اخبار فناوری

آنر اولین باتری سیلیکونی کربنی را با 12.8 درصد تراکم بالاتر معرفی کرد – MWC 2023

بیشتر فناوری‌های گوشی‌های هوشمند با سرعتی سریع در حال پیشرفت هستند، چیپ‌ست‌ها، نمایشگرها، دوربین‌ها و غیره، در واقع همه به جز پرچم‌دار، که با سرعت حلزون در حال پیشرفت هستند. در این بین، Honor فکر می کند راه حلی پیدا کرده است و آن راه حل یک باتری سیلیکونی کربنی است. در همین راستا، اولین باتری سیلیکونی کربنی را با 12.8 درصد تراکم بالاتر در MWC 2023 به نمایش گذاشت.

اولین باتری سیلیکونی کربنی

در مقایسه با باتری‌های لیتیومی فعلی که از گرافیت برای یکی از الکترودها (آند) استفاده می‌کنند، این باتری سیلیکونی کربنی 12.8 درصد چگالی انرژی بالاتری را وعده می‌دهد. برای مثال دقیق تر Honor Magic 5 Pro که دارای باتری استاندارد 5100 میلی آمپر ساعتی است، اگر به جای آن از باتری سیلیکونی کربنی استفاده می کرد، ظرفیت آن 5450 میلی آمپر ساعت خواهد بود. جالب اینجاست که همینطور است و مدل چینی این دستگاه باتری کربن سیلیکونی عرضه می شود!

جورج ژائو، مدیرعامل آنر، نمودارهایی را نشان داد که به سرعت توضیح می‌دهند که چرا باتری جدید بهتر است. یک باتری لیتیومی استاندارد وقتی ولتاژ آن به 3.5 ولت کاهش یابد دیگر انرژی زیادی ندارد. این جایی است که باتری کربن-سیلیکون می درخشد زیرا 240٪ ظرفیت بیشتری نسبت به باتری استاندارد 3.5 ولت دارد که به معنای بهبود کلی 12.8٪ است.

همانطور که گفتیم مجیک 5 پرو در چین دارای باتری 5450 میلی آمپر ساعتی است. به نظر می رسد که فناوری جدید باتری اکنون یک فناوری واقعی است و نه فقط چیزی که در آزمایشگاه آزمایش شده است. با این حال، مدل بین المللی با باتری استاندارد 5100 میلی آمپر ساعتی عرضه می شود.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید این فناوری راه خود را باز خواهد کرد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا