اخبار فناوری

گوشی 5G جدید هواوی در مرحله تست قرار دارد

هواوی که زمانی جزو کمپانی های پیشرو در زمینه اینترنت 5G بود، هم اکنون نمی‌تواند از این قابلیت در گوشی های هوشمند خود استفاده کند. این برند به استفاده از تراشه های 4G محدود شده است. اما گزارش های جدید نشان می‌دهند که گوشی جدید 5G هواوی در دست توسعه است. چندی پیش تصاویر این دستگاه فاش شدند. این تلفن هوشمند آینده هواوی، طراحی شبیه P40 Pro خواهد داشت.

هواوی تاکنون چندین گوشی 5G را توسعه داده، اما هیچ کدام به مرحله تولید نرسیدند!

به دلیل تحریم های ایالات متحده، هواوی از خدمات گوگل و تراشه های 5G محروم شده است. در چند سال گذشته، این شرکت به چیپست های 4G کوالکام متکی بوده است. با این حال، گفته می‌شود که هواوی در این مدت چندین گوشی 5G را توسعه داده است. متاسفانه اما هیچ کدام از این تلفن های هوشمند به مرحله تولید نرسیدند. در حال حاضر، یک منبع آگاه چینی ادعا می کند که گوشی جدید فایوجی هواوی وارد مرحله تست و آزمایش شده است.

تصویر منسوب به تلفن هوشمند 5G آینده هواوی

اگرچه جزییات زیادی درباره این دستگاه فاش نشده، اما گزارش ها نشان می دهند که این گوشی هوشمند از نظر طراحی شباهت هایی به پرچمدار گذشته هواوی، یعنی P40 Pro، خواهد داشت. در هفته گذشته، تصویری منسوب به این تلفن هوشمند فاش شد. ماژول دوربین این دستگاه شبیه پی ۴۰ پرو طراحی شده است. این گوشی پرچمدار هواوی اما از پانچ هول کپسولی شکل برای دوربین سلفی استفاده می‌کرد. اما گوشی 5G آینده این شرکت، از یک پانچ هول کوچک در مرکز بالای صفحه نمایش بهره می‌برد.

همان طور که Gizmochina اشاره می‌کند، در حال حاضر مشخص نیست که این مدل آزمایشی، وارد بازار خواهد شد یا خیر. اما این امیدواری وجود دارد که هواوی به زودی راه حلی برای گنجاندن اتصال شبکه اینترنت 5G در تلفن های هوشمند خود بیابد. البته در حال حاضر کاربرانی که علاقه مند به استفاده از گوشی های هواوی هستند، می‌توانند از قاب هایی که قابلیت اتصال به شبکه 5G دارند، استفاده کنند. یک تولیدکننده چینی اخیراً چنین قاب هایی را برای سری هواوی P60 تولید و عرضه کرده است. با وجود آنکه این راه حل نمی‌تواند دائمی باشد، اما برای طرفداران هواوی که خواهان اتصال به اینترنت 5G هستند، گزینه خوبی خواهد بود.

قاب 5G سری هواوی P60 معرفی شد

نظر شما چیست؟ آیا هواوی سرانجام می‌تواند گوشی های 5G جدیدی را به بازار عرضه کند؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/03/%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-5g-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%AD%D9%84%D9%87-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا