اخبار فناوری

ارتباط ماهواره ای سری پیکسل ۹ گوگل با مودم سامسونگ ممکن خواهد شد

همانطور که مشخص است، گوشی های پرچمدار گوگل برای سال 2024 به معنای پیکسل 9 آنها یک ویژگی مهم را از آیفون به ارث خواهند برد. اخیراً گزارش شده است که سری گوگل پیکسل 9 قادر به اتصال از طریق ماهواره به مودم سامسونگ خواهد بود.

اتصال ماهواره‌ای برای سری Google Pixel 9

به گفته یک منبع داخلی در گوگل، سیری پیکسل 9 از مودم جدید سامسونگ اگزینوس 5400 ما از این مودم امکان اتصال به ماهواره از طریق شبکه های 5G (یا NTN) غیرزمینی را می دهد. این به معنای امکان ارسال پیام های اضطراری در مکان های دورافتاده است که خدمات تلفن همراه در دسترس نیست.

گزارش شده است که این سرویس در ابتدا توسط T-Mobile با استفاده از سرویس Starlink “Direct to Cell” اسپیس ایکس ارائه خواهد شد. در ابتدا، کاربران می توانند پیام های متنی ارسال کنند اما تماس در دسترس نیست.

نمایشگر پیکسل 9

طراحی پیکسل 9

اسپیس ایکس اخیراً مجوز FCC را برای گسترش آزمایش دریافت کرده است استارلینک سلولی در سراسر ایالات متحده تأیید شده است، از جمله آزمایش سراسری در چندین ایالت و آماده سازی آزمایش جهانی.

در اوایل ماه مارس، SpaceX گوشی های معمولی سازندگان پیشرو، از جمله سری پیکسل، سرویس Cellular Starlink خود را با موفقیت آزمایش کردند.

قابلیت ارسال پیامک اضطراری در پیکسل 9 به درخواست‌های خاص پاسخ می‌دهد و به خدمات اضطراری اجازه می‌دهد تا ارتباطات را ساده‌تر کرده و کمک‌ها را سریع‌تر ارائه کنند. این عملکرد مشابه ویژگی است SOS اضطراری اپل در آیفون حضور دارد.

حدود دو ماه پیش، گوگل از همکاری با AST SpaceMobile برای توسعه اتصال ماهواره ای برای دستگاه های اندرویدی خبر داد. این همکاری باعث شد که گوگل به اپراتورهای شبکه تلفن همراه AT&T و Vodafone در سرمایه گذاری 110 میلیون دلاری در AST SpaceMobile، شرکتی که برج های سلولی ماهواره ای را توسعه می دهد، بپیوندد.

دومین پیش نمایش توسعه دهنده اندروید 15همچنین حمایت های لازم را از رومینگ ماهواره ای انجام داد.

گوگل می گوید این نسخه شامل “ویجت های ویژه برای اطمینان از تجربه کاربری ثابت از طریق اتصال ماهواره ای” است و پشتیبانی از اتصال ماهواره ای را برای برنامه های پیام رسانی خود گوگل و برنامه های شخص ثالث فعال می کند.

همچنین انتظار می‌رود که اتصال ماهواره‌ای نیز در نسل بعدی پیکسل فولد گنجانده شود.

شما چی فکر میکنید؟ به نظر شما برندهای اندرویدی به تدریج در سطح جهانی به این قابلیت مجهز می شوند؟ مهم است که این خدمات ضروری را فراموش نکنید زیرساخت های محلی در منطقه جغرافیایی مورد نظر او هست.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/15/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-%DB%B9-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%88/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا