اخبار فناوری

گوگل به دلیل گمراه کردن کاربران و دسترسی به اطلاعات آنها 392 میلیون دلار جریمه کرد

گوگل همیشه بر موضوع حفظ حریم خصوصی تاکید داشته است. اما به نظر می رسد که این کلمات فقط شعار هستند و برنامه های نرم افزاری ناشناخته گوگل کاربران را فریب می دهند تا اطلاعات شخصی خود را به دست آورند. بر اساس اخبار منتشر شده، به نظر می رسد به دلیل فریب کاربران و دسترسی به اطلاعات شخصی آنها، شاهد جریمه 392 میلیون دلاری گوگل هستیم. با مایفون مگ بیا

گوگل به دلیل فریب کاربران و دسترسی به اطلاعات شخصی آنها 392 میلیون دلار جریمه کرد

دفتر دادستان کل میشیگان روز دوشنبه اعلام کرد که گوگل توافقنامه ای را امضا کرده است که به آلفابت 391.5 میلیون دلار پرداخت می کند. 40 ایالت آمریکا گوگل را به ردیابی غیرقانونی مکان های کاربران متهم کرده اند. ایالت های اورگان و نبراسکا دو ایالت پیشرو بودند که گوگل را به این اقدام غیرقانونی متهم کردند. ایالت آریزونا نیز شکایت مشابهی را علیه گوگل تنظیم کرد و موافقت کرد که ماه گذشته 85 میلیون دلار جریمه به این شرکت بپردازد.

گوگل ۳۹۲ میلیون دلار جریمه کرد

از سوی دیگر، گوگل یک دعوای ردیابی موقعیت مکانی را با 40 ایالت به مبلغ 391.5 میلیون دلار حل و فصل کرد. تگزاس، ایندیانا، واشنگتن و واشنگتن دی سی در ماه ژانویه پس از متهم کردن این شرکت به اقدامات فریبکارانه برای ردیابی مکان های کاربران که می تواند تنظیمات حریم خصوصی را دور بزند، از گوگل شکایت کردند. در نیمه اول سال 2022، گوگل تقریباً 111 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی کسب کرد که از همه شرکت های تبلیغات آنلاین پیشی گرفت. اگرچه به نظر گوگل این جریمه ها قابل توجه به نظر می رسد، اما ممکن است فقط هزینه انجام تجارت را نشان دهد.

اما بیشتر از پول وجود دارد. گوگل باید تغییراتی در وضعیت ردیابی موقعیت مکانی خود ایجاد کند تا کاربران بدانند چه زمانی گوگل آنها را ردیابی می کند. دفتر دادستان کل آیووا اعلام کرد که از گوگل می خواهد یک صفحه وب ویژه ایجاد کند که به کاربران امکان می دهد داده های دقیق موقعیت مکانی را که گوگل از آنها جمع آوری کرده است مشاهده کنند.

کاربران آیفون با وجود اعمال تنظیمات امنیتی به دلیل تجاوز به حریم خصوصی کاربران به اپل شکایت می کنند

تام میلر، دادستان کل آیووا، بیانیه‌ای را منتشر کرد که توسط رویترز گزارش شد، گفت که وقتی مصرف‌کنندگان تصمیم می‌گیرند داده‌های مکان را روی دستگاه‌های خود به اشتراک نگذارند، باید بتوانند در هر بار حرکت به شرکت دیگری اعتماد کنند. او آنها را دنبال نخواهد کرد. این مقررات روشن می کند که شرکت ها باید در مورد نحوه ردیابی مشتریان و رعایت قوانین حریم خصوصی ایالتی و فدرال شفاف باشند.

گوگل توسط ایالت های مختلف متهم شده است که از طرح های آنلاین فریبنده ای به نام “الگوهای تاریک” استفاده می کند که می توانند کاربران را فریب دهند تا اطلاعات شخصی خود را به شرکت تحویل دهند. در یکی از نمونه‌هایی از نحوه عملکرد این نوع فریب، گوگل به کاربران گفت که باید تاریخچه موقعیت مکانی خود را با این شرکت به اشتراک بگذارند تا بیشترین استفاده را از Google Maps ببرند. اما واقعیت این است که داده‌های درخواستی برای عملکرد صحیح Google Maps ضروری نیست.

گوگل ۳۹۲ میلیون دلار جریمه کرد

کسانی که تصمیم می‌گیرند سابقه موقعیت مکانی خود را با Google به اشتراک نگذارند، Google به طور مداوم از آنها خواسته یا یادآوری می‌کند که داده‌ها را به اشتراک بگذارند. وکلای دخیل در این شکایت خاطرنشان کردند که با درخواست مکرر از کاربران برای فعال کردن تنظیمات حساب خود، گوگل این احتمال را افزایش می دهد که کاربران به صورت سهوی یا از روی ناامیدی این تنظیمات را فعال کنند.

با توجه PhoneArena، در این دادخواست همچنین گفته شده است که گوگل توضیحات گمراه کننده، مبهم و ناقصی را برای سایر تنظیمات مکان و حریم خصوصی به کاربران ارائه کرده است. این باعث شد که برخی از کاربران بر این باور باشند که حتی با وجود این، داده ها را با این شرکت به اشتراک نمی گذارند. گوگل اقدامات خود را به خط مشی های محصولات قدیمی که سال ها پیش تغییر داده نسبت می دهد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا