اخبار فناوری

خبر جدید | Counterpoint اعلام کرد: سامسونگ جایگاه نخست عرضه جهانی اسمارت‌فون را از اپل پس گرفت | مایفون مگ

واحد خبری مایفون مگ: در اواسط ژانویه 2024، موسسات IDC و Canalys گزارش های جداگانه ای از وضعیت فروش جهانی گوشی های هوشمند در سال 2023 منتشر کردند و اعلام کردند که پس از 13 سال، اپل با پشت سر گذاشتن سامسونگ به رتبه اول بازار جهانی گوشی های هوشمند در سال 2023 تبدیل شده است. 2023 به نام خود . اما واضح است که این تسلط زیاد دوام نیاورد چرا که سایت خبری کره تایمز اخیرا گزارشی منتشر کرده و مدعی شده است که سامسونگ موفق شده جایگاه اول بازار گوشی های هوشمند جهان را از اپل بازپس گیرد. این گزارش – که بر اساس داده های گزارش موسسه تحقیقاتی Counterpoint تهیه شده است – عملکرد قوی سری گلکسی اس 24 را مهمترین عامل موفقیت سامسونگ در این زمینه می داند.

همانطور که گفته شد، در سه ماهه چهارم سال 2023، سامسونگ رتبه اول فروش جهانی گوشی های هوشمند را به اپل واگذار کرد. اما به نظر می رسد پرچمداران سری گلکسی اس 24 – که شامل مجموعه ای از عملکردهای پیشرفته هوش مصنوعی است – پاسخ درستی از جانب سامسونگ برای بازیابی جایگاه از دست رفته خود باشد.

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، طی فوریه 2024، سامسونگ 19.69 میلیون گوشی هوشمند را در بازار جهانی فروخته و 20 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. در حالی که اپل 17.41 میلیون آیفون فروخته است، حدود 18 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. به گفته تحلیلگران، فروش قوی سامسونگ در بازارهای آمریکا و اروپا تاثیر بسزایی در بازگشت این شرکت به جایگاه اول در جهان داشته است.

سامسونگ همچنان جایگاه پیشرو خود را در بازار اروپا با سهم بازار 34 درصد حفظ می کند. بازار ایالات متحده – که همیشه تحت سلطه محصولات اپل بوده است – نیز به شدت به سمت سامسونگ منحرف شده است و سهم بازار این شرکت کره ای از 20 درصد در ژانویه به 36 درصد در فوریه افزایش یافته است. در مقابل، شاهد کاهش سهم اپل از 64 درصد به 48 درصد در بازه زمانی مشابه بودیم.

اگر در مقیاس سالانه به موضوع نگاه کنیم، در سال 2023، سامسونگ نتوانست دست برتر خود را در بازار جهانی حفظ کند و پس از 13 سال تسلط، جایگاه برتر را به اپل واگذار کرد. طبق IDC، سهم اپل از بازار جهانی در سال 2023 به 20.1 درصد خواهد رسید که از سهم 19.4 درصدی سامسونگ پیشی خواهد گرفت. (در مقایسه با سهم بازار جهانی 21.7٪ سامسونگ در سال 2022)

سامسونگ به امید بازگشت به موقعیت قبلی، پرچمدار سری گلکسی اس 24 را در ژانویه 2024 عرضه کرد که دارای هوش مصنوعی و برخی از ویژگی های دوربین پیشرفته است. داده های این گزارش نشان می دهد که تا پایان فوریه 2024، 6.53 میلیون دستگاه از این گوشی های پیشرو در سراسر جهان فروخته شده است.

از جمله عملکردهای هوش مصنوعی که دارای سری گلکسی اس 24 هستند، می‌توان به ترجمه فوری 13 زبان در حین تماس تلفنی، علاوه بر قابلیت Circle to Search اشاره کرد. به دلیل این ویژگی، هر زمان که بخواهید در حین کار با گوشی خود مقاله ای را جستجو کنید که در همان صفحه قرار دارد، به جای باز کردن مرورگر و جستجوی آن در گوگل، فقط یک دایره در اطراف موضوع مورد نظر (چه متن یا تصویر). تا بدون خروج از برنامه در حال اجرا اطلاعاتی در مورد این موضوع در اختیار شما قرار دهد.

از نظر قابلیت های اپتیکال سری گلکسی اس 24، بد نیست بدانید که مجموعه دوربین گوشی های هوشمند گلکسی اس 24 اولترا به تازگی توسط Consumer Reports به عنوان بهترین دوربین موبایل جهان معرفی شده است. در همین مجله – که توسط یک سازمان غیرانتفاعی به نام اتحادیه مصرف کنندگان منتشر می شود – دوربین گوشی گلکسی اس 24 اولترا امتیاز 87 را دریافت کرد که بالاتر از امتیاز دوربین آیفون 15 پرو مکس (یعنی 86) است. لازم به ذکر است که دوربین گلکسی اس 24 پلاس – که همزمان با گلکسی اس 24 اولترا عرضه شد – از نظر سخت افزار دوربین تفاوتی با اس 23 پلاس و اس 22 پلاس ندارد! – در این رده بندی با 85 امتیاز در رده سوم قرار دارد.

در نهایت، سامسونگ قصد دارد در ماه جولای رویداد بزرگی را برگزار کند که در آن از جدیدترین گوشی های تاشو این شرکت رونمایی خواهد شد. با این اوصاف، انتظار می‌رود که سامسونگ حداقل تا سه ماهه چهارم سال جاری از نظر حجم عرضه از اپل پیشی بگیرد.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5349-samsung-beats-apple-to-regain-world-s-leading-smartphone-seller-counterpoint-reports.aspx

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا