اخبار فناوری

اپل سفارش بزرگی به TSMC برای تولید تراشه های 3 نانومتری داد

طبق آخرین گزارش ها، TSMC از نسل بعدی فرآیند 3 نانومتری خود به نام N3 برای تولید انبوه تراشه های پیشرفته M2 Pro و M2 Max استفاده شده در مدل های جدید مک بوک پرو استفاده می کند. در همین حال، طبق گزارش‌ها، اپل سفارش بزرگی را برای تولید تراشه‌های 3 نانومتری به TSMC ارسال کرد و مبلغ هنگفتی را پرداخت کرد تا مطمئن شود که دسته اولیه ویفرهای 3 نانومتری به این شرکت می‌رسد.

اپل به TSMC دستور تولید تراشه های 3 نانومتری را می دهد

گزارشی از ساعات کاریبا تایید ادعاهای قبلی مبنی بر اینکه TSMC از فرآیند 3 نانومتری خود برای تولید انبوه M2 Pro و M2 Max استفاده می کند. در یک مناسبت قبلی، شایعه شده بود که غول سازنده تراشه تایوانی به جای آن از معماری 5 نانومتری استفاده خواهد کرد. خوشبختانه، با این حال، زمانی که مدل های جدید به طور رسمی در اوایل نوامبر معرفی شوند، باید مزایای استفاده از معماری پیشرفته را ببینیم.

جدای از آن، گزارش های مختلف حاکی از آن است که M2 Pro با کد Rhodes Chop و دارای یک CPU 10 هسته ای و یک GPU 20 هسته ای است. M2 Max قدرتمندتر از این مدل با نام Rhodes 1C خواهد بود که گفته می شود تا 12 هسته CPU و 38 هسته GPU دارد. در مورد M2 Ultra و M2 Extreme، مدل Ultra با کد Rhodes 2C ساخته خواهد شد که دو برابر بیشتر از M2 Max از هسته های CPU و GPU استفاده می کند.

اپل به TSMC دستور تولید تراشه های 3 نانومتری را می دهد

اپل به TSMC دستور تولید تراشه های 3 نانومتری را می دهد

قبلا گزارش داده بودیم که M2 Extreme این می تواند قدرتمندترین تراشه سفارشی اپل تا به امروز باشد و احتمالاً در مک پرو این شرکت استفاده خواهد شد. این تراشه همچنین در دو پیکربندی، یکی با یک پردازنده 24 هسته ای و یک پردازنده گرافیکی 76 هسته ای، با پیکربندی پیشرفته شامل 48 هسته CPU و 152 هسته پردازشگر گرافیکی معرفی می شود. با توجه به دشواری ساخت ویفرهای 3 نانومتری، TSMC ممکن است در انجام سفارشات خود با چالش های متعددی روبرو شود. این نبرد سخت می تواند به این معنی باشد که مدل های M2 Pro و M2 Max مک بوک پرو در مقادیر زیاد در دسترس مشتریان قرار نخواهند گرفت.

عرضه دستگاه می تواند در اوایل سال 2023 بهبود یابد زیرا مشتریان بیشتری تا آن زمان شروع به سفارش فرآیند 3 نانومتری TSMC می کنند و سازنده بر اکثر مشکلات تولید انبوه دستگاه در فرآیند نسل بعدی غلبه می کند.

نظر شما در مورد سفارش اپل به TSMC برای تولید تراشه های 3 نانومتری چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا