اخبار فناوری

دکمه خازنی اپل آیفون 15 پرو با دستکش + حساسیت قابل تنظیم کار می کند

داستان تغییرات طراحی اپل در آیفون 15 چیزی بیشتر از تفاوت ظاهری نیست. حداقل در مدل های پرو قرار است مکانیسم دکمه های تنظیم صدا و قفل تغییر کند. این کلیدها به نمونه های خازنی تبدیل می شوند که نگرانی های مختلفی را ایجاد می کند. با این حال، دکمه خازنی در آیفون 15 پرو اپل با دستکش کار می کند و حساسیت قابل تنظیم را ارائه می دهد.

دکمه خازنی اپل آیفون 15 پرو

رندرهای CAD آیفون 15 پرو نشان می‌دهد که دکمه‌های ولوم روی دستگاه به جای دو دکمه جداگانه صدا مانند اکثر دستگاه‌های سامسونگ گلکسی، یک دکمه پیوسته خواهد بود.

همچنین کلید کشویی تغییر حالت صدای آیفون که از نسل اول وجود دارد احتمالاً در مدل های پرو آیفون 15 به دکمه فشاری تبدیل خواهد شد.

حالت حداقل مصرف برق و دکمه مخصوص

در اوایل این هفته، گزارشی ادعا کرد که اپل در حال رسیدگی به این مشکل است. همانطور که می دانید دکمه های خازنی برای کار به برق نیاز دارند. پس چگونه آیفون 15 پرو مجهز به دکمه پاور را هنگامی که خاموش است روشن کنیم؟

گفته می شود که این مشکل با حالت حداقل مصرف برق اصلاح خواهد شد. این مشابه روشی است که Find My می تواند آیفون خاموش را ردیابی کند.

همچنین یک دکمه مخصوص به جای دکمه اسلاید سنتی آیفون ها ارائه خواهد شد که توسط کاربر قابل برنامه ریزی است. بنابراین می توانید مشخص کنید که آیا این دکمه وظیفه سنتی تنظیم حالت صدا را انجام می دهد یا عملکرد دیگری را که می توان تنظیم کرد.

دکمه های خازنی آیفون 15 پرو نیز با دستکش کار می کنند

سوال دیگری در رابطه با استفاده از دکمه های خازنی مطرح می شود و آن این است که با دستکش یا وسیله ای با کیس چگونه عمل می کنند، زیرا سنسورهای خازنی معمولاً نیاز به تماس مستقیم با پوست دارند.

برای حل مشکل، باید بدانیم که دکمه های خازنی چگونه کار می کنند. آنها به طور مداوم سنسور را با یک جریان الکتریکی کوچک شارژ و تخلیه (دشارژ) می کنند. هنگامی که چیزی با بار الکتریکی ذخیره شده دکمه را لمس می کند، ظرفیت آن تغییر می کند و سنسور را فعال می کند.

دلیل طراحی این مکانیسم این است که بدن انسان به عنوان یک خازن عمل می کند. یعنی می تواند بار الکتریکی را ذخیره و تخلیه کند. به همین دلیل معمولاً تماس مستقیم پوست مورد نیاز است. این می تواند نه تنها هنگام پوشیدن دستکش، بلکه هنگام استفاده از قاب آیفون نیز مشکل ساز باشد.

با این حال، گزارش جدید به ما می گوید که حساسیت دکمه های آیفون 15 پرو را می توان تنظیم کرد و به آنها اجازه می دهد از روی کیس و حتی با دستکش کار کنند.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما تغییر به سوی کلید خازنی به جای کلید مکانیکی تصمیم خوبی است؟ به عنوان مثال، با ضد آب بودن آیفون 7، دکمه فیزیکی حسگر اثر انگشت که با نام Touch ID شناخته می شود، به لمس خازنی و سه بعدی تغییر یافت. تجربه خیلی بدی نبود، اما به اندازه کلید مکانیکی خوشایند نبود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا