اخبار فناوری

مقایسه ضخامت گوشی تاشو هواوی میت ایکس 3 با آیفون 14 پرو

یکی از مشکلات گوشی های تاشو را می توان در ضخامت و وزن آن ها دانست. چه زمانی هواوی میت ایکس 3 ارائه شد، برای شما نوشتیم که این دستگاه سبک ترین و باریک ترین گوشی تاشو جهان است. برای اینکه ببینید دقیقا چقدر باریک است، بیایید مقایسه کنیم ضخامت گوشی تاشو Huawei Mate X3 بیایید آیفون 14 پرو را با هم ببینیم.

ضخامت گوشی تاشو Huawei Mate X3

مقایسه یک گوشی تاشو با یک گوشی معمولی تصمیم خوبی نیست، اما برای اینکه ببینید چقدر این دستگاه می تواند به یک تلفن همراه معمولی نزدیک باشد، ممکن است بد هم نباشد.

آیفون 14 پرو این یکی از پرچمداران شیک اما نه چندان شیک موجود در بازار است. با ضخامت 7.9 میلی متر و وزن 206 گرم، باریک تر و سنگین تر از بسیاری از گوشی های 6.1 اینچی موجود در بازار است.

هواوی موفق شده است ضخامت میت X3 را در حالت بسته به 11.8 میلی متر کاهش دهد. ضخامت این دستگاه در هنگام باز شدن تنها 5.3 میلی متر است. در مقایسه با آیفون 14 پرو با ضخامت 7.9 میلی‌متر، در صورت بسته بودن دستگاه، حدود 4 میلی‌متر ضخامت بیشتری خواهد داشت. اما از نظر بصری این 4 میلی متر را چگونه می بینیم؟

مقایسه ضخامت هواوی میت ایکس 3 با آیفون 14 پرو

مقایسه ضخامت هواوی میت ایکس 3 با آیفون 14 پرو

مقایسه ضخامت هواوی میت ایکس 3 با آیفون 14 پرو

مقایسه ضخامت هواوی میت ایکس 3 با آیفون 14 پرو

همانطور که می بینید، این مقدار زیاد نیست، اما گوشی های تاشو به هیچ وجه به ضخامت و وزن یک گوشی معمولی نزدیک نیستند، که البته یک چیز طبیعی است. به هر حال 2 تا صفحه روی هم تا شده، هر دو طرف باتری دارند.

اما Huawei Mate X3 چگونه با یک گوشی تاشو پرچمدار دیگر مقایسه می شود؟

وقتی به Samsung Galaxy Z Fold 4 نگاه می کنیم، وزن آن 263 گرم است و ضخامت آن در حالت بسته بین 14.2 تا 15.8 میلی متر خواهد بود. دلیل این امر را می توان در طراحی لولای قدیمی این دستگاه دانست که در هنگام بسته شدن کاملا بسته نمی شود و بخشی از آن دارای شکاف کوچکی است.

هواوی میت ایکس 3 توانست 24 گرم وزن کمتر و 2.4 میلی متر ضخامت کمتر نسبت به بسته ترین فرم گلکسی زد فولد 4 ارائه دهد که قابل ستایش است. البته نباید فراموش کرد که باتری 400 میلی آمپر ساعتی نماینده هواوی بزرگتر از نماینده سامسونگ است و از فناوری شارژ بی سیم 50 واتی بسیار سریع تری برخوردار است.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید گلکسی زد فولد 5 می تواند این فاصله را در رقابت با هواوی نزدیک کند؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا