اخبار فناوری

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی برای دوربین تله فوتو ویوو +X100 Pro

دیروز بود که با هم در مایفون مگ رندر ویوو ایکس ۱۰۰ پرو پلاس با طراحی خاص دوربین را دیدیم. آنطور که پیداست این شرکت قصد دارد از روتین رایج سخت افزار دوربین خارج شود. گزارش شده که حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی برای دوربین تله فوتو ویوو +X100 Pro انتخاب خواهد شد و در نوع خود بی‌نظیر است.

دوربین تله فوتو ویوو +X100 Pro

تا کنون حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی، در دستگاه‌های متعددی استفاده شده است. معمولا حسگر تصویر رزلوشن بالا برای دوربین‌های کمکی مثل تله‌فوتو یا فوق‌عریض استفاده نمی‌شود. هرچند نمونه‌هایی با رزلوشن بالا داریم اما قطعا هیچ‌کدام ۲۰۰ مگاپیکسلی نبوده‌اند.

دوربین تله فوتو ویوو +X100 Pro

دوربین تله فوتو ویوو +X100 Pro

در توییت جدیدی از iceuniverse می‌بینیم او شنیده‌است که گوشی پرچمدار جدید Vivo یعنی +X100 Pro برای دوربین تله‌فوتو از حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

به عقیده او این انتخاب سبب می‌شود که دوربین تله‌فوتو این دستگاه از دیگر رقبا بهتر باشد و حتی آن‌ها را ویران کند! البته باید توجه داشته باشیم که این حسگر احتمالا پشت لنز تله‌فوتو ساده قرار می‌گیرد و دوربین مذکور نباید پریسکوپی باشد.

اگر لنز این دوربین تله‌فوتو با بزرگنمایی ۳ برابر انتخاب شود، با توجه به امکان زوم حدودا ۱۶ برابری بر اساس کراپ-سنسور و رسیدن به رزلوشن ۱۲.۵ مگاپیکسلی، در مجموع خروجی یک تصویر با این رزلوشن و بزرگنمایی با افت کیفیت کم ۴۸ برابری ارائه خواهد شد. حال اگر فقط ۲ برابر زوم دیجیتال روی آن انجام شود به نزدیک عدد ۱۰۰ برابر زوم (دقیقا ۹۶ برابر) خواهیم رسید.

متاسفانه درباره مدل احتمالی این حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی اطلاعی در دست نیست. در حال حاضر سامسونگ حسگر تصویر ISOCELL HP2 را ارائه می‌کند.

هر چند باید صبر کرد و دید که این شایعه محقق می‌شود یا نه و این‌که خروجی کار چیست، اما این جاه‌طلبی Vivo در بیرون زدن از روتین کلی انتخاب سخت‌افزار، قابل تامل است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید +Vivo X100 Pro برای شما دستگاه جذابی خواهد بود؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/19/%D8%AD%D8%B3%DA%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%DB%B2%DB%B0%DB%B0-%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%AA/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا