اخبار فناوری

یکی از کارمندان سابق اپل به کلاهبرداری بیش از 17 میلیون دلار از این شرکت اعتراف کرد

دیرندرا پراساد، کارمند سابق اپل، این هفته پس از سرقت بیش از 17 میلیون دلار از اپل از طریق طرح های کلاهبرداری پستی و سیمی، به کلاهبرداری از این شرکت در ایالات متحده اعتراف کرد.

کلاهبرداری کارمند سابق اپل

راستی دفتر دادستان ناحیه کالیفرنیای شمالیپراساد به مدت ده سال بین سال های 2008 تا 2018 در اپل کار کرد. او بخشی از زنجیره تامین خدمات جهانی است و قطعات و خدمات اپل را از فروشندگان خریداری می کند.

از ابتدای سال 2011، پراساد شروع به گرفتن رشوه، باد کردن اسکناس و سرقت سکه کرد که باعث شد اپل برای اقلام و خدماتی که دریافت نکرده بود بپردازد. پراساد با دو فروشنده اپل به نام‌های رابرت گری هانسن و دانهام بیکر برای سرقت پول کار می‌کرد.

به عنوان مثال، در سال 2013، پراساد مادربردهایی را از موجودی اپل به شرکت بیکر، CTrends ارسال کرد. بیکر اجزای مادربرد را جمع‌آوری کرد و پراساد سفارش‌های خرید قطعات جمع‌آوری‌شده را سازمان‌دهی کرد تا اپل برای قطعاتی که قبلاً داشت بازپرداخت شود. این دو در نهایت بودجه را برای این ترتیب تقسیم کردند.

کلاهبرداری کارمند سابق اپل

کلاهبرداری کارمند سابق اپل

در سال 2016، پراساد قطعاتی را از اپل به Hansen ارسال کرد. هانسن قطعات را رهگیری کرد، آنها را بازسازی کرد، آنها را به انبار اپل بازگرداند و اپل را از طریق پراساد بارگیری کرد.

پراساد همچنین پرداخت‌های غیرقانونی هنسن را به طلبکاران خود ارسال کرد و همچنین یک شرکت جلویی راه‌اندازی کرد تا فاکتورهای جعلی را به CTrends ارسال کند تا پرداخت‌های غیرقانونی را پنهان کند و به بیکر اجازه دهد صدها هزار دلار کسر مالیات غیرقانونی را مطالبه کند.

پراساد در صورت مجرم شناخته شدن می تواند تا 25 سال را در زندان بگذراند و محاکمه آن برای مارس 2023 برنامه ریزی شده است. او همچنین باید 5 میلیون دلار از دارایی هایی را که از طریق این طرح ها به دست آورده است صرف نظر کند.

نظر شما در مورد کلاهبرداری کارمند سابق اپل از این شرکت چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا