اخبار فناوری

تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ کوالکام برای گوشی‌های اقتصادی رسما رونمایی شد

حدودا ۹ ماه از رونمایی اسنپدراگون ۴ نسل ۱ می‌گذرد. تراشه اقتصادی کوالکام که در دستگاه‌های زیادی استفاده نشد، حالا یک جانیشن دارد. تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ کوالکام برای گوشی‌های اقتصادی رسما رونمایی شده است. کوالکام Snapdragon 4 Gen 2 با اتصال 5G و تمرکز برروی هوش‌مصنوعی همراه می‌شود.

تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ کوالکام

کوالکام با نسل دوم سری ۴ که مخصوص محصولات اقتصادی است، پیشرفت‌های زیادی را به همراه دارد و این محصولات را تا حدی ارتقا می‌دهد. این تراشه برای عمر باتری عالی طراحی شده است و این شرکت قول “استفاده تمام روز” را داده است.

کوالکام همچنین وعده سرعت بالای CPU، اتصال 5G و پتانسیل برای ارتقاء تصاویر از طریق دوربین‌های یکپارچه را می دهد.

اسنپدراگون ۴ نسل ۲

اسنپدراگون ۴ نسل ۲

این تراشه در بخش CPU دارای هسته اختصاصی Kryo با حداکثر فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز است که نسبت به نسل قبلی کمی افزایش یافته است.

تراشه جدید Qualcomm همچنین دارای فناوری شارژ سریع است، به طوری که این شرکت اعلام کرده است که تنها در ۱۵ دقیقه می‌تواند تا ۵۰ درصد گوشی را شارژ کند. البته اشاره نشده که برای چه حجم باتری این رکورد ثبت می‌شود.

نسل دوم اسنپدراگون ۴ از نمایشگرهای +FHD با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کند.

همچنین امکان ارتقای جدی دوربین مانند تثبیت‌کننده تصویر الکترونیکی یا EIS، فوکوس خودکار سریع‌تر، کاهش تاری و غیره را فراهم می‌کند. این چیپست حتی فیلتر زمانی چند دوربینی (MCTF) را برای کاهش شدید نویز هنگام فیلم‌برداری فراهم می‌کند.

Snapdragon 4 Gen 2

Snapdragon 4 Gen 2

این یک محصول مدرن است که در سال 2023 معرفی شده، بنابراین متمرکز روی هوش مصنوعی خواهد بود. این تمرکز به شکل ارتقاء دوربین بیشتر خودنمایی می‌کند. تنظیم نور مبتنی بر هوش مصنوعی برای گرفتن عکس در محیط های کم نور و ابزار حذف نویز پس زمینه با هوش مصنوعی از جمله این هستند است.

در مورد اتصالات، مودم X61 5G درون این تراشه وجود دارد که با افزایش پشتیبانی از شبکه و فرکانس، نوید “سرعت فوق العاده سریع” را می دهد.

این تراشه هنوز در دستگاه تجاری‌ای استفاده نشده اما حالی پاییز ۱۴۰۲ در محصولات برندهایی مانند Redmi و Vivo حتما استفاده خواهد شد.

نظر شما درباره تراشه جدید کوالکام چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/26/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86-%DB%B4-%D9%86%D8%B3%D9%84-%DB%B2-%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا