اخبار فناوری

شیائومی ۱۴ پرو با Snapdragon 8 Gen 3 و نمایشگر چهارلبه خمیده رسما معرفی شد: قیمت چین از ۶۸۳ دلار

پس از این که با Xiaomi 14 به عنوان یک پرچمدار جمع‌وجور و مدل پایه خانواده پرچمدار جدید این برند آشنا شدیم، حالا نوبت به مدل پرو است. شیائومی ۱۴ پرو با Snapdragon 8 Gen 3 و نمایشگر چهارلبه خمیده رسما معرفی شده و قیمت چین آن از ۶۸۳ دلار شروع می‌شود. حتی شیشه مقاوم اختصاصی شیائومی نیز در این دستگاه استفاده شده است.

شیائومی ۱۴ پرو

شیائومی 14 پرو به اندازه برادر کوچکتر خود یعنی شیائومی 14 جمع‌وجور نیست. با این‌حال، زبان طراحی مشابهی از جمله طراحی جعبه‌ای‌طور و یک ماژول دوربین مربعی بیرون زده بزرگ در پنل پشتی دارد. البته که نمایشگر و قاب پشتی این محصول با لبه‌های خمیده همراه است که یک طراحی منحصر به فرد در دنیای موبایل محسوب می‌شود. برای درک بهتر تصویر زیر را از نمای بقل این دستگاه ببینید:

این گوشی هوشمند دارای گواهی IP68 بوده که نشان از مقاومت در برابر گردوغبار و آب مقاوم دارد. صفحه نمایش همچنین با شیشه مقاوم Xiaomi Longjing glass cover (یا Xiaomi Dragon Crystal Glass) در برابر خط‌وخش و آسیب‌های تصادفی محافظت می‌شود.

Xiaomi Dragon Crystal Glass

Xiaomi Dragon Crystal Glass

از نظر صفحه نمایش، شیائومی 14 پرو دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED است که 12 بیتی بوده با چهارلبه خمیده و حاشیه های ۱ میلی متری بسیار اغواکننده است.

این نمایشگر دارای رزولوشن 2K، رفرش‌ریت متغیر LTPO 120 هرتز و اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش است. حداکثر روشنایی 3000 نیت را ارائه می‌دهد که بالاترین میزان در بین گوشی‌های هوشمند است.

در بخش صوتی، شیائومی ۱۴ پرو به بلندگوهای استریو دوگانه Dolby Atmos مجهز شده است

شیائومی 14 پرو دارای یک مجموعه دوربین ۳ گانه روی قاب پشتی بوده که در توسعه آن‌ها از Leica نیز کمک گرفته شده است.

این مجموعه دوربین اصلی به سه دوربین ۵۰ مگایپسکلی مجهز است. برای دوربین اصلی یک حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی Hunter 900 با فاصله کانونی ۲۳ میلی متر در نظر گرفته شده است. اندازه این حسگر تصویر ۱/۱.۳۱ اینچی بوده و دیافراگم متغیر f/1.42 تا f/4.0 را عرضه می‌کند.

فاصله کانونی دوربین‌های زاویه دید عریض و تله فوتو به ترتیب ۱۴ و ۷۵ میلی‌متر خواهد بود. حسگر تصویر این دو دوربین یکسان و ساخت سامسونگ بوده که مدل S5KJN1 را داراست.

دوربین اصلی از OIS نیز پشتیبانی می‌کند و قابلیت فیلم‌برداری تا رزلوشن 8K را داراست. برای سلفی، شیائومی 14 پرو دارای یک دوربین 32 مگاپیکسلی در جلو است.

در داخل، شیائومی 14 پرو از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره می‌برد که تا 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی را به همراه خواهد داشت. سیستم اتلاف حرارت روی برد برای مدیریت گرمای تولیدی این تراشه پرچمدار کوالکام در نظر گرفته شده است.

این گوشی هوشمند توسط یک باتری 4880 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 120 واتی، 50 وات بی سیم و 10 وات شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می شود.

در بخش نرم‌افزار Xiaomi 14 Pro با HyperOS عرضه می‌شود که مبتنی بر Android 14 خواهد بود.

قیمت شیائومی ۱۴ پرو در بازار چین چقدر است؟

شیائومی ۱۴ پرو

شیائومی ۱۴ پرو

 

شیائومی ۱۴ پرو در رنگ های مشکی، سفید، قهوه‌ای و سبز عرضه می شود. قیمت Xiaomi 14 Pro در چین و برای مدل‌های زیر به این قرار است:

  1. ۱- مدل ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی معادل ۶۸۳ دلار
  2. ۲- مدل ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی معادل ۷۵۱ دلار
  3. ۳- مدل ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی معادل ۸۱۹ دلار

نظر شما درباره شیائومی ۱۴ پرو چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/26/%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%DB%B1%DB%B4-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%A7-snapdragon-8-gen-3-%D9%88-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%84%D8%A8%D9%87/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا