اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی +itel S23 – اسمارت‌فونی پایین‌رده با ظاهر پرچمدار | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : برند itel (زیرمجموعه هولدینگ چینی Transsion) از جمله برندهای سازنده اسمارت‌فون است که محصولاتش را اغلب در بازارهای نوظهوری مثل هند، پاکستان، جنوب آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین به فروش می‌رساند. این برند چینی در ماه ژوئن از گوشی هوشمند itel S23 رونمایی کرده بود. حال پس از گذشت بیش از سه ماه، itel روز سه‌شنبه 19 سپتامبر 2023 (28 شهریور 1402) از نسخه پلاس این گوشی تحت عنوان +itel S23 پرده برداشت. طراحی زیبا، نمایشگر خمیده AMOLED، دوربین 50 مگاپیکسلی و باتری 5,000 میلی‌آمپرساعتی از جمله مهم‌ترین مشخصات این اسمارت‌فون جدید هستند. گفتنی‌ست این گوشی نیز مانند نسخه قبلی، در گام اول وارد بازار اتیوپی خواهد شد.

زیبایی و شکیل بودن از جمله مواردی‌ست که نمی‌توان در اولین نگاه به +itel S23 آن را نادیده گرفت. طراحی قسمت پشتی گوشی تا حدی از آیفون 14 پرو الهام گرفته شده است. حتی ماژول دوربین نیز به همان شکل طراحی شده، با این تفاوت که در اینجا به جای سه دوربین، دو دوربین کار گذاشته شده است. البته برتری طراحی +S23 در آنجاست که نمایشگر خمیده، زیبایی خاصی به آن بخشیده است. گفتنی‌ست، +itel S23 با 178 گرم وزن و ضخامت 7.9 میلی‌متری، از دیوایس‌های سبک و نازک در رده خود به حساب می‌آید.

این اسمارت‌فون جدید در رنگ آبی تیره (Elemental Blue) و همچنین نوعی رنگ ترکیبی خاص موسوم به Lake Cyan وارد بازار خواهد شد. در مدل آبی تیره، فرآیند پیشرفته‌ای موسوم به «شن درخشنده» یا glitter sand به کار گرفته شده که آسمان پرستاره شب را تداعی می‌کند. اما در ساخت مدل Lake Cyan از تکنیکی به نام آبکاری ضخیم تغییر رنگ‌دهنده استفاده شده که با تغییر زاویه تابش نور، رنگ آن نیز دستخوش تغییر شده و به گفته شرکت سازنده، یادآور زیبایی دریاچه و کوهستان است.

حاشیه‌های کم و خمیدگی نمایشگر، مهم‌ترین المان‌هایی‌ست که در نگاه اول به صفحه نمایش گوشی جلب توجه می‌کند. نمایشگر AMOLED این گوشی دارای انحنای 59 درجه‌ای از طرفین بوده و قطری برابر با 6.78 اینچ دارد. رزولوشن نمایشگر +FHD (معادل 1080×2400 پیکسل) اعلام شده و 93 درصد از سطح رویی بدنه را پوشش می‌دهد. این نمایشگر 99 درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش داده و حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن به 500 نیت می‌رسد. ناگفته نماند، صفحه نمایش با پوششی از شیشه مقاوم گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

شرکت سازنده به چیپ‌ست گوشی اشاره‌ای نکرده، اما برخی منابع تراشه مورد استفاده در +itel S23 را چیپ‌ست 12 نانومتری Unisoc T616 می‌دانند. از لحاظ حافظه داخلی، این گوشی در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی به تولید می‌رسد. مدل 128 گیگابایتی دارای 4 گیگابایت رم است که می‌توان آن را به شکل مجازی تا 4 گیگابایت دیگر نیز ارتقاء داد. در مدل 256 گیگابایتی نیز 8 گیگابایت رم پیش‌بینی شده که آن نیز به شکل مجازی تا 8 گیگابایت دیگر قابل ارتقاء خواهد بود. درباره پشتیبانی گوشی از کارت حافظه، اطلاعاتی در دست نیست.

نکته قابل توجه، به کارگیری تکنولوژی موسوم به Atom در ساخت حافظه داخلی +itel S23 است. به لطف این تکنولوژی، حافظه می‌تواند داده‌های تکه‌تکه شده یا در اصطلاح fragmented را به طور خودکار تشخیص داده و سازماندهی کند. لذا، شرکت سازنده به کاربران اطمینان خاطر داده که دیگر نگران افت عملکرد حافظه در گذر زمان نباشند. طبق ادعای itel، سرعت نوشتن و خواندن در حافظه +S23 با گذر زمان تغییر چندانی نخواهد داشت و پس از گذشت 4 سال تنها 3 درصد افت می‌کند.

ماژول دوربین پشت دستگاه نسبتا بزرگ بوده و به شکل squircle (چیزی بین دایره و مربع) طراحی شده است. این ماژول دو دوربین و یک فلش LED را در خود جای داده است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.6 اعلام شده است. حالت شب، حالت پرتره، حالت ردیابی چشم و زوم دیجیتال 10 برابری از جمله امکانات این دوربین بر شمرده شده‌اند. در کنار این دوربین، یک دوربین دیگر نیز قرار گرفته که شرکت سازنده به ماهیت آن اشاره‌ای نکرده، اما برخی منابع، آن را یک دوربین عمق 2 مگاپیکسلی می‌دانند. ناگفته نماند، در حفره مرکزی بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی تعبیه شده است.

یک باتری بزرگ به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت +itel S23 را تغذیه می‌کند. حداکثر توان شارژر 18 وات بوده و شارژ کامل باتری حدود 2 ساعت طول خواهد کشید. گفتنی‌ست قابلیتی به نام AI Power Master می‌تواند مدیریت مصرف باتری را به صورت هوشمند کنترل کند. یک سنسور اثرانگشت نیز زیر لایه نمایشگر گوشی تعبیه شده است.

سیستم‌عامل +itel S23 اندروید 13 بوده و رابط کاربری اختصاصی itel OS 13 نیز روی آن سوار است. از جمله مهم‌ترین امکانات این رابط کاربری می‌توان به نمایشگر همیشه روشن (AOD) و دستیار هوش مصنوعی اشاره کرد که با گفتن “Hi Aivana” فعال می‌شود. یکی دیگر از امکانات جالب itel OS 13 قابلیتی به نام Dynamic Bar است که به وضوح از Dynamic Island در آیفون 14 پرو الگوبرداری شده است. گفنی‌ست، Dynamic Bar – که در قالب یک کپسول به دور حفره نمایشگر پدیدار می‌شود – می‌تواند برخی نوتیفیکیشن‌های مهم مثل میزان ذخیره باتری، تماس ورودی، یادآور و … را به نمایش بگذارد. البته Dynamic Bar پس از یک آپدیت نرم‌افزاری در آینده نزدیک در +itel S23 فعال خواهد شد.

با توجه به محدودیت‌های تراشه به کار رفته در +itel S23، این گوشی فاقد ارتباطات نسل پنجم بوده و یک گوشی 4G محسوب می‌شود. بلوتوث 5.0، پورت USB-C، وای-فای 5 و NFC (در برخی بازارها) از دیگر گزینه‌های ارتباطی این گوشی به شمار می‌روند.

همان طور که گفته شد، گوشی هوشمند +itel S23 در ابتدا راهی بازار اتیوپی خواهد شد. قیمت و زمان عرضه این محصول به بازار هنوز اعلام نشده است.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5086-introducing-itel-s23-plus.aspx

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا