اخبار فناوری

استقبال از سری آیفون ۱۵ در پیش‌فروش اپل چطور بوده است؟

پیش‌فروش سری iPhone 15 در حال انجام بوده و نگاه موسسه‌های تحلیل بازار به عملکرد اپل در این مقطع فروش پرچمدارهای جدیدش دوخته شده است. بیاید با هم ببینیم استقبال از سری آیفون ۱۵ در پیش‌فروش اپل چطور بوده است؟

پیش فروش سری آیفون ۱۵ با استقبال رو‌به‌رو بوده است؟

مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور TF International در زمینه برند اپل، به تازگی نظر خود را در مورد پیش‌سفارش سری آیفون ۱۵ اعلام کرده است. این پیش‌فروش از جمعه گذشته آغاز شده و ادامه دارد.

او گفت که تقاضا برای مدل برتر سری آیفون ۱۵ (یعنی آیفون ۱۵ پرو مکس) قوی بوده و از تقاضای سال گذشته برای آیفون 14 پرو مکس بالاتر است.

در مورد آیفون 15 و آیفون 15 پلاس گفته می‌شود که تقاضا برای این دو مدل مشابه سال گذشته و مثل آیفون 14 و آیفون 14 پلاس است.

وی همچنین اشاره کرد که تقاضا برای آیفون 15 پرو کمتر از آیفون ۱۴ پرو بوده است. به عقیده وی این به دلیل جذابیت بیشتر مدل Pro Max در سال جاری است.

او همچنین می گوید که زمان انتظار برای دریافت آیفون 15 پرو مکس بیشتر از زمان انتظار برای سایر مدل های آیفون 15 است. اما این تنها به دلیل تقاضای بالا نیست.

در حالی که وی نگفت که این تاخیر در عرضه به خاطر دوربین پریسکوپی iPhone 15 Pro Max است اما می‌گوید که این دستگاه با برخی چالش‌های تولید مواجه شده است و این منجر به طولانی‌تر شدن زمان انتظار خریداران می‌شود.

او عنوا کرد که این چالش‌های تولید در آیفون 15 پرو مکس «بیشتر از مدل های دیگر است».

کو همچنین اظهار داشت که نتایج پیش‌سفارش کلی سری آیفون 15 مشابه نتایج پیش‌فروش کلی سری آیفون 14 در سال گذشته است.

تاثیر ممنوعیت استفاده از آیفون در ادارات چین و سری هواوی Mate 60

با این حال، از آنجایی که دولت چین استفاده از آیفون را در برخی از ادارات دولتی ممنوع کرده‌است، تحلیل‌گران سطح پیش‌بینی‌های خود را کاهش داده‌اند. البته نکته اصلی این است که نتایج پیش‌سفارش آیفون 15 بهتر از آن چیزی بوده است که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند.

کو اشاره می‌کند که اعضای حزب کمونیست چین، کارمندان دولت و کسب‌وکارهای دولتی، هدف اصلی اپل برای فروش آیفون در چین نیستند. او می گوید که تاثیر این ممنوعیت بر فروش آیفون در چین محدود است.

بسیاری گفته اند که عرضه میت 60 پرو هوآوی با چیپست 5G Kirin می‌تواند تأثیر منفی بر پیش فروش سری آیفون 15 در چین داشته باشد. کو با بیان اینکه پیش‌سفارش‌های آیفون در چین توسط «کاربران اصلی یا طرفداران اپل» انجام می‌شود، با چنین احتمالی موافق نیست.

با این حال، کو همچنین می‌گوید که برخی از سایت‌های تجارت الکترونیک در چین ممکن است در پیش‌سفارش‌های آیفون اغراق کنند، زیرا پیش‌سفارش آن‌ها نیازی به پرداخت وجه ندارند.

پیش بینی فروش ۸۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۵ تا پایان سال میلادی

کو می گوید که به پیش بینی خود مبنی بر عرضه 80 میلیون گوشی آیفون 15 در سال جاری پایبند است. با این حال باید منتظر ماند و دید که استقبال کاربران و چالش‌های تولید چه آینده‌ای را برای موبایل‌های تازه اپل رقم خواهند زد.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/18/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%B1%DB%B5-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D9%BE/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا