اخبار فناوری

بار دیگر عرضه گلکسی S24 Ultra با تراشه اسنپدراگون به طور جهانی تأیید شد

سامسونگ به طور رسمی از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ رونمایی کرده است. به احتمال زیاد این تراشه در سری گلکسی اس ۲۴ استفاده خواهد شد. پس از تصمیم سامسونگ برای استفاده از چیپست های اسنپدراگون در سطح جهانی برای سری گلکسی اس ۲۳، گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد گلکسی S24 Ultra به طور جهانی با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه می‌شود.

گلکسی S24 Ultra در تمامی مناطق با تراشه پرچمدار کوالکام عرضه می‌شود

بر اساس گزارشی که توسط نشریه کره ای The Elec منتشر شده است، گلکسی اس ۲۴ اولترا در همه بازار ها و منطقه ها با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه خواهد شد. از سوی دیگر، گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس بسته به منطقه عرضه، از اگزینوس ۲۴۰۰ یا Snapdragon 8 Gen 3 برخوردار خواهند بود. این احتمال وجود دارد که نسخه‌های Exynos 2400 گلکسی S24 و S24+ در آفریقا، آسیا (از جمله کره جنوبی)، اروپا و آمریکای لاتین عرضه شود. نسخه‌های مجهز به اسنپدراگون در آمریکای شمالی (کانادا و ایالات متحده آمریکا) عرضه خواهند شد.

گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس در دو نسخه اسنپدراگون و اگزینوس عرضه می‌شوند

این مشابه رویکردی است که سامسونگ در مورد سری گلکسی S22 اتخاذ کرد. طبق گزارش ها، سامسونگ در مراحل نهایی تصمیم گیری در مورد نحوه توزیع انواع مختلف گوشی های سری گلکسی اس ۲۴ است. بنابراین بعید است که این شرکت استراتژی خود را تغییر دهد. تراشه پرچمدار جدید اگزینوس نسبت به نسل قبل دارای پردازنده مرکزی ۷۰ درصد سریعتر است. پردازش هوش مصنوعی نیز ۱۴.۷ برابر سریعتر خواهد بود. این چیپست همچنین دارای پردازنده گرافیکی Xclipse 940 بوده که بر اساس آخرین معماری RDNA3 AMD ساخته شده است. سامسونگ آماری را در مورد عملکرد این GPU به اشتراک نگذاشته است. بر اساس روند گذشته، بعید است عملکرد پردازنده گرافیکی Exynos 2400 به خوبی Snapdragon 8 Gen 3 باشد. تراشه پرچمدار جدید اگزینوس بر اساس فرآیند ۴ نانومتری LPP+ ریخته گری سامسونگ ساخته شده و دارای CPU ۱۰ هسته ای است.

تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ رسما معرفی شد

برخی گزارش ها ادعا می‌کنند که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در دو نسخه ۳ و ۴ نانومتری عرضه خواهد شد. زمانی که کوالکام رویداد Snapdragon Summit را در ماه جاری میلادی برگزار کند، اطلاعات بیشتری در مورد تراشه پرچمدار آینده این کمپانی خواهیم دانست.

نظر شما چیست؟ آیا عرضه Galaxy S24 Ultra با تراشه اسنپدراگون در سطح جهانی باعث افزایش فروش آن خواهد شد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/07/%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-s24-ultra-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا