اخبار فناوری

گوگل Bard با PaLM 2 یک ارتقا بزرگ را تجربه خواهد کرد

شاید گوگل از رقابت در بازار داغ استفاده‌های کاربر نهایی از هوش مصنوعی عقب مانده باشد و OpenAI یا Microsoft دست پیش را داشته باشند اما گوگل بارد می‌خواهد این فاصله را کم کند. در نطق اصلی Google I/O 2023 که هم اکنون در حال برگزاری است، این شرکت اعلام کرد گوگل Bard با PaLM 2 یک ارتقا بزرگ را تجربه خواهد نمود.

استفاده از PaLM 2 در گوگل Bard

گوگل تلاش‌های بسیاری در زمینه هوش مصنوعی دارد که برای مثال می‌تواند به مدل زبان PaLM اشاره کرد. در حال حاضر، این شرکت در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۳ خود PaLM 2 را رونمایی نمود.

گوگل می‌گوید مدل‌های پالم ۲ در ۴ سبک مختلف ارائه خواهد شد. هر کدام از این مدل‌ها به میزان خاصی پردازش نیاز دارند. مثلا مدل Gecko برای پردازش آفلاین هوش مصنوعی روی موبایل‌ها می‌تواند مفید باشد.

مدل‌های مختلف PaLM 2 برای استفاده‌های متفاوت

مدل‌های مختلف PaLM 2 برای استفاده‌های متفاوت

این شرکت قول داده است که بیش از ۲۵ محصول توسط PaLM 2 تعذیه خواهد شد. این مدل همچنین می‌تواند در زمینه‌های خاص مانند امنیت و تجویز دارو استفاده شود.

گوگل تایید کرد که دستیار Bard آن از امروز بر روی PaLM 2 اجرا می شود. گوگل می گوید PaLM 2 به بارد اجازه می دهد تا کارهایی مانند تولید کد، اشکال زدایی و توضیح کد را اجرا کند. این بستر می‌تواند به بیش از ۲۰ زبان برنامه نویسی مسلط باشد!

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید هوش مصنوعی چه مسیر شگفت‌انگیزی را رقم خواهد زد؟

ترکیب بینایی و زبان در هوش مصنوعی می‌تواند کلید آینده بهتر این علم باشد

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/10/%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-bard-%D8%A8%D8%A7-palm-2-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%DA%A9/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا