اخبار فناوری

نوکیا تا پایان سال 2023 سرویس 4G LTE را در ماه راه اندازی خواهد کرد

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال خدمات ماهواره‌ای در سیاره زمین هستند، به نظر می‌رسد نوکیا به دنبال این است و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، قصد دارد تا پایان سال جاری یک شبکه 4G LTE را در کره راه‌اندازی کند. پس از فعال شدن، این شبکه راهی برای “تقویت اکتشاف ماه” ارائه می دهد. نوکیا همچنین برای پرتاب شبکه خود به فضا با اسپیس ایکس همکاری خواهد کرد.

راه اندازی سرویس 4G LTE در یک ماه توسط نوکیا

بر اساس این گزارش CNBCنوکیا سیستمی را به فضا می فرستد که از سه بخش تشکیل شده است: یک ایستگاه پایه مجهز به آنتن بر روی یک فرودگر ماه Nova-C که توسط شرکت فضایی آمریکا Intuitive Machines طراحی شده است و توسط یک پنل خورشیدی متصل به مریخ نورد موتوری نیرو می گیرد. فرودگر یک کشتی محافظ است که مریخ نورد را نگه می دارد و حمل می کند و به آن اجازه می دهد تا با خیال راحت بر روی یک سیاره یا سطح ماه فرود بیاید. هنگامی که فرودگر به طور ایمن فرود آمد، مریخ نورد می تواند حرکت کند و داده ها را به پایگاه خود بازگرداند. در همین حال، اتصال LTE بین فرودگر و مریخ نورد ضروری است.

به گفته نوکیا، این شرکت اولین شبکه LTE خود را در دهانه شاکلتون، واقع در نزدیکی قطب جنوبی ماه، خواهد ساخت. به گفته ناسا، همانطور که می توانید تصور کنید، شرایط روی ماه برعکس زمین است، جایی که درجه حرارت می تواند به 250 درجه فارنهایت و تا 208- درجه فارنهایت برسد. در حالی که احتمالاً تصور می‌کنید فضانوردانی روی ماه از شبکه برای مرور TikToks و حلقه‌های اینستاگرام خود استفاده می‌کنند، این احتمالاً برای مدت طولانی اتفاق نخواهد افتاد.

راه اندازی سرویس 4G LTE در یک ماه توسط نوکیا

راه اندازی سرویس 4G LTE در یک ماه توسط نوکیا

در حال حاضر، این شبکه توسط ناسا مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به نوعی محل آزمایش خواهد بود تا ببینیم آیا فناوری سلولی فعلی که سال‌ها به آن تکیه کرده‌ایم، واقعاً می‌تواند برای استفاده در فضا استفاده شود یا خیر. برخی از کاربردهای این فناوری ارتباط بین فضانوردان و البته بازگشت داده های مهم برای کنترل ماموریت در زمین است. اگرچه نوکیا آماده است تا شبکه خود را در ماه راه اندازی کند، قطعات متحرک زیادی وجود دارد که باید انجام شود، بنابراین این شرکت واقعاً برای رعایت این مهلت به شرکای خود وابسته است.

نظر شما در مورد راه اندازی سرویس 4G LTE در این ماه توسط نوکیا چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا