اخبار فناوری

فاش کردن 5 نکته پنهان راهنمای خرید اینترنتی رکوردر ضبط صدا

قبل از آنکه ما از جزییات خرید آنلاین رکوردهای صدا برایتان بگوییم، بهتر است بدانید که رکوردهای صدابرداری ابزار جاسوسی و شنود نیستند.

بلکه آنچه را که شما ازیک فروشگاه اینترنتی تجهیزات صدابرداری می خرید ، وسیله ای است کاملا تخصصی و کاربردی برای صدابرداری در شرایط مختلف و محیط های گوناگون مانند موارد زیر است :

  • • ضبط صدای سخنرانان و گویندگان در آمفی تئاترها و سالن های اجتماعات
  • • ضبط زنده موسیقی در کنسرت ها و یا در استودیوهای صدابرداری
  • • ضبط صدای صحنه در پروژه های سینمائی و تلویزیونی
  • • تهیه گزارش های میدانی
  • • انجام مصاحبه های تلویزیونی و رادیویی
  • • ضبط صدای کلیپ ها و غیره

مورد استفاده رکوردر صدا و یا دستگاه ضبط صدا را برای کارشناس فروشگاه اینترنتی کاملا توضیح دهید

در فروشگاه های آنلاین تجهیزات تخصصی صدا مانند  sedabazar.comبرای هر کاری در حوزه های مختلف و تخصصی که نیاز به ضبط صدا احساس می شود، رکودرهای مخصوص و مربوط به همان کار را پیشنهاد می دهند .

پس بهترین انتخاب و بهترین نتیجه وقتی صورت می‌گیرد که شما دقیقاً رکوردر صدای مناسب با نوع کار خود را خریداری کنید .

شناخت رکوردر صدای دانشجویی و یا خبرنگاری

این نوع رکوردرهای صدا دارای ابعاد بسیار ظریف و کوچکی هستند. چیزی به اندازه یک کف دست یا یک موبایل کوچک؛ و شما زمانی از آنها در محیط استفاده می‌کنید که قصد ضبط صدای کلیت ماجرا را دارید و کیفیت صدای استودیویی آنچنان برای شما مهـم نیست و در درجه دوم کار قرار می‌گیرد.

یعنی اینکه در واقع متن و محتوای آن سخنرانی یا گزارش برای شما مهم است

به عنوان مثال دانشجوئی می‌خواهد دروس و گفته‌های یک استاد را سرکلاس درس ضبط کند و بعد بتواند برای یادگیری و جزوه برداری به آنها رجوع کند و یا خبرنگاری با کسی مصاحبه‌ای انجام می‌دهد و بعد می‌خواهد حرف‌های ضبط شده را برای نشریه خود تحریر کند.

در همه این موارد شما می‌توانید از دستگاه‌های ضبط صدای خبرنگاری استفاده کنید ، چراکه در چنین مواردی هدف فقط ضبط گفته‌های اشخاص است، و نه کیفیت، و قرار هم نیست فایل‌های صوتی با کیفیتی مانند فایل‌های صوتی موسیقی که در استودیوهای صدابرداری و یا در پروژه های سینمایی ضبط می‌شوند ذخیره شوند .

رکودرهای حرفه ای با تعداد ورودی مناسب برای ضبط موسیقی در محیط‌های غیر آکوستیک

فرض کنیم شما یک گروه موسیقی دارید و می‌خواهید خط به خط و به صورت جداگانه صدای هر یک از سازها و خواننده را ضبط کنید.

برای این کار بهتر است یک رکودر پرتابل حرفه ای با تعداد ورودی های بالا، یعنی به تعداد میکروفون‌هایی که قصد استفاده از آنها را دارید، از یک فروشگاه اینترنتی همچون صدابازار که در زمینه تجهیزات صدابرداری فعالیت می کند بخرید.

فقط اینکه توجه داشته باشید برای ضبط صدای سازها و خواننده پری‌آمپ ها یا همان ورودی میکروفون ها نقش به سزائی در ضبط صدای نهایی دارند و هرچه بهتر باشند شما با کیفیت بالاتری صدا را با رکورد خود ضبط می کنید.

پس یکی از مهمترین نکاتی که در زمان خرید آنلاین رکوردرهای حرفه ای صدا برای گروه های موسیقی باید در نظر داشته باشید رکورد صدایی است با پری‌آمپ‌های قدرتمند! البته کیفیت میکروفون ها هم در زمان ضبط با رکوردرهای صدا مهم اند

یعنی هرچه میکروفون با کیفیت بهتری داشته باشید نتیجه کار رضایت بخش تر است

رکوردر حرفه ای و یا دستگاه ضبط صدا که برای ضبط پادکست مناسب است

برای خرید اینترنتی رکوردرهای ضبط صدا برای تولید پادکست شما باید از بین رکودرهای دستی و یا رکوردرهای حرفه ای آن رکوردری را انتخاب کنید و به فروشگاه اینترنتی همچون صدا بازار سفارش دهید ، که علاوه بر میکروفون یا میکروفون های سرخود، به شما اجازه می دهند که به ورودی های آن رکوردر صدا میکروفون های دیگری هم وصل کنید.

اینکار برای مواقعی پیش‌بینی می شود که تعداد گوینده ها، میهمانان و یا سخنرانان بیشتر از یک نفر باشد. و شما قصد ضبط صدای چندین نفر را به صورت هم زمان دارید.

مورد بعدی که در زمان خرید رکوردرهای مخصوص پادکست باید به آن توجه کنید. در مورد تعداد خروجی های هدفون آن رکوردر صدا است.

یعنی باید به همان تعدادی که ورودی میکروفون دارند و دقیقا” به همان تعداد خروجی هدفون نیز داشته باشند تا هر شرکت کننده ای در زمان ضبط برنامه هدفون مخصوص به خودش را داشته باشد تا به هر میزان که دوست داشت بتواند به صدای خود ولوم دهد.

همچنین بهتر است رکوردرهای پادکست این قابلیت را داشته باشند که بعد از اتمام فرآیند ضبط صدا، شما بتوانید افکت هایی را که دوست دارید و مخصوص بهتر شنیده شدن صداست. بدون نیاز به کامپیوتر روی آن فایل های صوتی اعمال کنید.

رکوردر حرفه ای سینمائی برای صدابرداری صحنه!

اوج هنر ساخت رکودر در صنعت صدا در همین حوزه ضبط صدای سینما خلاصه می شود.یعنی رکوردرهایی که برای صدابرداری در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی از آنها استفاده می شود.

پس برای تهیه این رکوردرها بهتر است به این موارد توجه کنید و برای آشنایی بیشتر با آنها به سایت های فروش تجهیزات تخصصی صدابرداری  بین المللی مثل  bhphotovideo.com و یا pinknoise-systems.co.uk مراجعه کنید.

  1. 1- ورودی میکروفون یا همان پری‌آمپلیفایر با کیفیت داشته باشند : پری آمپ های رکوردرهای صدا هر چقدر به لحاظ فنی و ساختار الکترونیکی قوی تر باشند. در نهایت شما با کیفیت بیشتری صدا را ضبط خواهیدکرد. چراکه این پری‌آمپ ها هستند، که به سیگنال های دریافتی از میکروفون ‌ها کیفیت داده و آنها را قابل گِین دهی می‌کنند. و حتی می‌توانند نقصان های میکروفون‌های ضعیف را هم برطرف کنند.
  2. 2- میزان حافظه داخلی و امکان استفاده از کارت حافظه خارجی داشته باشند. رکوردرهای حرفه ای ضبط صدا در سینما با حافظه داخلی بالا به همراه پشتیبانی از انواع کارت حافظه به شما این دلگرمی را می دهند تا هنگام کارهای طولانی دیگر دغدغه ذخیره سازی فایل های ضبط شده را نداشته باشید.
  3. 3- امکان ذخیــره‌سازی فایل های صوتی به صورت پشتیبان وجود داشته: در رکوردرهای حرفه ای جدید هیچگاه، هیچ فایلی به دلیل اشتباهات سهوی پاک نمی شود و از بین نمی رود. چونکه طراحان رکوردرهای حرفه ای برای این مشکل چاره ای اندیشیده اند و آن ضبط فایل های صدا به صورت پشتیبان است. و به هر دلیلی یکی از فایل های شما از بین برود می توانید به بک آپ مراجعه کنید!
  4. 4- امکان روشن شدن با منابع مختلف را داشته باشند. یک رکوردر صدای خوب باید با منابع تامین انرژی مختلفی کارکند. مثل: باتری شارژی، پاوربانک، باتری قلمی و یا آدابتور از طریق برق شهری و …
  5. 5- یک رکوردر حرفه ای باید تا حد امکان سبک، مقاوم و قابل حمل باشد. چراکه صدابردارن صحنه ممکن است ساعت‌های متمادی مشغول به کار باشند. و این رکودرها را با خود حمل کنند. پس رکوردری خوب است و به آن حرفه ای می گوییم که در طولانی مدت باعث آزار و اذیت صدابردار نشود.
  6. 6- از همه مهمتر اینکه در ایران نمایندگی داشته باشند. در زمان ثبت سفارش و خرید آنلاین از فروشگاه آنلاینی مانند صدابازار اطمینان داشته باشید . همه رکوردرهای صدا با برندهای معروف و قابل اعتماد در این فروشگاه اینترنتی دارای گارانتی هستند. تا در صورت نیاز به خدمات و یا تعویض قطعات دچار مشکل نشوید و بتوانید به نمایندگی رکوردر خریداری شده مراجعه کنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/06/%D9%81%D8%A7%D8%B4-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-5-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D9%BE%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا