اخبار فناوری

گلکسی زد فلیپ 5 احتمالا به نمایشگر همیشه روشن به‌سبک آیفون 14 پرو مجهز خواهد شد

سامسونگ سال‌هاست (از زمان معرفی سری گلکسی S7) که از فناوری نمایشگر همیشه روشن خود (AOD) استفاده می‌کند. اپل نیز سرانجام با تأخیر فراوان، سال گذشته و در سری آیفون 14 پرو از این ویژگی استفاده کرد. اما طبق معمول، اپل کارها را کمی متفاوت انجام می‌دهد و AOD را نیز به روش خود پیاده‌سازی کرد تا شباهتی به رقیبان اندرویدی خود نداشته باشد. روش اپل درحقیقت به‌گونه‌ای است که روشنایی محتوای صفحه قفل شامل تصویر زمینه و ویجت‌ها را تا حد زیادی کاهش داده و همان صفحه را عیناً با روشنایی کمتر نشان می‌دهد. اکنون، یک شایعه جدید حاکی از آنست که سامسونگ احتمالاً در گلکسی زد فلیپ 5 آینده خود از نمایشگر همیشه روشن به‌سبک آیفون 14 پرو اپل استفاده خواهد کرد.

نمایشگر همیشه روشن گلکسی زد فلیپ 5

آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس اولین گوشی‌های اپل هستند که از AOD استفاده می‌کنند. اما برخلاف گلکسی‌های سامسونگ و سایر گوشی‌های پرچمدار اندرویدی، آیفون‌ها می‌توانند از نمایش کامل محتوای صفحه قفل برای نمایشگر همیشه روشن خود استفاده کنند. اکنون، شایعه‌ای جدید توسط افشاگر Tech_Reve منتشر شده است که ادعا می‌کند گلکسی زد فلیپ 5 ممکن است به همان نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو و پرو مکس اپل مجهز شود.

جالب اینجاست که سامسونگ درحال‌حاضر به کاربران اجازه می‌دهد تا ازطریق گزینه “Image Clock” عکس‌ها و تصاویر سفارشی را به نمایشگر همیشه روشن گوشی‌های خود اضافه کنند. بااین‌حال، این گزینه به‌جای نمایش تصاویر سفارشی، GIFها و عکس‌ها را به‌صورت یک پنجره کوچک به‌جای محتوای تمام صفحه محدود می‌کند. درنتیجه، سامسونگ هنوز به کاربران این امکان را نداده است تا عکس‌های تمام صفحه و GIF را به‌عنوان AOD خود تنظیم کنند.

نمایشگر همیشه روشن گلکسی زد فلیپ 5 به‌سبک آیفون 14 پرو

نمایشگر همیشه روشن گلکسی زد فلیپ 5 به‌سبک آیفون 14 پرو

منبع مذکور هنوز درباره جزئیات این ویژگی مطمئن نیست که آیا ویژگی AOD تمام صفحه برای Galaxy Z Fold 5 یا سایر پرچمداران گلکسی ازطریق به‌روزرسانی One UI 6 نیز در دسترس خواهد بود یا خیر. اما با فرض اینکه سامسونگ ویژگی AOD تمام صفحه را به گلکسی زد فلیپ 5 بیاورد، احتمالاً این کار را فقط برای نمایشگر کاور آن انجام خواهد داد. شایعات قبلی می‌گویند که سامسونگ اندازه نمایشگر کاور Z Flip 5 را به‌گونه‌ای تغییر داده است که تقریباً تمامی قسمت نیمه بالای گوشی در پنل پشتی را دربرمی‌گیرد.

انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 و زد فولد 5 را در مردادماه معرفی کند. اگرچه، برخی شایعات با استناد به زمان‌بندی تولید این شرکت برای گوشی‌های تاشو آینده خود می‌گویند که این دستگاه ها حتی ممکن است زودتر و در اواخر تیر یا اوایل مرداد معرفی شوند.

نظر شما درباره نمایشگر همیشه روشن Galaxy Z Fold 5 به‌سبک آیفون 14 پرو چیست؟



منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/24/%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%B2%D8%AF-%D9%81%D9%84%DB%8C%D9%BE-5-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا