اخبار فناوری

مصاحبه تیم کوک پیرامون هدست اپل ویژن پرو، هوش مصنوعی و ChatGPT

اپل دوشنبه هفته گذشته به‌صورت رسمی از هدست Vision Pro خود پرده برداشت و تیم کوک، مدیرعامل این شرکت، به‌تازگی پیرامون آنچه را که آن‌ها محاسبات فضایی می‌نامند، با ABC News مصاحبه کرده است. در مصاحبه با رابین رابرتز، مجری برنامه Good Morning America، تیم کوک در مورد طیف وسیعی از مسائل از هدست ویژن پرو اپل گرفته تا ChatGPT و آینده فناوری بحث می‌کند.

مصاحبه تیم کوک پیرامون هدست اپل ویژن پرو

«این مهندسی فردا است. بنابراین شما در آینده زندگی خواهید کرد و امروز این کار را انجام خواهید داد.» تیم کوک، مدیرعامل اپل.

اغلب گفته می‌شود که هر شکلی از واقعیت مجازی به یک “برنامه خاص” نیاز دارد تا یک محصول VR قابل‌اتکا باشد. کوک در تشریح همه قابلیت‌های Vision Pro می‌گوید که «این هدست درباره یک چیز نیست، بلکه یک پلتفرم است».

Vision Pro فقط در مورد VR نیست، زیرا اپل آن را به پلتفرم واقعیت افزوده نهایی خود نیز تبدیل کرده است. بااین‌حال، یک چالش عمده دراینجاست که با هرگونه استفاده از واقعیت مجازی، شما درحال جدا شدن از دنیای واقعی اطراف خود هستید.

در این مورد، کوک می‌گوید که عدم کمک به انزوا یک “نقطه طراحی اصلی” درهنگام ایجاد Vision Pro بود. «این هدست در مورد انزوا نیست؛ بلکه در مورد اتصال است. این مربوط به حضور افرادی است که احساس می‌کنند در کنار شما هستند.»

کوک هنگام بحث در مورد قیمت 3499 دلاری این هدست می‌گوید: «این پیشرفته‌ترین تجهیزات الکترونیکی موجود است.» رابرتز می‌پرسد که آیا کوک فکر می‌کند این چیزی است که مردم قادر به پرداخت آن هستند؟

«من نمی‌دانم. من فکر می‌کنم افراد بسته به وضعیت مالی خود و سایر موارد انتخاب‌های متفاوتی خواهند داشت. بااین‌حال، مهندسی و عمق مهندسی در این هدست مایه‌ی شگفتی است. شما بیش از یک تجربه 4K در هر چشم دارید. انجام این کار هزینه‌ای دارد، اما من فکر می‌کنم ارزش زیادی نیز پشت آن نهفته است.»

مصاحبه تیم کوک پیرامون هدست اپل ویژن پرو

مصاحبه تیم کوک پیرامون هدست اپل ویژن پرو

هوش مصنوعی و ChatGPT

در رابطه با موضوع هوش مصنوعی، کوک می‌گوید که این حوزه «نوید بزرگی» دارد که به‌دلیل «سوگیری»، «اطلاعات نادرست» و «شاید در برخی موارد بدتر از آن» به توسعه و استقرار «عمدی» و «متفکرانه» نیاز دارد.

در مورد ChatGPT، کوک می‌گوید که «در مورد آن هیجان‌زده است» و همچنین اضافه کرد که این فناوری چیزی است که اپل «از نزدیک در حال مطالعه آن است.»

درنهایت، رابرتز از کوک درباره گزارش اخیر مشتریانی که در برداشت پول از حساب‌های پس‌انداز جدید اپل با مشکل مواجه شده‌اند، پرسید.

کوک می‌گوید: «گلدمن ساکس روی این موضوع بسیار متمرکز است. اگر سعی کنید وجوه خود را به حسابی متفاوت از حساب پس‌انداز اولیه خود منتقل کنید، بررسی را تشدید می‌کند زیرا مردم نگران هستند که کسی پول شما را بدزدد. بنابراین، انرژی زیادی صرف می‌شود تا این فرآیند روان‌تر شود.»

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/11/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%AA%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D9%88%DA%A9-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%86-%D9%87%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86-%D9%BE%D8%B1/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا