اخبار فناوری

شیائومی معماری سیستم HyperOS و اهداف آن را اعلام کرد

مدیرعامل شیائومی، Lei Jun، به‌تازگی در صفحه رسمی Weibo، از معماری سیستم جامع HyperOS این شرکت رونمایی کرده و چهار هدف اساسی طراحی آن را اعلام کرده است.

معماری سیستم HyperOS شیائومی

اولین هدف HyperOS دستیابی به عملکرد بی‌نظیر تک‌پایانی (single-end) است که زمینه را برای یک سیستم‌عامل قدرتمند و کارآمد فراهم می‌کند. این تعهد به عملکرد ازطریق یک هسته ترکیبی محقق می‌شود که هسته اصلی لینوکس و هسته Vela خود شیائومی را گردهم می‌آورد. این ترکیب، زمان‌بندی عملکرد، مدیریت کار، مدیریت حافظه، مدیریت فایل و موارد دیگر را بهینه کرده و درنتیجه بهبود قابل‌توجهی در کارایی ایجاد می‌کند.

هدف دوم شامل تقویت هوش مصنوعی، قرار دادن HyperOS به‌عنوان “مغز هوشمند” اکوسیستم شیائومی است. این سیستم‌عامل برای ارائه فعالانه خدمات به کاربران و تجهیز دستگاه‌هایی با قابلیت‌های هوش مصنوعی قدرتمند طراحی شده است و هر دستگاه، تجربه فردی را هوشمندتر می‌کند.

معماری سیستم HyperOS شیائومی

معماری سیستم HyperOS شیائومی

هدف سوم HyperOS افزایش راحتی و کارایی در اتصال است. این امر ازطریق یکسان‌سازی پروتکل‌های اتصال و ارتباطات بلادرنگ در همه دستگاه‌ها، تقویت تعامل یکپارچه و ایجاد یک “اکوسیستم یکپارچه میان کاربران، خودرو و خانواده” به‌دست می‌آید.

چهارمین و آخرین هدف، تضمین حفاظت از حریم خصوصی و امنیت جامع است. HyperOS برای تقویت حریم خصوصی و امنیت به‌صورت end-to-end طراحی شده است و به کاربران اطمینان می‌دهد که داده‌ها و اطلاعات آن‌ها محافظت می‌شود.

معماری سیستم HyperOS بیش از 200 پلتفرم پردازنده را ادغام کرده و از بیش از 20 سیستم فایل پشتیبانی می‌کند. این معماری همچنین از سازگاری استثنایی و بهینه‌سازی عملکرد در طیف گسترده‌ای از سخت‌افزار اطمینان حاصل می‌کند.

در لایه سرویس و چارچوب، شیائومی خدمات اندروید را حفظ می‌کند و درعین‌حال سیستم خودتوسعه‌یافته Vela را با آن یکپارچه‌سازی می‌کند. این رویکرد یک چارچوب پویا با هشت زیرسیستم ازجمله یک زیرسیستم قدرتمند هوش مصنوعی ایجاد می‌کند که به‌عنوان هسته کل سیستم عمل می‌کند.

در دنیایی که اینترنت اشیا (IoT) به‌طور فزاینده‌ای در زندگی روزمره ما نقش محوری دارد، HyperOS شیائومی می‌تواند یک نیروی محرکه قوی باشد که یک اکوسیستم واقعاً هوشمند و به‌هم‌پیوسته را امکان‌پذیر می‌کند. با توجه به عملکرد، هوش مصنوعی، راحتی و امنیت، چشم‌انداز شیائومی برای HyperOS نوید تغییر نحوه تعامل ما با فناوری را می‌دهد و زمینه را برای آینده‌ای هوشمندتر، ایمن‌تر و کارآمدتر فراهم می‌کند.

نظر شما درباره معماری سیستم HyperOS شیائومی چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/24/%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-hyperos-%D9%88-%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%81-%D8%A2%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B9/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا