اخبار فناوری

اسکرین رکورد با رفرش‌ریت (فریم‌ریت) بالا با آپدیت بتا پنجم One UI 6.0 سامسونگ ارائه می‌شود

اگر اهل اسکرین‌رکورد باشید می‌دانید که با وجود نمایشگرهای رفرش‌ریت بالا و پردازش با این نرخ‌فریم اما ویدئو ضبط شده آن را منعکس نمی‌کند. خبر خوب این‌که اسکرین رکورد با رفرش‌ریت بالا (یا همان فریم‌ریت بالا در ویدیو ضبط شده) با آپدیت One UI 6.0 سامسونگ ارائه می‌شود.

اسکرین رکورد با رفرش‌ریت بالا

سامسونگ روزبه‌روز به انتشار عمومی و رسمی آپدیت One UI 6.0 (مبتنی بر اندروید ۱۴) برای دستگاه‌های خود نزدیک‌تر می‌شود.

با ارائه نسخه‌های جدید بتا، این شرکت کره‌ای همچنان به افزودن قابلیت‌های جدید ادامه می‌دهد. در پنجمین بتا One UI 6.0 برای سری گلکسی S23، سامسونگ قابلیت ضبط صفحه نمایش One UI را با قابلیت ضبط ویدیو با نرخ فریم بالاتر از 60 فریم در ثانیه به‌روزرسانی کرده است.

آپدیت جدید One UI 6.0 بتا

سامسونگ گوشی‌های زیادی با صفحه نمایش مجهز به رفرش‌ریت بالا دارد. همچنین همه پرچمداران آن دارای صفحه نمایش 120 هرتزی هستند در حالی که اکثر دستگاه‌های میان رده گلکسی از پنل 90 یا 120 هرتز استفاده می کنند.

با این حال اسکرین رکورد پیش‌فرض رابط کاربری سامسونگ به ۶۰ فریم در ثانیه محدود می‌شد. حالا اما و با آپدیت جدید اسکرین‌رکورد بر اساس تنظیمات نمایشگر، رفرش‌ریت را تعیین می کند.

در جدیدترین آپدیت بتا One UI 6.0 سامسونگ گلکسی S23، اسکرین‌رکوردر پیش‌فرض می تواند ویدیوها را حداکثر با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه ضبط کند. این سبب می‌شود ویدئوهای ضبط شده وقتی روی نمایشگر ۱۲۰ هرتز نمایش داده می‌شوند، بسیار روان‌تر باشند.

البته توجه داشته باشید که شاید رابط کاربری دستگاه، در برخی سناریوها رفرش‌ریت متغیر داشته باشد. گفته می‌شود که اسکرین رکورد نیز متناسب با آن متغیر خواهد بود.

متاسفانه فعلا گزینه‌ای برای شخصی سازی این قابلیت وجود ندارد. یعنی اگر نمایشگر گوشی شما روی ۱۲۰ هرتز تنظیم شده اما شما می‌خواهیم اسکرین‌رکورد ۶۰ فریم برثانیه داشته باشید، تنها کاری که می‌توانید بکنید کاهش رفرش‌ریت نمایشگر از بخش تنظیمات است!

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این ویژگی جدید برای شما جذاب است؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/28/%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D9%81%D8%B1%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%85%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا