اخبار فناوری

تراشه ی اگزینوس 2200 سامسونگ

تراشه ی Exynos 2200 در گوشی های هوشمند و لپ تاپ به کار می رود.

طبق گفته ی سایت Tipster تراشه ی اگزینوس 2200 سامسونگ علاوه بر گوشی های هوشمند در لپ تاپ ها هم به کار رفته است.

همین دیروز، یک منبع ناشناس ادعا کرد که تراشه ی اگزینوس بعدی سامسونگ که در گره ی 5 نانو متری ساخته شده است پیشرفت فناوری عظیمی را ارائه می دهد. متاسفانه، در گزارش قبلی نام مشخصی ارائه نشده است، اما بر طبق ادعای یک تیپستر تراشه ی اگزینوس 2200 در ماه های آینده هم در تلفن های هوشمند و هم در لپ تاپ ها به کار می رود.

اگزینوس 2200

تراشه ی اگزینوس 2200 می تواند اولین تراشه ی سامسونگ باشد که از پردازنده ی گرافیکی AMD استفاده کرده است.

افشاگر معروف حوزه ی فناوری Ice Universe در شبکه ی اجتماعی Weibo بر این باور است که اولین تراشه ی اگزینوس سامسونگ که هم در تلفن های هوشمند و هم در لپ تاپ ها ی آن به کار می رود اگزینوس 2200 می باشد. متاسفانه، هیچ جزئیات دقیقی ارائه نشده است، اگرچه این افشاگر معروف مدتی قبل عنوان کرده است که این تراشه ی سیلیکونی در ماه ژوئن (خرداد-تیر ماه) سال جاری به بازار معرفی می شود. به هرحال اینکه سامسونگ منتظر استفاده از SoC در سه ماهه ی چهارم سال 2021 در محصولات شاخص و پرچمدارها باشد یا خیر موضوعی است که در ماه آینده متوجه خواهیم شد.

با توجه به اینکه اگزینوس 2100 نسبت به اگزینوس 990 پیشرفت عمده ای داشته است، می توان فرض کرد که اگزینوس 2200 می تواند خلا مدل های قبلی خود را پر کند. برای مثال، اگر به خاطر آورید هر دو نسخه ی تراشه ی اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 888 گلکسی S21 الترا در benchmark spin مورد سنجش قرار گرفتند، و آنجا بود که SoC پرچمدار سامسونگ نقطه ضعفش مشخص شد اما فقط زمانی که واحد پردازش گرافیکی GPU مورد سنجش قرار گرفت. خوشبختانه، با اولین پردازنده ی گرافیکی از شرکت AMD با تراشه ی اگزینوس 2200 ممکن است دیگر این مشکل پیش نیاید.

در حقیقت، سامسونگ شایعه کرده است که یک تراشه ی اگزینوس بی نام تولید می کند که عملکرد تراشه ی A14 Bionic اپل را داشته باشد. متاسفانه، برای رسیدن به عملکرد این هدف سامسونگ شاخص های مصرف قدرت و حرارتی غیرواقعی را تجربه کرده است که این برای ماشین ثابت مناسب است نه برای یک گوشی هوشمند. البته شرکت عنوان کرده است که این تراشه را به بهترین شکل ممکن اصلاح کرده است. ما شاهد ثمره ی تلاش های شرکت سامسونگ در آینده خواهیم بود و اطمینان حاصل می کنیم که آیا این شرکت می تواند در این فرآیند با شرکت کوالکام و شرکت اپل رقابت کند.

ما انتظار داریم که تراشه ی اگزینوس 2200 در سری گلکسی S22 به کار رود و هر آنچه ما می توانیم از گزارشات قبلی بیان کنیم، گلکسی S22 الترای بالارده در حال پیشرفت نسبتاً زیادی در بخش دوربین این پرچمدار می باشد. همچنین امیدواریم سامسونگ از یک تراشه ی مناسب از لحاظ نوری استفاده کند.

 

منبع خبر : Ice Universe

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا