اخبار فناوری

به زودی می توانید با ربات هوش مصنوعی گوگل مکالمه کنید

در حالی که مایکروسافت ممکن است اولین موج سوار بزرگ در موج روبات های هوش مصنوعی باشد، بیش از 90 درصد بازار موتورهای جستجو در دست گوگل است. بنابراین، حتی اگر این نام شناخته شده بعداً وارد بازار شود، ضرر چندانی نخواهد داشت. اخیرا در مصاحبه رسمی ساندار پیچای گفته شده که به زودی می توانید با ربات هوش مصنوعی گوگل صحبت کنید.

ربات هوش مصنوعی گوگل

پس از اینکه مایکروسافت تعدادی از ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را در موتور جستجوی Bing خود رونمایی کرد، گوگل در تلاش است تا با رقبا همراهی کند. این شرکت اخیرا نمونه ChatGPT خود را با نام راه اندازی کرده است بارد گوگل رونمایی شد، عرضه آسانی نبود، اما به گفته ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، وضعیت به سرعت در حال بهبود است.

طبق گزارش ها، تیم موتور جستجو در حال کار بر روی یک ویژگی چت محور مانند ChatGPT است. پیچای در مصاحبه ای توضیح داد که کاربران به زودی می توانند با یک ربات مجهز به LLM (مدل زبان بزرگ) وارد گفتگو شوند.

رئیس گوگل آن را یک فرصت عالی به جای تهدید می داند. با توجه به اینکه این شرکت بیش از 93 درصد از کل بازار موتورهای جستجو را در اختیار دارد، اگر به درستی اجرا شود، ویژگی جدید احتمالاً تأثیر بیشتری نسبت به ترکیب ChatGPT + Bing خواهد داشت.

متأسفانه، ساندار پیچای هیچ جدول زمانی برای این ویژگی جدید از سوی گوگل ارائه نکرده است، اما ما گمان می کنیم که از آنجایی که شرکت تحت فشار است، زمان زیادی نمی گذرد تا این ویژگی برای عموم مردم عرضه شود. به احتمال زیاد برای مدت قابل توجهی در مرحله آزمایشی خواهد بود.

نطر شما چی هست؟ آیا انتظار این ویژگی را در موتور جستجوی محبوب گوگل دارید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا