اخبار فناوری

گوگل ادغام هوش مصنوعی با بخش جستجو خود را به‌نمایش گذاشت

در طول رویداد I/O 2023، گوگل بالاخره اولین نگاه به نحوه برنامه‌ریزی این شرکت برای ادغام هوش مصنوعی در بخش جستجو (Google Search) را به‌نمایش گذاشت.

ادغام هوش مصنوعی با بخش جستجو گوگل

طبق گفته‌ی گوگل، به‌زودی هوش مصنوعی مولد با هدف “هوشمندتر” و “ساده‌تر” کردن جستجو به Google Search می‌آید.

این رویه با یک “Snapshot” هوش مصنوعی در بالای صفحه شروع می‌شود که نتایج جستجو را خلاصه کرده و پیوندهای مرتبط، خلاصه محصولات، تصاویر و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. هوش مصنوعی همچنین تلاش خواهد کرد تا داده‌ها را از کاربران واقعی به‌جای وب‌سایت‌ها جمع‌آوری کند.

نتایج ارائه‌شده با یک نمایش جدید همراه است که می‌گوید:

«هوش مصنوعی مولد آزمایشی است»

ادغام هوش مصنوعی با بخش جستجو گوگل

ادغام هوش مصنوعی با بخش جستجو گوگل

در زیر “Snapshot”، جستجوی Google نتایج معمولی را نشان می‌دهد. اما، یک حالت مکالمه نیز وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند از هوش مصنوعی برای محدود کردن نتایج با استفاده از زبان طبیعی استفاده کنید.

درحالی‌که این تجربه جدید در بخش جستجو هنوز در روزهای اولیه آزمایش خود است، گوگل از آن به‌عنوان “تجربه تولیدکننده جستجو” یا “SGE” یاد می‌کند.

«SGE (تجربه تولیدکننده جستجو) قدرت هوش مصنوعی مولد را مستقیماً به بخش جستجوی Google می‌آورد. تجربه جستجوی جدید به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت اطلاعات را جمع‌آوری کرده و درک کنید. همان‌طور که جستجو می‌کنید، می‌توانید با مرورهای اجمالی مبتنی‌بر هوش مصنوعی، نشانگرهایی برای کاوش بیشتر و راه‌هایی برای پیگیری طبیعی، اصل موضوع را دریافت کنید.»

به‌نظر می‌رسد جستجوی گوگل به‌صورت همه‌جانبه در هوش مصنوعی ادغام می‌شود. این شرکت تجربه مولد جستجوی خود را اعلام کرده که خلاصه‌ای از هوش مصنوعی از نتایج و سایر اطلاعات در مورد جستجو، محصولات آینده مانند برگه «Perspectives» در جستجو را ارائه می‌دهد که پست‌های فروم، رسانه‌های اجتماعی و پیشرفت‌های دیگری را که می‌توانید در آزمایشگاه‌های جستجوی Google تست کنید، برجسته می‌کند.

نظر شما درباره ادغام هوش مصنوعی با بخش Google Search چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/10/%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A7%D8%AF%D8%BA%D8%A7%D9%85-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا