اخبار فناوری

ممنوعیت دولت چین برای استفاده از تراشه‌های اینتل و AMD و حتی ویندوز در محصولات سازمان‌های دولتی

به تازگی چین دستورالعمل هایی را معرفی کرده که هدف آن جلوگیری از استفاده از پردازنده‌های برندهای امریکایی اینتل و AMD است. فایننشال تایمز گزارش داد که قوانین جدید همچنین می‌خواهند سیستم عامل ویندوز مایکروسافت و سایر محصولات با پایگاه داده خارجی را به نفع سرویس‌های داخلی منع کنند. البته باید بدانید که ممنوعیت دولت چین برای استفاده از تراشه‌های اینتل و AMD و حتی ویندوز، در محصولات مورد استفاده در سازمان‌های دولتی است.

ممنوعیت دولت چین

براساس این دستورالعمل همه سازمان‌های دولتی بالاتر از سطح شهر، باید رایانه‌ها و سرورهایی با سخت‌افزار «ایمن و قابل اعتماد» داشته باشند. لیست سخت افزارهای تایید شده شامل تراشه های هواوی و Phytium است که هر دو در ایالات متحده ممنوع شده اند.

تراسه ساز چینی به نام Phytium

تراسه ساز چینی به نام Phytium

این حرکت می تواند تأثیر مالی قابل توجهی بر هر دو شرکت اینتل و AMD داشته باشد. طبق گزارش فاینشنال تایمز، 27 درصد از فروش 53 میلیارد دلاری اینتل در چین بوده، در حالی که AMD حدود 15 درصد از درآمد 23 میلیارد دلاری خود را در چین داشته است. با این حال، مشخص نیست چه مقدار از این اعداد در بخش‌های ادارات دولتی مورد نظر دولت چین بوده است.

این اقدام به عنوان اقدامی تلافی‌جویانه در برابر ممنوعیت ایالات متحده برای تولیدکنندگان تراشه‌های چینی از همکاری با شرکت‌های آمریکایی و منع کردن Nvidia از فروش تراشه‌های مرتبط با هوش مصنوعی به چین تلقی می‌شود.

ایالات متحده همراه با ژاپن و هلند میزبان همه بازیگران اصلی در طراحی تراشه است، اما شرکت های چینی مانند هواوی، شیائومی و اوپو در حال توسعه محصولات خود هستند.

دفتر اطلاعات شورای دولتی چین، AMD و اینتل به درخواست رویترز برای اظهار نظر به این خبر پاسخ نداده‌اند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این بازی تا به کجا پیش خواهد رفت؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/03/25/%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا