اخبار فناوری

پورت USB-C آیفون 15 اپل از لوازم جانبی محدودی پشتیبانی می کند

همانطور که احتمالا می دانید، اتحادیه اروپا با تدوین قانون یکنواختی شارژ، تمامی شرکت های تولید کننده را مجبور به استفاده از پورت USB Type C کرده است. اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید از این قانون پیروی کند. با این حال، به نظر می رسد پورت USB-C آیفون 15 اپل از لوازم جانبی محدودی پشتیبانی می کند. با مایفون مگ بیا

پورت USB-C آیفون 15 اپل پشتیبانی محدودی از لوازم جانبی خواهد داشت

سال گذشته، پارلمان اتحادیه اروپا قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن هر گوشی هوشمندی که در اتحادیه اروپا فروخته می شود باید از درگاه شارژ USB Type-C استفاده کند. بنابراین، مطابق با قوانین اتحادیه اروپا، اپل قصد دارد یک پورت USB-C را به آیفون های خود اضافه کند. . پورت USB-C آیفون 15 امسال شکست بزرگی از سنت برای اپل خواهد بود.

به لطف قانون جدید اروپایی که شارژرهای یکسانی را برای همه تلفن های همراه تضمین می کند، آیفون دیگر پورت لایتنینگ نخواهد داشت. گفته می شود آیفون های بعدی دارای رابط کاربری مشابهی هستند، اما برای هر شارژر یا لوازم جانبی خاصی در دسترس نخواهد بود. زیرا پورت USB-C آیفون برای سایر لوازم جانبی محدودیت هایی خواهد داشت و احتمالاً محدود به برخی لوازم جانبی خواهد بود.

پورت USB-C آیفون 15

طبق گزارش ها، اپل یک برد مدار مجتمع ساخته که با پورت لایتنینگ نیز سازگار است و البته در آیفون های بعدی با پورت USB-C نیز عرضه خواهد شد. با در نظر گرفتن این موضوع، سیستم عامل دستگاه یا یک تراشه خاص بیشترین کنترل را خواهد داشت و تعامل پورت USB-C آیفون با دستگاه های جانبی که کاربران به آن وصل می شوند، محدود می کند. این ویژگی اساسا یک تراشه برای احراز هویت پورت لایتنینگ است و از اتصال دستگاه های غیرمجاز به آن جلوگیری می کند.

رابط مدار مجتمع (IC) چیست؟
رابط های مدار مجتمع تراشه های نیمه هادی برای به اشتراک گذاری اطلاعات بین دستگاه ها هستند. این تراشه ها در سال 2012 عرضه شدند. در اصل، پورت ها و کانکتورهای لایتنینگ دارای گواهینامه MFI بودند و یک آی سی کوچک برای احراز هویت داشتند. این تراشه‌ها هشدارهایی را بر اساس «این دستگاه پشتیبانی نمی‌شود» را برای دستگاه‌های غیرمجاز نشان می‌دهد.

این منجر به موضوع جدیدی به نام “اکوسیستم لایتینگ ساخته شده برای آیفون” می شود. حتی اگر شکل کانکتور تغییر کرده باشد. با این حال، سودهای همیشه غنی همچنان نصیب اپل می شود. در همین حال، پورت‌های USB C برای آیفون، آی‌پد، ریموت‌های Apple TV یا پورت‌های Thunderbolt در چندین دستگاه اپل به لوازم جانبی مورد تأیید اپل محدود نمی‌شوند.

پورت USB TYPE-C آیفون 15 توسط اپل تست شده است

اپل تایید کرده است که آیفونی با پورت USB C در راه است

گزارش GizChinaتوجه داشته باشید که این شایعه برای آیفون 15 اپل منطقی است. بنابراین کاربران آن پورت شارژ معمولی را با هر کابل USB-C استاندارد دریافت خواهند کرد. با این حال، ویژگی های اضافی مانند شارژ سریع و انتقال داده تنها برای لوازم جانبی مورد تایید اپل در دسترس خواهد بود. برد مدار لایتنینگ یک طراحی جایگزین خواهد بود که به لوازم جانبی بی‌شماری لایتنینگ اجازه می‌دهد با آیفون و پورت USB-C آن تعامل داشته باشند.

آیفون 15 پرو مکس جدید پاییز امسال عرضه خواهد شد. شایعات آیفون 15 حاکی از آن است که ارزان ترین گوشی ها دارای پورت USB C خواهند بود. Thunderbolt 3. پورت های USB-C استاندارد دارای سرعت انتقال داده معادل USB 2 خواهند بود و Thunderbolt 3 از نمایشگرهای 4K و انتقال سریع اطلاعات پشتیبانی می کند. البته باید منتظر اخبار بیشتری از پورت USB-C آیفون 15 باشیم، نظر شما در مورد کاربران مایفون مگ در این زمینه چیست؟!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا