اخبار فناوری

روش های پایش سلامتی انسان توسط ساعت های هوشمند

امروزه تکنولوژی به حدی در حال پیشرفت است که سرعت آن قابل اندازه گیری نیست. هر روزه بشر ماشین ها و محصولات الکترونیکی جدیدی را به بازارهای جهانی معرفی می کند تا در انجام امور روزمره و امور حرفه ای ، اداری و کاری کمک و یاری رساند. یکی از این محصولات که چند سالی است مخاطبین و طرفداران پر و پا قرصی پیدا کرده، انواع ساعت های هوشمند است که توانسته انقلابی در ویژگی های کاربردی انسان و بهره گیری از آنها ایجاد کند.

در سالیان گذشته ساعت ها تنها برای نشان دادن زمان و نهایتا شمارش روز و ماه استفاده می شدند و البته یک وسیله تزئینی نیز به شمار می رفتند. ولی با توسعه دانش بشری و تولید ساعت های هوشمند کاربردهای این گجت هوشمند فراتر از انتظار رفت و بسیار بی نظیر شد و تنها از ردیابی ساعت و ماه و روز و یا یک وسیله تزئینی و زیبا پا را فراتر گذاشت.

ساعت های هوشمند امروزه تمامی فاکتورهای حیاتی سلامتی انسان از قبیل کنترل ضربان قلب، سطح اکسسژن خون، کنترل دمای بدن و ردیابی وضعیت خواب و سایر پارامترهای مهم را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهند.

دیجی کالمی امروزه آخرین تولیدات در زمینه ساعت های هوشمند طرح اصلی با کیفیت بسیار زیاد را فراهم نموده و برای خرید ساعت هوشمند می توانید به دیجی کالمی مراجعه کنید. همچنین مقایسه قیمت ساعت های هوشمند و  مشاهده ویژگی های این گجت های هوشمند برای شما فراهم است. در دیجی کالمی می توانید با مشاهده تنوع و قیمت مناسب محصولات به خرید ایرپاد و نیز انواع هدفون و سایر محصولات کاربردی الکتریکی با کیفیت و قیمت مناسب بپردازید.

ساعت هوشمند چه کمکی به کنترل سلامتی شما می کند؟

اتصال ساعت های هوشمند به گوشی های موبایل از طریق بلوتوث و انجام مکالمه، مشاهده پیام ها و نوتیف های گوشی، پیش بینی های متعدد از جمله آب و هوا، استفاده از برنامه های فوق العاده کاربردی در کنترل سلامتی و نیز حرکات ورزشی، هشدارهای اتوماتیک در برخی سوانح و حوادث مثل حوادث رانندگی یا کنترل حالت های خواب و سایر ویژگی ها باعث شده تا ساعت هوشمند به یک وسیله الکتریکی ضروری برای زندگی بشر دربیاید. در ادامه این مقاله بخشی از سنسورهای کنترل سلامتی که در عموم ساعت های هوشمند قرار دارد را توضیح می دهیم.
کنترل ضربان قلب

یکی از ویژگی های عمومی و مهم ساعت های هوشمند کنترل ضربان قلب و سنجش وضعیت ضربان قلب در طول 24 ساعت است تا اگر تغییری در وضعیت ضربان قلب انسان به وجود بیاید، آن را به فرد هشدار داده و بتواند درصدد رفع مشکل بربیاید. ضمن آنکه در فعالیت های بدنی و ورزشی سنگین وضعیت ضربان قلب را مورد پایش قرار می دهد تا از آسیب رسیده به آن جلوگیری نماید.

کنترل اکسیژن خون

میزان اکسیژن موجود در خون انسان نیز یک عامل مهم در سلامتی انسان است خصوصا زمانی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد بسیاری از مشکلات از کاهش سطح اکسیژن خون شروع شد. با ساعت های هوشمند می توانید سطح اکسیژن خون خود را کنترل کنید.

کنترل دمای بدن

یکی دیگر از علائم سلامتی بدن دمای متعادل بدن انسان است که ساعت های هوشمند می توانند به کنترل دمای بدن بپردازند. اگر دمای بدن انسان بالا رود یا اصطلاحا تب کند یا دچار ضعف شود می تواند از طریق ساعت هوشمند متوجه این موضوع شده و برای رفع مشکل به پزشک مراجعه نماید.

ردیابی وضعیت خواب

دیگر ویژگی مهم ساعت های هوشمند که در بررسی و کنترل سلامتی انسان نقش مهمی دارد، پایش و ردیابی وضعیت خواب انسان است که این وسیله هوشمند با سنسورهای دقیق مورد سنجش قرار می دهد. آنالیز کیفیت خواب شبانه از قبیل بررسی سطح اکسیژن خون، سنجش زمان خواب عمیق، تعداد بیدار شدن و سایر پارامتر ها می تواند به سلامتی شما کمک بزرگی کند.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/27/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا