اخبار فناوری

گوگل از سیستم Quick Share اندورید با همکاری سامسونگ رونمایی کرد

چندی پیش گزارشی درباره این تغییر احتمالی شنیده بودیم. سامسونگ و گوگل هر دو پلتفرم اشتراک‌گذاری پرکاربری دارند. این پلتفرم‌ها به ترتیب Quick Share و Nearby Share نام دارند. امروز با ادغام این دو، گوگل از سیستم Quick Share اندورید با همکاری سامسونگ رونمایی کرد.

سیستم Quick Share اندورید 

گوگل امروز در نمایشگاه CES 2024 از تعدادی ویژگی جدید رونمایی کرد. مهم‌ترین رونمایی احتمالاً سیستم Quick Share جدید باشد که با مشارکت سامسونگ توسعه یافته است. این سیستم جایگزین Nearby Share گوگل می‌شود که در سال 2020 معرفی شد.

جالب است که می‌بینیم گوگل نام سامسونگ را برای سرویس مشابه خود انتخاب کرده است. سیستم اشتراک‌گذاری سریع یا همان Quick Share جدید به‌عنوان ارائه‌دهنده بهترین ویژگی‌ها از هر دو پلتفرم معرفی می‌شود. گوگل می‌گوید تجربیات‌ش را با سامسونگ ادغام کرده و بنابراین بهترین گزینه داخلی و پیش‌فرض را برای اشتراک‌گذاری محتوا در همه دستگاه‌هایی که دارای سیستم‌عامل اندروید یا کروم هستند، ایجاد کرده است.

علاوه بر این، این شرکت با «تولیدکنندگان پیشرو رایانه‌های شخصی» مانند ال‌جی کار می‌کند تا Quick Share جدید را به رایانه‌های شخصی ویندوزی و به عنوان یک برنامه پیش‌فرض در آینده گسترش دهد. با سیستم جدید، فقط روی آیکون اشتراک‌گذاری سریع (Quick Share) ضربه زده و لیستی از دستگاه‌های موجود نزدیک را می‌بینید.

البته به مانند می‌توانید انتخاب کنید که چه کسی بتواند دستگاه شما را پیدا و فایل ارسال کند. این گزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  1. ۱- همه
  2. ۲- فقط مخاطبین
  3. ۳- فقط دستگاه‌های خودتان

انتظار می‌رود که پلتفرم اشتراک‌گذاری سریع جدید اندروید در ماه آینده میلادی برای دستگاه‌های دارای قابلیت Nearby Share فعلی عرضه شود.

قابلیت بعدی Fast Pair بوده و ظرف یک ماه آینده به Chromecast دارای Google TV اضافه می‌شود. اواخر امسال این قابلیت در دستگاه‌های Google TV بیشتری در دسترس خواهد بود.

این ویژگی اینطور است که وقتی لوازم جانبی خود را در حالت جفت‌شدن قرار دادید، فقط با یک ضربه می توانید هدفون یا بلندگوهای سازگار خود را به تلویزیون سازگار متصل کنید. همچنین کنترل‌های خروجی صوتی آسانی وجود خواهد داشت که به شما امکان می دهد هر زمان که بخواهید به سرعت به صدای پیش فرض تلویزیون خود برگردید.

از امروز، می‌توانید محتوای TikTok را از تلفن خود به دستگاه‌های دارای Chromecast داخلی ارسال کنید. به زودی، این مورد برای ویدیوهای زنده در TikTok نیز اعمال خواهد شد.

گوگل می‌گوید در سال 2024 مجموعه تلویزیون‌های ال‌جی با کروم‌کست داخلی و دستگاه‌های تحت LG Hospitality و LG Healthcare عرضه می‌شود، بنابراین می‌توانید از تلفن خود به تلویزیون LG در هتل یا اتاق بیمارستان خود محتوا ارسال کنید. گوگل می گوید اکنون بیش از 220 میلیون دستگاه Google TV و سایر دستگاه های Android TV فعال ماهانه وجود دارد.

یک ویژگی ارسال محتوا در اواخر امسال ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد آنچه را که در Spotify و YouTube Music پخش می‌شود، از گوشی Pixel سازگار خود به تبلت Pixel متصل‌تان و زمانی که نزدیکی شماست منتقل کنید. به این ترتیب، اگر در حال رانندگی و گوش دادن به محتوای روی گوشی خود هستید، می توانید به عنوان مثال، هنگامی که به خانه رسیدید از روی تبلت خود ادامه ماجرا را داشته باشید.

در آینده، تلویزیون‌های ال‌جی و Google TV منتخب و سایر دستگاه‌های Android TV به‌عنوان هاب برای Google Home عمل می‌کنند و افزودن دستگاه‌هایی که از پروتکل Matter پشتیبانی می‌کنند به شبکه خانگی شما و کنترل آنها با برنامه Google Home آسان‌تر می‌شوند.

گوگل همچنین اخیراً ویژگی‌های جدیدی را به Android Auto اضافه کرده است، از جمله مرورگر کروم و راهی برای سفارشی کردن تصویرزمینه روی صفحه نمایشگر ماشین شما.

نظر شما چیست؟ این تغییرات جدید را می‌پسندید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/10/%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-quick-share-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3/

Updated: 2024-02-17 09:38:53

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا