اخبار فناوری

تماشا کنید: شیشه مقاوم گوریلا آرمور کورنینگ چطور ساخته می‌شود

برند Corning سازنده شیشه‌های مقاوم برای گوشی‌های هوشمند است. معمولا محصولات این برند را با نام Gorilla Glass می‌شناسیم. این محصولات نسل‌های مختلفی دارند. گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ با جدیدترین نسل شیشه‌های مقاوم کورنینگ عرضه می‌شود که با نام Gorilla Armor شناخته می‌شود. یکی از صفات بارز آن، انعکاس کم نور است. اگر کنجکاو هستید که شیشه مقاوم گوریلا آرمور کورنینگ چطور ساخته می‌شود، بیاید با هم یک ویدئو رسمی از آن تماشا کنیم.

شیشه مقاوم گوریلا آرمور کورنینگ

در مراسم رونمایی گلکسی S24 Ultra سامسونگ حتی لحظاتی به Corning اختصاص داده شد تا درباره شیشه محافظ جدید گوریلا آرمور صحبت کند. این شیشه یکی از ویژگی‌های قابل توجه پرچمدار پریمیوم جدید سامسونگ است و حالا دوباره این شرکت دوست دارد روی آن مانور بدهد.

به تازگی فرآیند تولید Gorilla Glass Armor در ویدیوی سامسونگ به نمایش گذاشته شده است. بیاید با هم این ویدئو را تماشا کنیم:

 

در حال حاضر هیچ گوشی هوشمند دیگری در جهان به مانند گلکسی اس 24 اولترا حداقلِ بازتاب روی شیشه محافظ نمایشگر را ندارد. طبیعتا این مهم به دلیل شیشه نسل جدید Corning است.

این شیشه جدید از طریق یک روش لایه‌بندی بسیار دقیق برای دستیابی به خواص ضد انعکاس ساخته شده است. یون‌های ویژه با دقتی در سطح نانومتری (نازک‌تر از موی انسان) روی سطح شیشه‌ای قرار می‌گیرند.

همه اینها در یک محیط فوق تمیز با استفاده از سیستم‌های رسوب خلاء انجام می شود. هوا از محفظه پردازش خارج و گاز آرگون به محفظه خلاء تزریق می شود. یونیزاسیون گاز آرگون از طریق محیط پلاسما اتفاق می افتد. این همان فناوری است که در ساخت تراشه‌های نیمه هادی استفاده می‌شود و همین موضوع فرآیند را بسیار پرهزینه می کند.

در نتیجه، محافظ Gorilla Glass Armor می تواند انعکاس را تا ۷۵ درصد در مقایسه با شیشه‌های آلومینوسیلیکات کاهش دهد. همچنین Gorilla Glass Armor تا 4 برابر در برابر خراشیدگی مقاوم‌تر است.

نظر شما درباره این شیشه محافظ با انعکاس بسیار پایین چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/06/%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B4%D8%A7-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85-%DA%AF%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%84%D8%A7-%D8%A2%D8%B1%D9%85%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%B1/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا