اخبار فناوری

مایکروسافت از کامپیوترهای Copilot Plus رونمایی کرد

طی رویدادی که در 31 می 1403 برگزار شد، مایکروسافت از دسته جدیدی از محصولات ویندوزی رونمایی کرد. مایکروسافت از کامپیوترهای Copilot Plus رونمایی کرده است و تمرکز اصلی آن بر هوش مصنوعی خواهد بود.

کامپیوترهای Copilot Plus

مایکروسافت رایانه های شخصی Copilot Plus با دستگاه های هوش مصنوعی تعبیه شده پا. به این ترتیب، موج جدیدی از کامپیوترهای شخصی متمرکز بر هوش مصنوعی در راه است. اولین مورد از این محصولات با تراشه ساخته شده توسط کوالکام و نه اینتل عرضه خواهد شد.

رایانه های شخصی Copilot Plus

رایانه های شخصی Copilot Plus

مایکروسافت در تلاش است تا هوش مصنوعی را در قلب لپ تاپ ها قرار دهد. نام تجاری جدید آنها “رایانه های شخصی Copilot Plusآنها به لپ تاپ های ویندوزی معروف هستند دستگاه های هوش مصنوعی تعبیه شده گزارش شده است که آنها از ویژگی های هوش مصنوعی در سراسر سیستم عامل پشتیبانی می کنند.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در رویداد جدید گفت که کامپیوترهای Copilot Plus توسط تمام شرکای اصلی آن از جمله دل، لنوو، سامسونگ، اچ پی، ایسر و ایسوس عرضه خواهند شد.

محصولات سری Surface این شرکت مدل های PC Copilot Plus را نیز ارائه خواهند کرد. در حالی که این شرکت در تلاش است تا تراشه‌های Arm را به لپ‌تاپ‌های ویندوز بیاورد، نادلا گفت لپ‌تاپ‌های دارای تراشه‌های اینتل و AMD نیز این ویژگی‌های هوش مصنوعی را ارائه خواهند کرد.

وجود NPU در لپ تاپ های برند Copilot Plus

وجود NPU در لپ تاپ های برند Copilot Plus

وجود NPU در لپ تاپ های برند Copilot Plus

ویژگی های هوش مصنوعی در محصولات این برند به لطف پردازنده عصبی یا NPU امکان پذیر خواهد بود. از جمله عناصر اساسی که مایکروسافت در بین قابلیت های جدید خود در زمینه هوش مصنوعی ذکر کرده است عبارتند از:او به یاد می آورد” او هست.

این ویژگی قرار است هوش مصنوعی ایجاد کند “حافظه تصویر” قابل جستجو. از تمام کارهایی که در رایانه خود انجام داده اید و دیده اید استفاده کنید.

و همچنین نسل جدید دستیار هوش مصنوعی داخلی Microsoft Copilot GPT-4o پشتیبانی خواهد کرد

یوسف مهدی، مدیرعامل بخش ویندوز مایکروسافت گفت:

لپ‌تاپ‌های جدید «۵۸ درصد سریع‌تر» از لپ‌تاپ‌های جدید هستند مک بوک ایر با پردازنده M3 عمر باتری “تمام روز” خواهد بود.

با این حال، او مشخص نکرد که آیا این موضوع برای تمام لپ‌تاپ‌های PC Copilot Plus صادق است یا اینکه فقط مدل‌های مجهز به پردازنده‌های مبتنی بر Arm کوالکام این بهبود عملکرد را دارند. این برند سال آینده را پیش بینی می کند 50 میلیون لپ تاپ با نام تجاری Copilot Plus PC برای فروش

• مشخصات مورد نیاز برای لپ تاپ های مارک دار Copilot Plus

رایانه های شخصی Copilot Plus دارای مشخصات ویژه ای هستند تا اطمینان حاصل شود که می توانند عملکرد مورد انتظار مایکروسافت را ارائه دهند. به عنوان مثال، آنها باید موارد زیر را داشته باشند:

  1. 1- SSD با ظرفیت حداقل 256 گیگابایت
  2. 2- پردازنده عصبی یکپارچه – NPU
  3. 3- حافظه دسترسی تصادفی (RAM) کمتر از 16 گیگابایت
  4. 4 تا 15 ساعت وبگردی (برای مدل های مبتنی بر Arm با چیپست های کوالکام)

مایکروسافت به این دستگاه ها اشاره می کند آغاز عصر جدیدی از لپ تاپ های ویندوزی او ارائه می کند

تغییر به تراشه های مبتنی بر Arm (که مایکروسافت در گذشته تلاش کرده و نتوانسته است به آن دست یابد) می تواند عمر باتری لپ تاپ های ویندوزی را به طور چشمگیری افزایش دهد. ویژگی های جدید هوش مصنوعی برای کار سریع با سخت افزار روی پردازنده طراحی شده اند.

شما چی فکر میکنید؟ فکر کردم کامپیوترهای Copilot Plus موفقیت در بازار؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/05/20/%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-copilot-plus-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا