزاری هوش مصنوعی در اواخر سال جاری است.

Meizu به کاربران اطمینان می‌دهد که علی‌رغم این تغییر استراتژیک، پشتیبانی از محصولات و خدمات موجود میزو، ازجمله دسترسی راحت به فروشگاه‌های آفلاین در سراسر چین، بی‌تأثیر باقی خواهد ماند.

لی نان، مدیر سابق Meizu، استراتژی جدید شرکت را ستود و بر ضرورت تغییر برای موفقیت در آینده تأکید کرد. او ویژگی‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند برندهای دیگر را صرفاً «حقه» خواند و حرکت جسورانه Meizu به سمت هوش مصنوعی را تأیید کرد. علاوه‌بر این، Meizu درحال کار بر روی «Open All Hardware For AI LLM» است که نوید پیشرفت‌های بیشتر در این حوزه را می‌دهد.

نظر شما درباره خروج میزو از کسب‌وکار گوشی هوشمند و تمرکز کامل بر حوزه هوش مصنوعی چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/19/%D9%85%DB%8C%D8%B2%D9%88-%D8%B1%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%8B-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC-%D8%B4%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا