اخبار فناوری

خبر جدید | TCL در راه ایران – لیان‌همراه گوشی‌های سری 40 و 50 و تبلت‌های تی‌سی‌ال را به ایران عرضه می‌کند | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : شرکت لیان همراه در مراسمی در روز پنج‌شنبه 12 بهمن 1402 در محل هتل اسپیناس تهران از حضور قریب‌الوقوع برخی از گوشی‌ها و تبلت‌های شرکت چینی TCL‌ در بازار ایران خبر داد. در این مراسم که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد علی بقایی رییس هیأت مدیره و مازیار کشمیری مدیر مارکتینگ لیان همراه پارس در مورد کم و کیف ورود این برند به بازار ایران به ایراد توضیحاتی پرداختند. شرکت TCL به‌تازگی و در جریان نمایشگاه CES 2024 در لاس‌وگاس آمریکا از 7 گوشی جدید در سری TCL 50 رونمایی کرد که در میان آن‌ها پنج گوشی 5G و دو گوشی با فناوری NxtPaper حضور دارند. شرکت لیان همراه ظاهراً قرار است برخی از این گوشی‌ها را نیز به بازار ایران عرضه کند.

نام TCL ممکن است حتی برای برخی از کاربران حرفه‌ای‌تر دنیای موبایل نیز تنها در دیگر حوزه‌های دیجیتال به‌خصوص تلویزیون و پنل‌های تصویری آشنا به‌نظر برسد اما این شرکت چینی از نزدیک به دو دهه پیش به‌گونه‌ای متفاوت در بازار موبایل حضور داشت و با در اختیار گرفتن برند آلکاتل‌موبایل و لایسنس موبایل بلک‌بری به ایفای نقش در این حوزه پرداخت تا جایی‌که در سه‌ماهه دوم سال 2015 بالاتر از شرکت ZTE به‌عنوان هفتمین ارائه‌کننده گوشی‌های موبایل در سطح جهانی مطرح شد. این شرکت اما پس از چندی ساخت گوشی‌های هوشمند با برند اصلی TCL را در دستور کار خود قرار داد که گوشی TCL Plex در سال 2019 اولین ثمره این تصمیم به‌حساب می‌آید. گوشی‌های این شرکت به‌جز برخی نمونه‌های نخستین مثل TCL 10 Pro و TCL 20 Pro البته تقریباً همیشه در رده میانی رو به پایین بازار قرار داشته و با قیمتی رقابتی عرضه شده‌اند.

TCL Plex 2019

سبد محصولات TCL پس از چندی به رده تبلت‌ها نیز گسترش پیدا کرد و معرفی فناوری NxtPaper در تبلت 8.8 اینچی TCL NXTPAPER در سال 2021 جذابیت دوچندانی را برای این رده به ارمغان آورد. فناوری نکست‌پیپر که نسل دوم و سوم آن به‌ترتیب در فوریه 2023 و ژانویه 2024 معرفی شدند از چشم در برابر نور مضر آبی محافظت کرده و در برخی موارد با پوشش مات و ضد بازتابش نور صفحه‌نمایش ترکیب شده است. TCL سال گذشته این فناوری را برای اولین بار در رده گوشی‌های هوشمند در مدل TCL 40 NxtPaper نیز به‌کار گرفت که تجربه متفاوتی را در استفاده از یک گوشی اندرویدی ارائه می‌کند.

علی بقایی رئیس هیأت مدیره شرکت لیان همراه سخنان خود را در این مراسم با اشاره به تاریخچه فعالیت این مجموعه آغاز کرد؛ به‌گفته بقایی مدیران ارشد این مجموعه از بیش از دو دهه پیش در بازار موبایل به‌صورت خرده‌فروشی و عمده‌فروشی حضور داشته‌اند و مجموعه لیان همراه پارس با دریافت مجوز برای واردات «برندهای معتبر» و فعال کردن گارانتی این شرکت زیر نظر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در سال 1396 تأسیس شد.

فعالیت این مجموعه در ابتدا با فروش برندهایی نظیر Fly، تکنو، هواوی، TP Link و برخی نام‌های دیگر آغاز شد. واردات مستقیم در لیان همراه به‌گفته رئیس هیأت مدیره این شرکت در سال‌ 1398 با واردات «چند مدل از برند آنر» و پس از آن برخی گوشی‌های شرکت سامسونگ آغاز شد و متعاقب آن با ثبت شرکت آکام تجارت رادین، فعالیت این مجموعه به حوزه «خرده‌فروشی، فروش آنلاین و B2B» نیز گسترش پیدا کرد. گسترش شبکه خدمات پس از فروش لیان همراه نیز در همین بازه زمانی به‌وقوع پیوست که حاصل آن در حال حاضر به‌گفته علی بقایی حضور کالکشن پوینت و نماینده فعال خدمات در بیش از 30 شهر اصلی ایران است.

لیان همراه مذاکره با برند TCL برای حضور در بازار ایران را در سال‌های 1400 و 1401 آغاز کرد و به‌موازات آن مذاکره با برند ریلمی نیز آغاز شد که عنوان «اولین نماینده رسمی ریلمی در ایران» را نیز به لیان همراه اختصاص داد. ریلمی البته پیش از این به‌گونه‌ای دیگر به بازار ایران وارد شده بود اما با مشکلاتی در این زمینه روبرو بود اما ورود این نوبت با رفع این مشکلات از سوی لیان همراه «به‌صورت رسمی و با یک لاین‌آپ کامل و مرتب» صورت پذیرفته است. دریافت نمایندگی تی‌سی‌ال «در حوزه تلفن همراه و محصولات ارتباطی در ایران» نیز «برای اولین بار به‌صورت مکتوب و رسمی» در همان صورت پذیرفت. علی بقایی در ادامه سخنان خود هدف مجموعه لیان همراه را «تبدیل شدن به اولین و مورد اعتمادترین شبکه توزیع مولتی برند در منطقه» برشمرد و از سهم بازار «بیش از 5 درصدی» حال حاضر برند ریلمی در بازار تلفن همراه ایران خبر داد.

مازیار کشمیری مدیر مارکتینگ مجموعه لیان همراه در ادامه این برنامه به ایراد توضیحاتی در مورد برند TCL و محصولات این شرکت پرداخت؛ برند TCL به‌گفته کشمیری تا سال 2021 در بیش از 160 کشور جهان با 960 میلیون کاربر حضور داشته و 32 کارخانه با نیروی کار 130 هزار نفری و 43 مجموعه تحقیق و توسعه را در اختیار دارد. این شرکت در سال 2021 به درآمدی بیش از 252 میلیارد یوان دست پیدا کرده که از رشدی نزدیک به 81 درصد خبر می‌دهد. این شرکت در حوزه‌های مختلف به رنکینگ‌های متفاوتی در سطح جهانی دست پیدا کرده که از آن جمله می‌توان به ساخت پنل تلویزیون برای دیگر شرکت‌ها اشاره کرد اما تمرکز اصلی TCL به‌گفته مدیر مارکتینگ لیان همراه روی محصولات Mobile Broadband و تجهیزات وای‌فای بوده و از این لحاظ رقیبی برای هواوی خواهد بود.

از جمله مزایای برند TCL‌ به‌گفته کشمیری علاوه بر در اختیار داشتن «رتبه سوم مارکت اروپا» می‌توان به شناخته شده بودن برند و حضور آن در میان سه برند شناخته شده دنیا در حوزه تلویزیون و موبایل، تجربه موبایل‌ برادبند از سال 2008، همکاری بیش از 10 ساله با اپراتورها، در اختیار داشتن بیش از 100 پتنت اختصاصی و 28 مرکز تحقیق و توسعه و در نهایت نرخ کم‌تر از 1 درصدی در مرجوعی کالا به مرکز خدمات (return rate) اشاره کرد. کشمیری در ادامه صحبت‌های خود به جدیدترین گوشی‌های شرکت TCL یعنی سری 50 اشاره کرد که «همکاری لیان به‌عنوان پارتنر رسمی TCL در ایران» امکان در اختیار داشتن این «جدیدترین مدل گوشی‌ها» را در داخل کشور فراهم می‌کند.

مدیر ماکتینگ لیان در توصیف نکات متمایز گوشی‌های TCL ضمن اشاره به امکان ارتباطی 5G و حافظه‌های بالا در گوشی‌های اقتصادی به فناوری نکست‌ویژن اشاره کرد که روی گوشی‌های این شرکت با عنوان نکست‌پِیپر ارائه می‌شود. این قابلیت که در گوشی‌های جدید TCL 50 XE و TCL 50 XL ارائه شده با داشتن «لایه‌های محافظتی از چشم در برابر اشعه مضر آبی» محافظت می‌کند و برخی از آن‌ها به لایه مات روی صفحه‌نمایش نیز مجهز شده‌اند که از بازتاب نور جلوگیری می‌کنند. این گزینه در گوشی TCL 40 NxtPaper نیز ارائه شده است. به تبلت‌های TCL و جدیدترن آن‌ها یعنی TCL Tab 11 نیز در این نوبت اشاره شد که کشمیری از آن‌ها با صفات اقتصادی، شیک، شکیل، سبک و باریک یاد کرد. برخی از این تبلت‌ها به سیم‌کارت و گزینه نکست‌ویژن نیز مجهز شده‌اند که در ارتقاء کاربری آن‌ها موثر خواهند بود.

لیان همراه در این مراسم به مدل‌های مشخص گوشی‌های و تبلت‌های در نظر گرفته شده برای بازار ایران اشاره‌ای نکرده و مهم‌تر از آن در رابطه با بازه قیمتی و زمان حضور در بازار این محصولات نیز اطلاعاتی را منتشر نکرده است.

در این مراسم علاوه بر نسخه 4G گوشی TCL 40 NxtPaper در دو ورژن با صفحه‌نمایش براق و مات برخی دیگر از محصولات این برند از جمله گوشی‌های TCL 40 SE و TCL 40 R 5G همراه با تبلت TCL Tab 11 نیز به نمایش گذاشته شدند.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5259-tcl-brand-launch-ceremony-in-iran.aspx

Updated: 2024-02-17 09:25:26

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا