اخبار فناوری

سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپتاپ ۶ مایکروسافت با تمرکز بر هوش‌مصنوعی عرضه خواهند شد

بخواهید یا نخواهید، عبارت “هوش مصنوعی” سال آینده حتی بیشتر از امسال در گوش شما طنین‌انداز خواهد شد. این ترند به زودی در بازار کامپیوترهای شخصی فراگیر می‌شود. در گزارش جدیدی می‌شنویم که سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپتاپ ۶ مایکروسافت با تمرکز بر هوش‌مصنوعی عرضه خواهند شد.

سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپتاپ ۶ مایکروسافت

بسیاری از برندهای حاضر در بازار کامپیوترهای شخصی در حال آماده‌شدن برای رونمایی از محصولات ادغام‌شده با ویژگی‌های هوش مصنوعی در سال آینده هستند. طبیعتا مایکروسافت نیز به عنوان توسعه دهنده سیستم‌عامل ویندوز، در حال کار بر روی رایانه‌های شخصی مجهز به هوش مصنوعی است.

این شرکت ردموندی قصد دارد Surface Pro 10 و Surface Laptop 6 را به طور قابل توجهی ارتقا داده و سال آینده عرضه کند. مایکروسافت همین چند ماه پیش از Surface Laptop Studio 2، Laptop Go 3 و Surface Go 4 رونمایی کرده بود.

رویداد مایکروسافت سرفیس 2023

این گزارش ادعا می‌کند که مایکروسافت قصد دارد سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ‌تاپ ۶ را به‌عنوان اولین رایانه‌های شخصی مجهز به هوش مصنوعی واقعی خود به بازار عرضه کند. هر دو دستگاه در مدل‌های مجهز به تراشه‌های اینتل و ARM عرضه می‌شوند. تراشه‌های نسل چهاردهم Meteor Lake اینتل و Snapdragon X Elite کوالکام انتخاب مایکروسافت خواهند بود. هر دو پردازنده دارای یک تراشه پردازش عصبی (NPU) اختصاصی هستند.

اسم رمز نسل بعدی دستگاه‌های مبتنی بر ARM مایکروسافت “CADMUS” است. همچنین گفته می‌شود که اسم رمز مدل مجهز به تراشه اینتل “Hudson Valley” خواهد بود.

جدا از تغییرات سخت افزاری، همچنین گفته می شود که ارتقاهای بیشتری برای سرفیس پرو 10 و لپ تاپ 6 وجود دارد. سرفیس لپ تاپ 6 دارای طراحی به روز شده با حاشیه های نازک تر، گوشه های نمایشگر گرد و پورت های بیشتر خواهد بود. مایکروسافت یک دکمه اختصاصی Co-Pilot را روی صفحه کلید و یک تاچ پد اضافه خواهد کرد.

در همین حال، گفته می شود که Surface Pro 10 با صفحه نمایش روشن تر با گوشه های گرد و پشتیبانی از محتوای HDR ارائه خواهد شد. یک پوشش ضد انعکاس جدید برای کاهش بازتاب نور نیز وجود خواهد داشت.

انتظار می‌رود که سرفیس پرو 10 در دو نسخه معرفی شود، مدل پایه با رزلوشن پایه و مدل سطح بالا با رزلوشن و شاید اندازه نمایشگر بزرگتر. این دستگاه همچنین دارای NFC و یک وب کم با زاویه دید عریض است.

هر دو محصولات جدید مایکروسافت باید سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شوند. نظر شما چیست؟ منتظر محصولات جدید این شرکت هستید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/29/%D8%B3%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%B3-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%DB%B1%DB%B0-%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%B3-%D9%84%D9%BE%D8%AA%D8%A7%D9%BE-%DB%B6-%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%AA/

Updated: 2024-02-17 09:47:28

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا