اخبار فناوری

یک ویژگی جالب برای اندروید 14 و کنترل بیشتر بر روی اعلان ها

راه طولانی تا معرفی رسمی اندروید 14 اگرچه اندروید 11 همچنان به عنوان پرکاربردترین نسخه این سیستم عامل شناخته می شود و ممکن است بسیاری از کاربران فعلی این سیستم عامل واجد شرایط دریافت آپدیت اندروید 14 نباشند، اما همیشه خوب است که بدانید در نسخه های جدید چه اتفاقی خواهد افتاد. اخیراً اخباری در مورد یک ویژگی هیجان انگیز برای اندروید 14 و کنترل بیشتر بر روی اعلان ها منتشر شده است.

ویژگی جالب اندروید 14

ما انواع مختلفی از اعلان ها را داریم. یکی از انواعی که گاهی اوقات بسیار مورد سوء استفاده قرار می گیرد، اعلان تمام صفحه است. اگرچه برخی از نرم افزارها مانند تماس یا ساعت (هشدار یا زنگ) از آن به شکل خاصی استفاده می کنند، اما برخی از توسعه دهندگان نیز از آن برای تبلیغات استفاده می کنند.

خبر خوب این است که در اندروید 14، می‌توانید کنترل کنید کدام برنامه‌ها اعلان‌های تمام صفحه را ارائه می‌کنند. در ویدیوی زیر می‌توانید ببینید که اگر مجوز اعلان تمام صفحه را ندارید، چگونه این اعلان ارائه می‌شود.

اگر اجازه ارائه اعلان تمام صفحه را داشته باشد، آن را مانند تصویر سمت چپ به صورت تمام صفحه خواهید دید. در غیر این صورت در صفحه قفل و مانند سایر اعلان ها نمایش داده می شود.

می‌توانید این ویژگی را برای موارد مفیدی مانند اعلان تماس‌های پیام‌رسان روشن نگه دارید و برای نرم‌افزارها یا بازی‌هایی که کاربرد مفیدی ندارند، آن را خاموش کنید.

در اسکرین شات های زیر می توانید منوی تنظیم این پارامترها را مشاهده کنید:

نطر شما چی هست؟ به نظر شما این تغییرات کوچک باید در نسخه جدیدی از سیستم عامل ارائه شوند یا باید به اکثر نسخه های سیستم عامل اضافه شوند؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا