اخبار فناوری

اپل روی یک آیفون تمام صفحه با حاشیه صفر و دوربین زیر نمایشگر کار می‌کند

اپل تا دو ماه دیگر سری آیفون 15 خود را با تغییرات مثبت معرفی خواهد کرد. بااین‌حال، این شرکت درحال‌حاضر کار بر روی مدل‌های آینده آیفون با تغییرات اساسی را آغاز کرده است. آخرین گزارش بیان می‌کند که اپل درحال کار بر روی یک آیفون تمام صفحه بدون هیچ حاشیه نمایشگری است و از سامسونگ و ال‌جی دیسپلی درخواست کرده است تا پنل‌های OLED را طبق این استاندارد توسعه دهند. شایعه شده است که آیفون 15 پرو دارای حاشیه‌های نسبتاً باریک‌تری نسبت‌به آیفون 14 پرو فعلی است و به‌نظر می‌رسد که غول فناوری می‌خواهد این روند را به نهایت خود برساند.

آیفون تمام صفحه اپل

طبق گزارش جدیدی که توسط نشریه کره‌ای The Elec منتشر شده است، اپل درحال کار بر روی یک آیفون بدون حاشیه می‌باشد و از سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی خواسته است تا پنل‌های OLED را مطابق با استانداردهای لازم بسازند. برای حذف حاشیه‌ها، سامسونگ و ال‌جی باید چالش‌های مربوط به فناوری‌های محصورسازی فیلم نازک (TFE) و دوربین‌های زیر پنل (UPC) را توسعه دهند. علاوه‌بر این، گزارش همچنین اشاره می‌کند که تأمین‌کنندگان باید قبل از نهایی کردن محصول خود، فضای برای تعبیه آنتن را درنظر بگیرند.

در این برهه از زمان، سامسونگ و ال‌جی تأمین‌کنندگان کلیدی هستند که روی پنل‌های OLED بدون حاشیه کار می‌کنند. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، وسواس اپل به حداقل حاشیه‌ها با عرضه آیفون 15 پرو امسال مشهود خواهد بود. این دستگاه‌ها قرار است یکی از باریک‌ترین حاشیه‌های گوشی‌های هوشمند را داشته باشند. با توجه به گزارش امروز، هدف نهایی اپل این است که کل صفحه‌نمایش آیفون بدون حاشیه و عاری از هرگونه ناچ و سوراخ نمایشگر باشد.

آیفون تمام صفحه اپل

آیفون تمام صفحه اپل

یک آیفون بدون حاشیه منطقی خواهد بود. این بدان معناست که تأمین‌کنندگان درحال کار برای قرار دادن سنسورها و دوربین‌های Face ID در زیر نمایشگر هستند، پنل‌های OLED روی سنسورها قرار می‌گیرند و طراحی تمام صفحه را ارائه می‌دهند. درحال‌حاضر، اپل درتلاش است تا Dynamic Island را به تمام مدل‌های آیفون 15 خود بیاورد و طراحی بخش جلویی دستگاه‌ها را ساده‌تر کند.

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که آیفون بدون حاشیه دارای نمایشگر تخت خواهد بود که نشان می‌دهد این شرکت تغییری به سمت استفاده از لبه‌های منحنی نخواهد داشت. در مورد پوشش لایه نازک، اپل از تأمین‌کنندگان خود می‌خواهد که لایه‌های معدنی و آلی را که از داخل دستگاه در برابر رطوبت و اکسیژن محافظت می‌کند، نازک‌تر کنند.

درحالی‌که اپل بر روی یک آیفون تمام صفحه یا بدون حاشیه کار می‌کند، در این گزارش اشاره‌ای به زمان معرفی آن نشده است. احتمالاً این فناوری می‌تواند در سال‌های آینده ارائه شود، قبل از اینکه اپل از نمایشگرهای microLED سفارشی خود استفاده کند.

نظر شما درباره احتمال معرفی یک آیفون تمام صفحه بدون هیچ حاشیه نمایشگری از سوی اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/24/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87-%D8%B5%D9%81%D8%B1/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا