اخبار فناوری

گلکسی اس 24 با تراشه اسنپدراگون بدون نسخه اگزینوس معرفی می شود

شایعات حاکی از آن است که سامسونگ در حال کار بر روی یک چیپست جدید اگزینوس این با هسته های انحصاری ARM است. اما با وجود اینکه این تراشه در بالاترین سطح بازار قرار دارد، پرچمدار بعدی سری گلکسی اس 24 همچنان منحصراً از تراشه اسنپدراگون کوالکام بدون مدل اگزینوس بهره می‌برد.

تراشه اسنپدراگون گلکسی اس 24

با توجه به الف منبع آگاه، پرچمداران گلکسی اس 24 از تراشه جدید اگزینوس در هیچ کجای دنیا استفاده نخواهند کرد. بنابراین، گلکسی S24 باید شبیه به سری S23 باشد زیرا می تواند منحصراً توسط چیپست های کوالکام، احتمالاً نسل سوم اسنپدراگون 8، تغذیه شود.

طبق شایعات قبلی، پردازنده نسل سوم اسنپدراگون 8 آینده می تواند دارای معماری 1+5+2 هسته ای باشد که شامل هسته قدرتمند Cortex-X4 با فرکانس حداکثر 3.75 گیگاهرتز، پنج هسته Cortex-A720 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز است. و دو هسته Cortex-A520 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز.

تراشه اسنپدراگون گلکسی اس 24

تراشه اسنپدراگون گلکسی اس 24

سری گلکسی اس 23 سامسونگ برای اولین بار تنها با تراشه اسنپدراگون عرضه شد و دوگانگی مدل های اسنپدراگون و اگزینوس را شکست. به لطف همکاری جدید با کوالکام، سامسونگ تصمیم گرفته است تنها یک نسخه از تراشه را در پرچمدار خود در سراسر جهان عرضه کند. این همکاری نتیجه داده است، زیرا گوشی‌های گلکسی اس 23 تنها تلفن‌هایی در جهان هستند که دارای نسخه‌های اورکلاک شده «برای گلکسی» تراشه نسل دوم اسنپدراگون 8 هستند که با فرکانس‌های اولیه CPU و GPU بالاتری عرضه می‌شوند.

این احتمال وجود دارد که اگر این همکاری ادامه پیدا کند و گلکسی اس 24 به طور انحصاری از چیپست اسنپدراگون استفاده کند، آن مدل نیز برای برتری بیشتر از رقبای سامسونگ اورکلاک شود. انتظار می رود غول فناوری کره ای گلکسی اس 24 را در اوایل سال 2024 معرفی کند، بنابراین زمان زیادی برای تغییر مشخصات وجود دارد.

نظر شما در مورد امکان معرفی سری گلکسی اس 24 در یک مدل با تراشه اسنپدراگون مشابه خانواده گلکسی اس 23 چیست؟



محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا