اخبار فناوری

بنچمارک GeekBench اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ رصد شد: با CPU ده هسته‌ای

هفته گذشته تراشه Exynos 2400 معرفی شد اما جزئیات کامل آن ارائه نشده است. اگر درباره این تراشه پرچمدار جدید سامسونگ کنجکاو هستید، به تازگی بنچمارک GeekBench اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ رصد شده و عملکرد CPU ده هسته‌ای را نشان می‌دهد.

بنچمارک اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ

براساس تصویر منتشر شده توسط ICE UNIVERSE در شبکه اجتماعی ایکس، بنچمارک مربوط به موبایلی از سامسونگ با شماره مدل SM-S926B مشخص شده است. اگر به نسل قبل نگاه کنیم، گلکسی اس ۲۳ پلاس با شماره مدل SM-916B عرضه شده بود. در نتیجه این بنچمارک می‌تواند مربوط به گلکسی اس ۲۴ پلاس باشد. پیش‌تر در شایعاتی شنیده بودیم که Galaxy S24 Ultra در تمام بازارها با تراشه اسنپدراگون عرضه می‌شود و در حقیقت مدل اگزینوس ندارد.

بنچمارک اگزینوس ۲۴۰۰

بنچمارک اگزینوس ۲۴۰۰

امتیاز تک هسته‌ای ۲۰۶۷ و چندهسته‌ای ۶۵۲۰ در بنچمارک GeekBench برای Exynos 2400 می‌تواند قابل توجه باشد. برای مقایسه باید گفت که همین امتیازها برای گلکسی اس ۲۳ پلاس با تراشه Snapdragon 8 Gen 2 For Galaxy به ترتیب برابر ۱۸۷۳ و ۴۹۷۱ بود. این یعنی حدود ۱۰ درصد پیش‌رفت در بخش تک‌هسته‌ای و بیش از ۳۰ درصد پیشرفت در بخش چند‌هسته‌ای.

سامسونگ به صورت رسمی گفته بود که CPU اگزینوس ۲۴۰۰ تا ۷۰ درصد سریع‌تر از اگزینوس ۲۲۰۰ است. با بررسی نتایج بنچمارک GeekBench گلکسی اس ۲۲ پلاس که به اگزینوس ۲۲۰۰ مجهز بود و به ترتیب امتیازهای ۱۱۱۰ تک‌هسته‌ای و ۲۰۵۶ چندهسته‌ای را ثبت کرده بود، حتی پیشرفت بیشتری هم ثبت شده است.

 

در جزئیات بیشتر این بنچمارک می‌توانید تعداد و مشخصات کلاسترهای CPU تراشه Exynos 2400 سامسونگ را نیز ببینیم که از قرار زیر است:

  1. ۱- یک هسته قوی با فرکانس ۳.۲۱ گیگاهرتز
  2. ۲- دو هسته با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز
  3. ۳- سه هسته با فرکانس ۲.۵۹ گیگاهرتز
  4. ۴- چهار هسته با فرکانس ۱.۹۶ گیگاهرتز

انتظار داریم که تک هسته بزرگ از نوع Cortex-X4 باشد. درباره دیگر کلاسترها و هسته‌های آن‌ها هنوز اطلاعات دقیقی نداریم.

نظر شما درباره عملکرد اگزینوس ۲۴۰۰ چیست؟

تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ رسما معرفی شد

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/12/%D8%A8%D9%86%DA%86%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9-geekbench-%D8%A7%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B3-%DB%B2%DB%B4%DB%B0%DB%B0-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%B4%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا