اخبار فناوری

گوشی رول شونده Motorola Rizr رونمایی شد: Motorola Rizr در MWC 2023 با صفحه نمایش BOE

کنگره جهانی موبایل در بارسلون به آرامی آغاز می شود و اخبار هیجان انگیزی را می شنویم. به عنوان یکی از اولین دستگاه‌ها در MWC 2023، تلفن رولینگ موتورولا با نام «Rizr» یا «Motorola Rizr» رونمایی شد. این شرکت با برند ریزر وارد بازار گوشی های تاشو شد و هم اکنون از برند ریزر برای گوشی های رول یا کشویی آن استفاده می شود.

تلفن چرخشی موتورولا ریزر: یک تلفن مفهومی

از آنجایی که نمی توان به راحتی در چند تصویر به مکانیسم این گوشی در حال چرخش اشاره کرد، توصیه می کنم ابتدا ویدیوی آن را مشاهده کنید:

معرفی Motorola Razr جالب است زیرا تا قبل از رونمایی هیچ شایعه جسورانه ای وجود نداشت و ما واقعا شگفت زده شدیم. داشتن چنین سورپرایزهایی در بازاری که معمولاً همه چیز در آن ماه ها پیش فاش می شود، جذاب است.

با نگاهی به مفهوم کلی، تلفن های چرخشی در بیشتر موارد کاربردی تر از تلفن های تاشو هستند. این گوشی‌ها معمولاً اندازه و شکل اصلی خود را حفظ می‌کنند و می‌توان آن‌ها را همانطور که هست استفاده کرد. اما زمانی که به صفحه نمایش بیشتری نیاز دارید، می‌توانید یک صفحه نمایش بزرگ‌تر بر حسب تقاضا داشته باشید که به‌طور لحظه‌ای ظاهر می‌شود، سپس به‌راحتی پس از اتمام کار، در جای خود قرار می‌گیرد.

پایه نمایش کشویی ساخت BOE چین

موتورولا فرم فشرده Razer را انتخاب کرد. در حالت بسته، این گوشی دارای صفحه نمایش 5 اینچی POLED با نسبت تصویر 15:9 است. در مقایسه با پرچمداران مدرن 6 اینچی که به آن ها عادت کرده ایم بسیار کوچک است، اما همانطور که سری ارزان و کوچک razr و سری Samsung Galaxy Z Flip به ما نشان داده اند، تقاضای زیادی برای گوشی های کوچکتر و جیبی وجود دارد. .

جالب اینجاست که این نمایشگر توسط BOE Display تولید شده است.

صفحه نمایش دور لبه پایینی رایزر می پیچد و روی قاب عقب قرار می گیرد. در این حالت حدود یک سوم قاب عقب را پوشش می دهد. فقط روی دکمه قفل دوبار ضربه بزنید و سیستم موتوری شروع به چرخش صفحه می کند و آن قسمت از صفحه نمایش به جلو حرکت می کند.

این فرآیند حدود سه ثانیه طول می کشد و هنگامی که کل صفحه نمایش به جلوی دستگاه منتقل می شود، یک صفحه نمایش 6.5 اینچی با نسبت تصویر 22:9 دریافت می کنید.

رابط کاربری دستگاه با نسبت ابعاد جدید به روز می شود و برنامه ها به شکل کشیده تری نمایش داده می شوند. موتورولا همچنین تصاویر پس زمینه ویژه ای ایجاد می کند که به طور خودکار با این تحول سازگار می شوند.

وقتی صفحه نمایش باز است، گوشی تاشو موتورولا rizr از نظر ابعاد صفحه نمایش بسیار شبیه به پرچمدارانی است که ما به آنها عادت کرده ایم. در واقع اینجاست که شباهت ها و تفاوت ها با سری Razr موتورولا یا دیگر گوشی های تاشو موجود در بازار مشخص می شود.

قرار دادن صفحه نمایش بر روی قاب عقب در حالت بسته صفحه نمایش

قرار دادن صفحه نمایش بر روی قاب عقب در حالت بسته صفحه نمایش

وقتی دکمه قفل را 2 بار دیگر فشار دهید، صفحه خاموش می شود و پنهان می شود. همچنین می توان آن را کمی بیشتر پایین آورد تا دوربین جلو و بلندگو نمایان شود (تصویر زیر).

نقطه ضعف این گوشی در حال چرخش چیست؟

نقطه ضعف اصلی ریزر ضخامت و وزن این است. با وجود ارتفاع و عرض کمتر، هنوز کاملاً ضخیم است و 210 گرم وزن دارد، اما به نظر می رسد بهترین عملکردی است که موتورولا تاکنون به دست آورده است تا با صفحه نمایش و مکانیسم آن مطابقت داشته باشد.

جالب اینجاست که می توان صفحه نمایش را به گونه ای تنظیم کرد که تحت شرایط خاصی (بدون نیاز به دو بار ضربه زدن) به طور خودکار حداکثر شود. فرض کنید در حال تماشای یک ویدیوی یوتیوب هستید و گوشی را در حالت افقی قرار می دهید، سپس نمایشگر به طور خودکار شروع به چرخش می کند تا صفحه نمایش بزرگتری به شما بدهد و شما را در محتوا غرق کند.

در حالی که ظاهراً گوشی بسته است، یک سوم صفحه نمایشی که در قاب پشتی قرار می‌گیرد، به‌روزرسانی‌ها را نشان می‌دهد و تاریخ، زمان و آب‌وهوا روی صفحه نمایش همیشه روشن است.

البته در این حالت می توانید از دوربین دوگانه اصلی دستگاه به عنوان دوربین سلفی استفاده کنید که جالب است و امکان گرفتن عکس های سلفی با کیفیت را به شما می دهد.

در حال حاضر موتورولا rizr یک گوشی مفهومی به حساب می آید و باتری 3000 میلی آمپری دارد. این باتری برای صفحه نمایش کوچک 5 اینچی کافی به نظر می رسد، اما برای صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی کافی نیست.

استحکام و دوام از دیگر نگرانی های بزرگ است. موتورولا نمونه اولیه خود را در یک محفظه پلاستیکی شفاف نگه داشته و نشان می دهد که احتمالاً هنوز برای استفاده عمومی یا حتی نمایش آماده نیست.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید این گوشی کشویی موتورولا برای شما جذاب است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا