اخبار فناوری

این دکمه فیزیکی جدید در آیفون ۱۶ اپل برای چه چیزی در نظر گرفته شده است؟

شایعات iPhone 16 به ما می‌گویند که اپل تصمیم دارد یک دکمه فیزیکی دیگر را به این سری محصولات خود اضافه کند. احتمال جایگاه آن در سمت راست و پایین‌تر از دکمه قفل باشد. سوال اما این است که این دکمه فیزیکی جدید در آیفون ۱۶ اپل برای چه چیزی در نظر گرفته شده است؟

دکمه فیزیکی جدید در آیفون ۱۶ اپل

اپل با مدل‌های پرو iPhone 15 یک تغییر بزرگ را در سری موبایل‌های ایجاد کرد. دکمه معروف سایلنت که به صورت اسلایدی و بالای لبه چپ قرار داشت را به یک دکمه فشاری تبدیل کرد. علاوه بر‌این و در یک حرکت غیرقابل انتظار از اپل، حالا شما امکان شخصی سازی عملکرد آن را نیز دارید. بنا به دلایل نامشخص این تغییر فقط در مدل‌های پرو بود و مدل پایه از چنین موضوع ساده‌ای محروم ماند.

به نظر می‌رسد اپل از دکمه‌های فیزیکی روی لبه گوشی‌ها راضی است و می‌خواهد یکی دیگر را به سری iPhone 16 (شاید فقط مدل‌های پرو) اضافه کند. به تصویر زیر توجه کنید:

این خبر در گزارش وب‌سایت The Information موجود بود. انتظار می‌رود آیفون‌های 2024 اپل دارای دکمه فیزکی باشند که به آن Capture Button گفته می‌شود. از اسمش هم مشخص است که این دکمه اهداف متعدد مرتبط با دوربین را برآورده می‌کند.

شایعه شده با استفاده از این دکمه، کاربران اساساً می توانند به برخی ویژگی ها دسترسی سریع داشته باشند. در این گزارش آمده است که دکمه کپچر ممکن است عملکرد زوم و همچنین تنظیمات فوکوس را ارائه دهد.

همچنین می‌توان انتظار داشت که این دکمه از عملکردهای دیگر نیز پشتیبانی کند. گفته می‌شود که میزان فشار اعمال شده نیز توسط این دکمه قابل تشخیص است. به عبارت دیگر فشار سبک یا سنگین می‌توانند عملکردهای متفاوتی را انجام دهند. مثلا اگر آن را آرام بفشارید فوکس کرده و اگر فشار بیشتری وارد کنید عکس می‌گیرد. چیزی مشابه دکمه شاتر ۲ مرحله‌ای که در حال حاضر در برخی گوشی‌های سونی وجود دارد و قبلا اکثر موبایل‌ها آن را داشتند.

مشخص نیست که این ویژگی فقط برای مدل‌های پرو اضافه می‌شود یا در کل سری آیفون ۱۶ عرضه می‌شود. طبیعتا برای قطعی شدن این موضوع باید منتظر گزارش‌های نزدیک‌تر به زمان رونمایی باشیم.

یک گزارش جداگانه همچنین ادعا می‌کرد که آیفون 16 و آیفون 16 پلاس دارای 8 گیگابایت رم و وای فای 6E هستند.

نظر شما چیست؟ منتظر iPhone 16 هستید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/19/%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D9%85%D9%87-%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%B1%DB%B6-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7/

Updated: 2024-02-17 09:31:12

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا