اخبار فناوری

گوگل مپ به‌زودی امکان پیمودن مسیر در حالت سه بعدی را فراهم می‌کند

گوگل مپ درحال گسترش فرمت Immersive View که سال گذشته معرفی شد، به بخش مسیرهای خود است. وقتی به‌دنبال مسیرها در گوگل مپ می‌گردید، نمای دقیق‌تری از مسیر خود خواهید دید که به‌صورت سه بعدی نمایش داده می‌شود. این ویژگی جدید که گوگل آن را Immersive View برای مسیرها می‌نامد، امروز درجریان رویداد Google I/O 2023 معرفی شد.

گوگل مپ سه بعدی برای مسیریابی

Immersive View درحال‌حاضر یک نمای سه بعدی از یک مکان ارائه می‌دهد و اطلاعاتی مانند آب‌وهوا یا ترافیک را اضافه می‌کند تا به شما ایده بهتری از آنچه در آن مکان می‌گذرد، ارائه دهد. این قابلیت مشابه حالت Flyover view اپل است، اما با جزئیات بیشتر. برای تصور بهتر، ویدیو زیر را ببینید:

با آوردن نمای همه‌جانبه به برنامه‌ریزی مسیر، می‌توانید نمای چشم پرنده‌ای داشته باشید تا به شما کمک کند تا مکان‌های دیدنی و ساختمان‌هایی را که ممکن است در حین پیمایش در جایی ببینید، بهتر تجسم کنید. گوگل حتی به شما اجازه می‌دهد شبیه‌سازی‌های ترافیکی را ببینید تا بتوانید درک کنید که ممکن است در جاده‌ها با چه چیزی سر و کار داشته باشید.

گوگل مپ سه بعدی

گوگل مپ سه بعدی

همان‌طور که این ویژگی چشم‌گیر به‌نظر می‌رسد، ممکن است لازم باشد مدتی صبر کنید تا نمای همه‌جانبه مسیرها را امتحان کنید. گوگل می‌گوید که این ویژگی در «ماه‌های آینده» منتشر می‌شود و درابتدا 15 شهر ازجمله آمستردام، برلین، دوبلین، فلورانس، لاس‌وگاس، لندن، لس‌آنجلس، میامی، نیویورک، پاریس، سانفرانسیسکو، سن خوزه، سیاتل، توکیو و ونیز آن را دریافت می‌کنند.

در مصاحبه‌ای، میریام دانیل، معاون و مدیر ارشد نقشه‌های گوگل، تصریح کرد که این ویژگی در تابستان به چند شهر و تا پایان سال به تمام 15 شهر خواهد رسید. همچنین Immersive View for Maps از همان ابتدا برای هر دو سیستم‌عامل iOS و Android منتشر می‌شود. تاکنون، هنوز اظهارنظری پیرامون ارائه این قابلیت به نسخه دسکتاپ نشده است.

نظر شما درباره گوگل مپ سه بعدی برای مسیریابی چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/10/%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D9%85%D9%BE-%D8%A8%D9%87%D8%B2%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D9%85%D9%88%D8%AF%D9%86-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا