اخبار فناوری

گلکسی اس 23 می تواند با نسخه انحصاری اسنپدراگون 8 نسل 2 با فرکانس بالاتر معرفی شود

تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 به طور رسمی صبح امروز اعلام شد، کوالکام با شماره مدل SM8550-AB شناخته می شود. اما این احتمال وجود دارد که این شرکت نسخه دومی نیز داشته باشد که هنوز به صورت عمومی منتشر نشده است. افشاگر معروف Ice Universe ادعا می‌کند که این نسخه خاص و قدرتمندتر از اسنپدراگون 8 نسل 2 بر اساس شواهد فعلی می‌تواند به طور انحصاری در سری گلکسی اس 23 سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد.

نسخه انحصاری اسنپدراگون 8 نسل 2 در گلکسی اس 23

همانطور که اشاره شد، جهان یخی ادعا می کند نسخه دیگری از اسنپدراگون 8 نسل 2 با شماره مدل “SM8550-ACوجود دارد. هنوز مشخص نیست که چرا کوالکام تصمیم گرفت مدل دوم را در کنار نسخه اول معرفی نکند؛ البته اگر چنین مدلی واقعا وجود داشته باشد. با این حال، قبلاً گزارش داده بودیم که سازنده چیپست مستقر در سن دیگو در دو نسخه از اسنپدراگون 8 نسل 2 با فرکانس های مختلف CPU کار می کند.

در اعلامیه کوالکام آمده است که تراشه جدید Cortex-X3 فرکانس 3.20 گیگاهرتز دارد، در حالی که شایعه قبلی ادعا می‌کرد که نسخه دوم چیپست ممکن است فرکانس را به 3.50 گیگاهرتز افزایش دهد که با عملکرد بهتر تک هسته‌ای و چند هسته‌ای ترجمه می‌شود. Ice Universe تفاوت مشخصات بین دو نسخه چیپست را فاش نکرد، اما اشاره می کند که SM8550-AC ممکن است انحصاری سامسونگ و سری Galaxy S23 این شرکت باشد.

نسخه انحصاری اسنپدراگون 8 نسل 2 در گلکسی اس 23

نسخه انحصاری اسنپدراگون 8 نسل 2 در گلکسی اس 23

این امکان وجود دارد که SM8550-AC فقط یک نسخه ارتقا یافته از اسنپدراگون 8 نسل 2 با فرکانس پردازنده و پردازنده گرافیکی بالاتر باشد که در میان سازندگان چیپست غیرمعمول نیست زیرا اپل این روش را برای طیف گسترده ای از محصولات خود دنبال می کند. علاوه بر این، انعقاد قرارداد پشت درهای بسته با سامسونگ برای نسل دوم اسنپدراگون 8 توانمندتر به نفع کوالکام خواهد بود، زیرا سری گلکسی اس سالانه میلیون ها دستگاه را به فروش می رساند.

علیرغم رکود اقتصادی، ما همچنان انتظار داریم که سامسونگ چندین میلیون دستگاه گلکسی اس 23 را در سال 2023 روانه بازار کند و اگر هر سه مدل گوشی هوشمند نسخه ویژه ای از تراشه جدید را داشته باشند که گران ترین تراشه کوالکام است، به نفع سازنده تراشه خواهد بود.

نظر شما در مورد عرضه احتمالی گلکسی اس 23 سامسونگ با نسخه ویژه و قدرتمندتر اسنپدراگون 8 نسل 2 به طور انحصاری چیست؟



محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا