اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی Moto G14 – اسمارت‌فون ارزان‌قیمت موتورولا با نمایشگر +FHD و دوربین 50 مگاپیکسلی | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : کمپانی موتورولا در اواخر ژانویه 2023 به طور همزمان از چهار دیوایس در سری G با نام‌های Moto G53 ،Moto G23 ،Moto G13 و همچنین Moto G73 رونمایی کرد. سه مدل اول نمایشگری به وضوح +HD دارند و اگر مصرف‌کننده به دنبال رزولوشن بالاتر باشد باید گزینه گران‌قیمت‌تر یعنی Moto G73 با وضوح +FHD را انتخاب کند. با این مقدمه به سراغ اسمارت‌فونی می‌رویم که روز سه‌شنبه 1 آگوست 2023 (10 مرداد 1402) از سوی موتورولا معرفی شد. این گوشی هوشمند جدید Moto G14 نام داشته و از برخی جهات – از جمله وضوح +FHD نمایشگر و استاندارد شارژ 15 واتی – نسبت به Moto G13 برتری دارد. در ادامه با معرفی کامل Moto G14 ما را همراهی کنید.

به گفته موتورولا، در ساخت بدنه Moto G14 از پلیمری به نام PMMA (پلی متیل متاکریلات) استفاده شده است. به زبان ساده، PMMA چیزی جز یک نوع پلاستیک نیست، اما پلاستیکی که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به شیشه دارد. این محصول در حال حاضر در دو رنگ آبی (Sky Blue) و خاکستری (Steel Gray) به تولید رسیده و قرار است در آینده نزدیک دو رنگ‌بندی دیگر از این گوشی (یاسی و کرم) نیز وارد بازار شوند. Moto G14 ابعادی برابر با 7.99×73.82×161.46 میلی‌متر داشته و وزن آن به 177 گرم می‌رسد. ناگفته نماند، این محصول با احراز درجه حفاظت IP52 مقاومتی نسبی در برابر پاشیده شدن آب از خود نشان می‌دهد.

یک نمایشگر LCD (از نوع IPS) به قطر 6.5 اینچ در جلوی گوشی به چشم می‌خورد. بر خلاف نمایشگر Moto G13 که وضوح +HD داشت، رزولوشن نمایشگر در Moto G14 به +FHD ارتقا یافته است. البته نرخ تازه‌سازی نمایشگر از 90 هرتز در Moto G13 به 60 هرتز کاهش یافته که به باور کارشناسان، در برابر افزایش رزولوشن ارزش دارد. لازم به ذکر است، نمایشگر Moto G14 دارای نسبت تصویر 20:9 بوده و 85.5 درصد از سطح رویی بدنه را پوشش می‌دهد (حاشیه‌های نمایشگر به‌ویژه در قسمت پایینی زیاد است). برخی منابع از وجود شیشه مقاوم Panda Glass نیز خبر داده‌‌اند.

در ساخت Moto G14 از تراشه 12 نانومتری Unisoc T616 استفاده شده که از دو هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و شش هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G57 MP1 است. با این اوصاف، این تراشه از لحاظ ساختار هسته‌ها و لیتوگرافی ساخت، تفاوتی با Helio G85 (به کاررفته در Moto G13) ندارد. گفتنی‌ست، Moto G14 دارای 4 گیگابایت RAM بوده و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن – که از نوع UFS 2.2 است – با استفاده از میکرو اس‌دی مستقل تا 1 ترابایت دیگر قابل ارتقا خواهد بود.

ماژول موجود در پشت دستگاه دو لنز دوربین و یک فلش ال‌ای‌دی را در خود جای داده‌ است. دوربین اصلی رزولوشنی معادل 50 مگاپیکسل داشته و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.8 است. این دوربین مجهز به تکنولوژی ترکیب 4 پیکسل در 1 پیکسل بوده و لذا بزرگی پیکسل‌های آن (پس از ترکیب) به 1.28 میکرون می‌رسد. فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)، حالت شب، حالت پرتره، فیلترهای زنده، پانوراما، حالت حرفه‌ای، زوم دیجیتال تا 4 برابر، تشخیص لبخند، HDR و یکپارچگی با Google Lens از امکانات این دوربین به شمار می‌روند. یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو در پشت و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی (f/2.0) در جلو، مجموعه دوربین این گوشی را کامل می‌کنند. ناگفته نماند، هم دوربین اصلی و هم دوربین سلفی، می‌توانند ویدئوی FHD را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنند.

تأمین انرژی Moto G14 بر عهده یک باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی است. با شارژ کامل این باتری به‌گفته موتورولا در شرایط تعریف شده می‌توانید 94 ساعت به موزیک گوش دهید و یا 16 ساعت ویدئو ببینید. این باتری از استاندارد شارژ 15 واتی پشتیبانی می‌کند، اما جای تعجب است که شارژر گوشی توان 20 وات دارد. در هر حال، سرعت شارژ Moto G14 در قیاس با Moto G13 (که باتری آن از استاندارد شارژ 10 واتی پشتیبانی می‌کرد) کمی بالاتر خواهد بود. حسگر اثر انگشت گوشی روی لبه آن قرار داشته و کاربر می‌تواند با استفاده از قابلیت تشخیص چهره نیز گوشی را قفل‌گشایی کند. لازم به ذکر است، اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی آتموس یکی دیگر از مشخصات سخت‌افزاری این گوشی به شمار می‌رود.

سیستم‌عامل Moto G14 اندروید 13 بوده و رابط کاربری اختصاصی My UX نیز در آن فعال است. شرکت سازنده آپدیت به اندروید 14 و ارسال آپدیت‌های امنیتی به مدت سه سال را تضمین کرده است. Moto G14 فاقد ارتباطات نسل پنجم بوده و یک گوشی 4G است. این دیوایس دو سیم‌کارت از نوع نانو پذیرفته و یک اسلات جداگانه نیز به میکرو اس‌دی اختصاص یافته است. بلوتوث 5.0، پورت USB-C، جک هدفون و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای سایر گزینه‌های ارتباطی این اسمارت‌فون را تشکیل می‌دهند.

عرضه گوشی هوشمند Moto G14 در حال حاضر محدود به هند است. هم‌اکنون ثبت پیش‌سفارش برای خرید Moto G14 آغاز شده و این محصول رسما از 8 آگوست (17 مرداد) وارد بازار هند می‌شود. قیمت این گوشی هوشمند 9,999 روپیه هند است که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 120 دلار آمریکا.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5020-introducing-motorola-moto-g14.aspx

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا