اخبار فناوری

گوگل پیکسل 6 از مودم 5G سامسونگ استفاده می کند: فاصله بیشتری نسبت به کوالکام

گوگل اولین تراشه اختصاصی خود را برای پیکسل 6 توسعه داد. تراشه Google Tensor این به معنای پایان مشارکت گوگل با کوالکام در تولید تلفن های هوشمند این شرکت است که تا پایان به پایان می رسد حساب توییتر اسنپدراگون او همچنین یک هشدار ضمنی دریافت کرد. بنابراین، آیا گوگل آماده شنیدن یک اجتناب دیگر از کوالکام است؟ گوگل پیکسل 6 از مودم 5G کوالکام استفاده نمی کند. اما این مودم 5G متعلق به کدام شرکت است؟ بله سامسونگ!

از Exynos 5123 در Google Pixel 6 استفاده کنید

اگر مودم 5G سامسونگ است اگزینوس 5123 یادت نمیاد یه خرده ازت نمیگیرم این مودم تقریباً 2 سال پیش به صورت رسمی معرفی شد و در آن زمان دارای فناوری پیشرفته ای بود. در واقع، سامسونگ وعده 7.5 گیگابیت بر ثانیه در 5G و 3 گیگابیت در ثانیه در 4G را داده است. این مودم برای Exynos 990 (تراشه مورد استفاده در Galaxy S20) بهینه شده است.

اگزینوس 5123

اگزینوس 5123

همانطور که مشخص شد، به جای کار با کوالکام، از مودم 5G جدیدتر استفاده کنید اسنپدراگون X60 (در اوایل سال 2020 راه اندازی شد)، گوگل تصمیم گرفت از Exynos 5123 نزدیک تر به Snapdragon X55 استفاده کند. برو جلو. جالب است بدانید که آیفون 13 از اسنپدراگون X60 نیز بهره می برد. با این حال، هیچ یک از این تراشه ها برای مودم های Snapdragon X65 به روز نیستند!

هنگام رونمایی از پیکسل 6 ، گوگل گفت که برای بهبود عملکرد دوربین نیاز به طراحی و ساخت تراشه خود دارد. چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اپل حداقل نشان داده است که یک تراشه اختصاصی طراحی شده توسط یک شرکت می تواند برای محصولات آن شرکت بهتر باشد. البته همیشه اینطور نیست و گاهی اوقات بهتر است به یک سازنده شخص ثالث با تجربه تری اعتماد کنید.

در حالی که بسیاری از شرکت های مخابراتی هنوز از فناوری 5G پیشرفته Snapdragon X60 برخوردار نیستند و استفاده فعلی از Exynos 5123 تجربه کاربری خریداران 6 پیکسل را مختل نمی کند ، ممکن است در سالهای آینده انتخاب چندانی نباشد. . علاوه بر این، چنین استراتژی می تواند نشانه ای از حذف بیشتر گوگل از کوالکام باشد که قابل تامل است.

آیا فکر می کنید پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو می توانند با تراشه اختصاصی گوگل عملکرد خوبی داشته باشند؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا