اخبار فناوری

جاذبه‌های گردشگری عسلویه را بشناسید

در بندر عسلویه تلاقی آسمان و دریا جاذبه های فراوانی ایجاد می کند که هر بیننده ای را مسحور خود می کند. اما جاذبه های عسلویه به طبیعت بکر و سواحل زیبای آن محدود نمی شود در دل این منطقه گنجینه های تاریخی و فرهنگی منحصر به فردی نهفته است که هر کدام حرف هایی برای گفتن دارند. خوشبختانه عسلویه دارای فرودگاه و با خرید بلیط عسلویه به راحتی می توانید به این شهر ساحلی سفر کنید.

آشنایی با مکان های دیدنی شهر عسلویه

با ما در سفر به این سرزمین شگفت انگیز همراه باشید و با برخی از جاذبه های منحصر به فرد آن آشنا شوید:

جزیره لاوان یک جواهر فیروزه ای است

در عسلویه جزیره شگفت انگیزی به نام لاوان وجود دارد. ساحلی زیبا و آرام که در میانه خلیج فارس واقع شده است. سواحل شنی ناب و سفید، دریای نیلگون و زلال و طبیعت بکر، لوان را به مقصدی ایده آل برای دوستداران طبیعت و آرامش تبدیل کرده است.

در این جزیره می توانید از غواصی در میان صخره های مرجانی رنگارنگ، تماشای دنیای شگفت انگیز زیر آب یا قدم زدن در ساحل و احساس نسیم خنک دریا در موهای خود لذت ببرید. تماشای طلوع و غروب خورشید یک تجربه لذت بخش است و می تواند گرما و زندگی را حتی به عکس های شما ببخشد.

آبشار درزو معجزه ای است در دل شهری سوزان

این آبشار که از دل صخره ها سرازیر می شود، منظره ای منحصر به فرد و خیره کننده را ایجاد می کند. در اطراف آبشار نخلستان های سرسبز و درختان تنومندی وجود دارد که سایه دلپذیر و دلپذیری را برای مسافران فراهم می کند. صدای ملایم آب جاری از صخره ها و نسیم خنک باغات هر رهگذری را مجذوب خود می کند. در فصل زمستان، گردشگری طبیعی در این منطقه یک تجربه بسیار لذت بخش و جذاب خواهد بود.

چشمه کلات، چشمه انفجاری در دل کوه

در دامنه کوه های عسلویه چشمه ای جوشان به نام چشمه کلات وجود دارد. این چشمه با آب زلال و سردش از دل کوه بیرون می آید و به این منطقه خشک و کویری جان می دهد. چشمه کلات مکان خوبی برای گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان است.

دهکده هیل، پیاده روی آرام در ساحل

در نزدیکی عسلویه روستایی تاریخی به نام هالا وجود دارد که گردشگران زیادی برای استراحت در ساحل و تماشای آب های شفاف آن به آن می روند. عصرها فرصتی ایده‌آل برای انجام ورزش‌های آبی و ورزش‌های ساحلی است و دویدن در کنار ساحل با نسیم خنکی که می‌وزد، می‌تواند تمرینی سبک و مفید برای بازگرداندن انرژی شما باشد.

روستای بنود، نگین سبز عسلویه

در میان دشت های خشک و کویری عسلویه روستایی سرسبز به نام بنود وجود دارد. این روستا با باغ های مرکبات و باغ های سبزش مانند نگینی سبز در دل کویر می درخشد. در بینود می توانید از گشت و گذار در باغ ها و مزارع و چشیدن میوه های تازه و ارگانیک این روستا لذت ببرید. دیدن معماری سنتی خانه ها و آداب و رسوم مردم محلی تجربه متفاوتی برای شما خواهد بود.

صخره های زیبا و مرتفع روستای بینود فرصت مناسبی برای عکاسی و طبیعت گردی است و در این روستا می توانید یکی از آرام ترین شب های زندگی خود را سپری کنید. این روستا محل فیلمبرداری فیلم محمد رسول الله نیز بوده است.

اسکله پالم را تگ کنید

قدم زدن در این اسکله و تماشای خلیج فارس از ارتفاعی سرگیجه آور تجربه بی نظیری است. لنج ها و قایق های زیادی در این اسکله وجود دارد و تماشای آنها در کنار هم منظره شگفت انگیزی است که همیشه در ذهن شما باقی خواهد ماند. می توانید با قایق گردی در خلیج فارس بروید و از مناظر ساحل و جزایر اطراف لذت ببرید و در رستوران ها و کافه های واقع در اسکله غذاهای دریایی تازه و لذیذ را امتحان کنید. خرید و بازدید از بازارهای محلی یکی دیگر از تفریحات این منطقه است.

پارک ملی نبند، اولین پارک ملی دریایی ایران

پارک ملی نبند در 60 کیلومتری شمال عسلویه قرار دارد. این پارک با تنوع زیستی منحصر به فرد خود از جمله گونه های مختلف گیاهی و جانوری، گنجینه گرانبهای طبیعت ایران محسوب می شود. سواحل مرجانی این پارک فرصت خوبی برای شیرجه زدن در دنیای زیر آب پر از شگفتی و زیبایی است. همچنین می توانید با قایق در دل دریا سفر کنید و از تماشای جزایر و سواحل بکر این پارک لذت ببرید. انواع مختلفی از پرندگان دریایی مانند پلیکان، فلامینگو و عقاب دریایی در این پارک وجود دارد که دیدن آنها از نزدیک تجربه متفاوتی خواهد داشت.

دهکده توریستی پازارگاد

دهکده توریستی پازارگاد مکانی ایده آل برای تفریح ​​و گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان است و این روستا با امکانات رفاهی و تفریحی مختلف تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. در این روستا می توانید در هتل ها، ویلاها و اقامتگاه های بوم گردی اقامت کنید و از فعالیت های آبی در استخر، سونا و جکوزی روستا لذت ببرید. در پارک‌های بازی این روستا کودکان به بازی و تفریح ​​می‌پردازند و در رستوران‌ها و کافه‌های دهکده امکان چشیدن غذاهای متنوع و لذیذ را خواهید داشت.

جنگل حرا در عسلویه، جنگلی روی آب

در دل خلیج فارس، نگین سبزی به نام جنگل حرا می درخشد. این جنگل بی نظیر در 50 کیلومتری شمال عسلویه یکی از دیدنی های طبیعی شگفت انگیز این کشور به شمار می رود. درختان حرا با ریشه هایشان در آب شور و ساقه هایشان در هوا منظره بی نظیری را خلق می کنند. این جنگل زیستگاه گونه های مختلف گیاهی و جانوری از جمله پرندگان دریایی، ماهی و خرچنگ است. در میان جنگل های حرا قایق سواری کنید و از این منظره شگفت انگیز لذت ببرید.

در این جنگل از تماشای انواع پرندگان دریایی مانند پلیکان و فلامینگو نیز لذت خواهید برد و همچنین می توانید با نحوه زندگی درختان حرا و نقش آنها در حفظ محیط زیست آشنا شوید.

همین امروز در فلای بلیط هواپیما بخرید و هتل رزرو کنید

عسلویه، شهری ساحلی در جنوب ایران، نه تنها به عنوان یک مرکز صنعتی شناخته می شود، بلکه مقصدی جذاب برای گردشگران است. در دل این سرزمین گنجینه ای از بناهای طبیعی وجود دارد که همه سلیقه ها را برآورده می کند. به فروشگاه بلیط هواپیما عسلویه برای رزرو هتل در این شهر نیازی به گذراندن مراحل سخت و پیچیده نیست. در سایت فلای تودی می توانید با وارد کردن تاریخ، مبدا و مقصد مورد نظر خود، انواع بلیط هواپیما را مشاهده و خریداری کنید.

انتخاب محل اقامت در عسلویه به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. استراحت در مکان های بوم گردی فرصتی برای تجربه تاریخ و آشنایی با زندگی روستایی و مردم محلی است و می تواند تجربه ای جدید و جالب برای شما باشد. علاوه بر وب سایت، می توانید انواع بلیط هواپیما و بلیط قطار را با استفاده از اپلیکیشن Fly Today نیز رزرو کنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/05/18/%D8%AC%D8%A7%D8%B0%D8%A8%D9%87%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D8%B3%D9%84%D9%88%DB%8C%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا