اخبار فناوری

تاریخ معرفی سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپتاپ ۶ شاید ۲ فروردین ۱۴۰۳ باشد

در اولین روزهای نوروز ۱۴۰۳ مایکروسافت از محصولات سخت‌افزاری جدید خود در برند Surface رونمایی خواهد کرد. آنطور که به صورت غیررسمی شنیده می‌شود، تاریخ معرفی سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپتاپ ۶ شاید ۲ فروردین ۱۴۰۳ باشد.

تاریخ معرفی سرفیس پرو ۱۰

طبق جدیدترین گزارش منتشر شده پیرامون Surface Pro 10 و Surface Laptop 6 مایکروسافت، احتمالا یک ارتقای بزرگ در بخش نمایشگر صورت خواهد پذیرفت و در ماه جاری عرضه می‌شوند.

در حقیقت احتمال بالایی دارد که هر ۲ دستگاه به پنل نمایشگر OLED ارتقا پیدا کنند و ۲ فروردین ۱۴۰۳ رونمایی شوند.

می‌دانیم پنل‌های OLED در بازار لپ‌تاپ‌های پریمیوم در حال افزایش محبوبیت هستند. این نمایشگرها رنگ مشکی عمیق‌تر، رنگ‌های زنده و کنتراست بالایی را ارائه می‌دهند. مایکروسافت یکی از معدود تولیدکنندگانی است که هنوز از فناوری OLED برای لپ‌تاپ‌های خود استفاده نکرده است.

با این حال، به نظر می‌رسد که با محصولات آتی سرفیس، شرایط در حال تغییر است. به لطف این پنل‌های OLED، انتظار می‌رود هر دو مدل جدید سرفیس از محتوای HDR نیز پشتیبانی کنند.

اگر کنجکاو هستید مدل تراشه سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ تاپ 6 را بدانید باید بگویم که احتمالا با تراشه‌های اینتل و کوالکام در دسترس خواهند بود.

مدل‌های اینتل احتمالاً دارای جدیدترین پردازنده‌های Intel Core Ultra با تأکید بر قابلیت‌های هوش مصنوعی هستند که در ماه آوریل عرضه می‌شوند. در همین حال، نسخه‌های مبتنی بر Arm احتمالاً از تراشه کوالکام Snapdragon X Elite استفاده می‌کنند که انتظار می‌رود در ژوئن عرضه شود.

از نظر بصری، گفته می‌شود که Surface Pro 10 تا حد زیادی طراحی Surface Pro 9 را حفظ کرده است. البته تغییراتی در داخل دارد که شامل یک وب‌کم با زاویه دید عریض ارتقایافته با استودیو افکت و یک NFC داخلی است.

با این حال شایعه شده است که Surface Laptop 6 طراحی مجدد قابل توجهی با حاشیه‌های کمتر و گوشه‌های گرد ارائه می‌کند که از خط تولید Surface Laptop Studio الهام گرفته شده است.

همچنین انتظار می‌رود که دارای تاچ‌پد با بازخورد لرزشی جدید (هپتیک) و پورت‌های بیشتر باشد. این پورت‌ها شامل دو اتصال USB-C، یک پورت USB Type-A، Surface Connect می‌شود. همچنین انتظار یک کلید Copilot اختصاصی که در کیبرد وجود دارد.

ویندوز “AI Explorer”

به جز مدل‌های جدید لپتاپ و تبلت‌های مایکروسافت، این گزارش همچنین به یک ویژگی جدید در به‌روزرسانی ویندوز 11 2024 به نام «AI Explorer» اشاره می‌کند.

گفته می شود که این نسخه پیشرفته Copilot است که می‌تواند یک جدول زمانی از فعالیت کاربر در رایانه ایجاد کند. هدف AI Explorer این است که هر تعامل کامپیوتری را با استفاده از زبان طبیعی قابل جستجو کند. در نظر گرفته شده است که حتی درخواست های مبهم را درک کند و می تواند ابزار ارزشمندی برای کاربران باشد.

احتمالا AI Explorer کمک‌های مرتبط را نیز ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، هنگام مشاهده یک تصویر، ممکن است گزینه‌ای برای ویرایش آن عکس پیشنهاد شود. سپس کاربران می‌توانند دستورات ساده‌ای را برای ویرایش‌های خاص مانند حذف پس زمینه صادر کنند.

سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ تاپ 6 احتمالاً اولین دستگاه هایی هستند که از این ویژگی بهره خواهند برد.

نظر شما چیست؟ منتظر محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جدید مایکروسافت هستید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/03/06/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%B3-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%DB%B1%DB%B0-%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%B3-%D9%84%D9%BE%D8%AA%D8%A7%D9%BE-%DB%B6/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا